Auteur |
Bericht |
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
v-snaar fluit, met terug schakelen
hallo, gisteren al voor de 3de keer dit jaar leuk ritje met de 911 3.2 gemaakt. Maar als de motor goed warm is begint een V-snaar te fluiten-piepen bij het weg rijden, maar vooral bij het terug schakelen. En als ik stil sta en een keer goed gas geef in vrij fluit hij ook een keer! Is dit een ernstig probleem? moet het gelijk verholpen worden?
groet Wilco
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
03 maart 2014 8:05 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Misschien is het tijd voor een nieuwe snaar???
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 maart 2014 9:53 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Als de motor warm wordt zal de snaar ook opwarmen en daardoor iets slapper worden. Verder is een piepende V-snaar bij een Porsche niet anders als bij iedere andere auto. Snaar iets meer spannen en als deze oud of versleten is dan gewoon vervangen.
|
03 maart 2014 10:04 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Wilde eigenlijk wachten tot eind deze maand, en dan auto weg brengen voor jaarlijkse beurt en apk. Zou dat kunnen met die snaar? als je gaat rijden heb je het eerste halfuur nergens last van daarna begint de v snaar.
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
03 maart 2014 11:19 |
|
|
912
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Geen probleem als ie af en toe geluid maakt. Gewoon bij de volgende beurt laten doen.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
03 maart 2014 11:23 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Als hij er echt slecht uit ziet zou ik hem vervangen. Anders gewoon iets strakker zetten, of een beetje talkpoeder gebruiken. Dat werkt soms ook nog wel eens...althans bij mijn Cadillac wel!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 maart 2014 11:26 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
nee de v snaar ziet er niet slecht uit! ziet er eigenlijk nog vrij nieuw uit
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
03 maart 2014 11:28 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon ff langs de garage rijden waar je het onderhoud en de APK laat doen. Die willen vast wel er even naar kijken, en dan kan je met een gerust hart verder toeren.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 maart 2014 11:42 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Bij een nieuwe snaar kan het goed mogelijk zijn dat deze nog eens gespannen moet worden omdat hij iets is uitgerekt. Het is geen moeilijke klus, maar je hebt wel het goede gereedschap nodig om de fan tegen te houden (zou in je gereedschapset moeten zitten). Door een ring van tussen de pully te verplaatsen naar onder de moer wordt de spanning iets hoger. Pelican Technical Article
|
03 maart 2014 12:45 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Is het wel je V-snaar? Ik had ook op zelfde manier piepend geluid bij op en terug schakelen. Het bleek de koppeling te zijn, de drukplaat versleten. Vervolgens bij open maken bleek er nog meer aan de hand te zijn oa vliegwiel ingesleten.
|
03 maart 2014 13:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Dus ipv een handje talkpoeder gewoon 4K stukslaan... En bedankt
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 maart 2014 14:10 |
|
|
Wannahave
993 Cabrio, NachtblauwRegio Apeldoorn
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Ik had zelf eens een 'piepend' geluid en dacht in eerste instantie ook aan een v-snaar. Het klonk echter scherper, meer metaal-achtig. Bleek mijn dynamo te zijn die de geest aan het geven was. Stealert of specialist kunnen het geluid snel genoeg thuisbrengen. Dan weet je tenminste zeker of je ermee kunt blijven rijden (of een spaarvarken moet stukslaan).
|
03 maart 2014 15:54 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Heb dit zelf ook eens gehad met mijn 993, alleen was dit met een koude start. Als ik me niet vergis een kostenpost van nog geen 200 euro.
|
03 maart 2014 16:22 |
|
|
bully
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
|
03 maart 2014 16:33 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
waarschijnlijk nog wat meer
|
03 maart 2014 17:28 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Van de 964 of de 3 .2 ? Het vliegwiel van de 964 is behoorlijk kostbaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 maart 2014 18:12 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Van de 3.2. Zaten groeven in, viel mee met kosten, alleen bleek drukgroep en koppeling cyclinder en nog meer kaputt zu sein......
|
03 maart 2014 22:20 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
De Porsche maakt het geluid ook als hij in zijn vrij staat, en ik opeens een flinke dot gas geef! als hij warm is , koud weet ik natuurlijk niet.
groet wilco
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
04 maart 2014 13:12 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Langs de specialist lijkt me.
|
04 maart 2014 14:31 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Een niet voldoende gespannen of versleten V-snaar moet qua geluid wel te herkennen zijn denk ik.... Als je nog nooit een V-snaar hebt vervangen van een 911 zou ik eerst even rustig kijken hoe dat moet. Zelfs bij "zomaar" een garage kunnen ze daar een puinhoop van maken....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 maart 2014 15:25 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Bij mij had/had ik hetzelfde. met name bij warme motor en terug schakelen een "snerp". klinkt inderdaad een beetje als een slippende v-snaar. Ik verdenk echter eerder het lager van de dynamo.
komt niet altijd voor dus heb er nog niks aan gedaan.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
04 maart 2014 16:40 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: v-snaar fluit, met terug schakelen
Bij een P is het wisselen van de V-snaar "iets" lastiger dan bij sommige VW's. Kijk hoe gemakkelijk het daarbij gaat https://www.youtube.com/watch?v=BQhfcdQf1QA
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
04 maart 2014 20:09 |
|
|