Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Hoi Stef. De 911 S was er het laatst in modeljaar 1975. De 911 had 150 pk, de 911 S 175 en de Carrera 210. Modeljaar 1976 en 1977 kenden een 911 met 165 pk (de oude S) en een Carrera met 200 pk. Daarnaast had je natuurlijk de Turbo.
De 911 van 76 en 77 hadden de fiveblade. Deze draaide sneller dan de elfbladige fan. Veel eigenaren vervingen de fiveblade om de koeling te verbeteren. Of het veel uit maakt weet ik niet, ik weet wel dat Wayne Dempsey (How to rebuild & modify Porsche 911 engines 1965-1989) het vervangen van de fiveblade een must vindt.
Vertel eens wat mee over jouw 2.7. Is het inderdaad modeljaar 1977? De mijne wel. Laatste 4 cijfers van het Fahrgestellnummer 2398. Misschien zijn ze familie?
Anne
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
29 jun 2005 8:48 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Hallo Anne,
Mijn 2.7 is een "S" van bj 77
Motorcode 911/85 (911/81 is de gewone 2.7)
Chassisnummer begint met 91172.. waar de jouwe zal beginnen met 91173..
Mijne is wel in 92 geimporteerd uit de US en daar hebben ze de S langer gehad.
Voordeel is wel dat ik naast een schuifdak ook nog eens airco heb.
Is ook in een hele speciale kleur:Copper Brown metallic. Zo heb ik er nog geen andere gezien...
Dus jij hebt ook een 2.7 van 77 ?
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
29 jun 2005 9:18 |
|
|
hoek0201
|
Weet je zeker dat het een 2,7 is, kan natuurlijk ook de orginele motor zijn met een niet orginele 5 bladige fan of misschien een 3,0 carrera motor etc, heb je mischien het motornummer (staat rechts van de fan op het blok)?
Gr. Gerko
1978sc
|
29 jun 2005 9:49 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Volgens mijn garagist is het de originele 2.7s die erin zit.
ben het motornummer vergeten op te schrijven toen de motor er uit was voor groot onderhoud. Als de motor in de wagen zit is het nummer niet meer zichtbaar; De Airco compressor zit in de weg.
Een 3.0 Carrera motor had anders wel een hele leuke verassing geweest, maar nee, spijtig genoeg niet
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
29 jun 2005 10:02 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Moi Stef,
Het basismodel 911 werd in de US de 911 S genoemd. Ook hier gaat het om het oude Europese 911 S blok van 175 pk waarop een riemaangedreven luchtpomp werd geplaatst en waarbij de afstelling van de K-Jetronic iets anders was. Vermogen is dan 165 pk, net als de Europese 911.
Mijn 2.7 is nr 2398 van in totaal 2449. Er zijn er daarna dus nog 50 van gemaakt, de laatste elfjes met de smalle koets.
Is inderdaad een bijzondere kleur, die zie je niet veel. Als we elkaar eens treffen op een meeting moeten we de karretjes maar eens naast elkaar zetten.
Anne
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
29 jun 2005 11:01 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
De mijne heeft de 175 PK, is een "Non catalyst" versie. Door hun strengere milieunormen, vroeger althans, werden er toen al een soort van katalysator opgezet die tot vermogenverlies leidde... De mijne heeft die gelukkig niet.
Die milieunormen vegen ze momenteel aan hun "broek" onder Bush evenals het Kyoto akkoord...
Yep, op een meeting zal je me wel zien staan met dat kleurtje hé
Heb je geen footootje van de jouwe ?
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
29 jun 2005 11:18 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
29 jun 2005 12:26 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Heel mooi, mijn complimenten. Mooie kleur ! Zeker in combinatie met het interieur.
Verzorg dat dashboard maar goed want in een andere kleur dan zwart zijn ze zeldzaam !
Lukt het niet mijn fotos te zien ?
Zal de link nog eens bekijken en via PM doorsturen...
Ik heb ook volleder en dat hoogpolig tapijt, echt seventies hé
Ik zit nog wel met die grote US bumperblokken achteraan, daar moet ik nog eens iets aandoen...
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
29 jun 2005 13:04 |
|
|
hoek0201
|
Bedoelde eigenlijk de auto van Charles;)
Gr. Gerko
1978sc
|
29 jun 2005 14:02 |
|
|
hoek0201
|
Wat nog gekker is Charles is, dat volgens de RDW op jouw kentekenbewijs een cilinder inhoud van 0cm3 is ingevuld?
Gr. Gerko
1978sc
|
29 jun 2005 14:04 |
|
|
Charles
|
Ik heb het gezien Hoek.
Wat mij betreft mogen ze de wegenbelasting koppelen aan de cilinderinhoud. Ben ik lekker goedkoop af
|
29 jun 2005 18:10 |
|
|
Charles
|
Ik had aanvankelijk geen idee maar ik ben vandaag naar de Porsche specialist gegaan (Renntech is voor mij toch een behoorlijk eind 'karren' en als ik hem een paar dagen kwijt ben dan wordt het dus treinen voor mij) en die had een vluchtige blik op de motor geworpen maar het is wel degelijk een 2.7
Het toerentalprobleem schijnt te komen dat ie ergens valse lucht aanzuigt.
In ieder geval gaan ze de hele auto de 14e onder handen nemen (kan ik alvast sparen) en dan kan ie er hopenlijk weer een tijdje tegenaan.
Btw, ik voel mij wel een nerd hoor tussen al deze Porsche fanaten. Ik weet er in vergelijking met jullie echt he-le-maal niets
|
29 jun 2005 18:17 |
|
|
Charles
|
YESSS!!!!
Problemen opgelost!
Ben de auto een week kwijt geweest, (had hem naar APP Racing, Porsche specialist in Weesp gebracht) en die heeft de wagen helemaal onderhanden genomen. Ook de conditie van de motor beoordeeld, deze was perfect , de motor heeft na revisie ca 5000 km gelopen, alleen.... bij de revisie had men wat onderdelen omgekeerd.
De tuimelaarasjes bleken er verkeerd om in te zitten en het wormwieltje op de krukas voor de ontstekingsrotatie zat ook verkeerd om. Dat laatste hebben ze maar zo gelaten want op z'n uiterste stelpunt viel ie precies goed. Nieuw gashandle mechanisme er in laten zetten.
Tegelijk een haast nieuw cabriodak er op laten zetten (mooi donkerblauw) tegen een scherpe prijs dus ik is weer een blij man .
Liep alleen wel een beetje rood aan bij de rekening maarja.... hij loopt weer als een zonnetje.
|
03 aug 2005 18:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
AUW!
Die ben je zo weer vergeten
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 aug 2005 8:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik zou me toch zeker vraagtekens zetten bij de uitgevoerde revisie na zo'n ontdekking.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 aug 2005 13:56 |
|
|
Charles
|
Yep, deed ik aanvankelijk ook maar bij APP had men verder alles nagekeken en verder was ie goed in orde.
Nou maar hopen dat het zo blijft.
|
04 aug 2005 14:29 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 aug 2005 21:22 |
|
|
Charles
|
Naar ik weet de vorige eigenaar die samen met een paar vrienden bij het invoeren van de auto de hele wagen gestript heeft incl. de motor.
Het is idd niet zo slim om de tuimelaar-asjes en het wormwieltje er verkeerd om in te zetten maar gelukkig is ie verder wel goed gemonteerd volgens APP-racing. Ze hebben ook de waarden nagekeken en andere tests uitgevoerd en gelukkig kreeg ik te horen dat ie verder prima in orde is.
Maar gelukkig loopt de motor weer als een zonnetje en rijdt ie als nog nooit tevoren. Veel meer 'rust' (voor zover je daarvan mag spreken) in de motor.
|
04 aug 2005 21:37 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo Charles,
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat men het voor elkaar gekregen heeft om de tuimelaars verkeerd om in te bouwen
Ik vraag me dan af of het loopvlak van de nokkenassen inmiddels niet beschadigd is? Om nog maar te zwijgen over het loopvlak van de tuimelaars welke over de nokken glijden... (en nu dus op de klepsteel hebben staan 'hameren' ...)
Liep de motor uberhaupt wel ??
Om dit opnieuw te monteren heeft P&P toch wel de motor uit je wagen moeten halen mag ik aannemen...
(Nee, blok hoeft er niet voor uit elkaar)
Succes,
Dick
|
05 aug 2005 11:23 |
|
|
Charles
|
Nee nee Dick, niet de tuimelaars maar de tuimelaar asjes. Dit zijn korte asjes die je op 2 manieren er in kan zetten. Juist!!! De goede en de foute.
Het heeft geen echt grote gevolgen alleen dat het draagvlak van de tuimelaars verminderd wordt omdat ze over een groef gaan lopen.
Ik leg het misschien een beetje ongelukkig uit maar bij APP hebben ze mij dat heel mooi uitgelegd aan de hand van motoren die helemaal 'bloot' lagen i.v.m. revisie.
Maar sinds ik hem weer terug heb geniet ik er iedere dag weer van want hij loopt als een zonnetje en tijdens de afgelopen regenachtige dagen heb ik veel profijt gehad van m'n nieuwe cabrio dakje.
|
17 aug 2005 4:20 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
OK Charles, duidelijk.
Ik vond het al zo'n vreemd verhaal...
Hij loopt in ieder geval weer goed!
gr.
dick
|
17 aug 2005 12:18 |
|
|