De brandstofbeperking is natuurlijk niet voor het geld. Dat maakt op het jaarbudget voor een F1 team totaal geen verschil. Het is juist bedoeld als technische uitdaging om zoveel vermogen uit elke druppel benzine te halen. En reken maar als je die jongens erop zet dat ze dat beter zullen doen dan wie dan ook. Typisch F1 dus want die techniek zal na verloop van tijd weer doorgegeven worden aan productieauto's.
Het nadeel daarvan is wel zoals je zegt, dat de coureurs niet meer 60 rondjes lang het beste uit zichzelf en hun auto mogen halen. Wat volgens mij toch ook wel de essentie van autoracen is. Hamilton gaat het nog moeilijk krijgen met zn snelle mercedes.
_________________________________________ Porsche 911SC '78 Volvo 242 '79 Audi RS6 '05 Prius '08 (aanrader :-)
07 maart 2014 12:28
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Re: Formule 1, seizoen 2014
Hamilton pakt pole, Vettel valt tegen
Lewis Hamilton mag morgen de eerste race van het seizoen van pole positie vertrekken. Hij zette vandaag in een natte kwalificatie in zijn Mercedes de snelste tijd neer. Hiermee bleef hij Daniel Ricciardo voor. Deze Australiër reed tijdens zijn kwalificatie in een Red Bull naar een nette tweede tijd. Een stuk beter dan zijn teamgenoot Sebastian Vettel die niet verder kwam dan een dertiende plek.
Nico Rosberg maakt de top drie compleet, terwijl Kevin Magnussen daarachter op de vierde plaats een uitstekend debuut maakt in de F1. Ook debutant Daniil Kvyat laat met een achtste plek een goede indruk achter. Veteraan Fernando Alonso pakt een vijfde plek.
De regen stak halverwege de kwalificatie de kop op en zorgde ervoor dat de snelheid flink naar beneden werd gehaald. De Fin Kimi Räikkönen spinde zijn Ferrari en knalde tegen de muur en valt hierdoor buiten de top 10. De allergrootste verliezer is echter het team van Lotus. De coureurs kregen geen snelheid in de nieuwe auto en moeten daarom vanaf de laatste plaatsen vertrekken.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
15 maart 2014 13:26
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
eduard900 schreef:
Het nadeel daarvan is wel zoals je zegt, dat de coureurs niet meer 60 rondjes lang het beste uit zichzelf en hun auto mogen halen. Wat volgens mij toch ook wel de essentie van autoracen is. Hamilton gaat het nog moeilijk krijgen met zn snelle mercedes.
Zo zou het idd toch moeten zijn? F1 zou synoniem moeten zijn voor het beste uit de auto en coureur halen zonder (al te veel)(beperkende) regels
maar gelukkig staat toch een van de beste coureurs op pole dus het valt nog mee
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
15 maart 2014 16:46
MY00
Cayman S
En Red Bull staat er toch weer bij. Of het alleen te maken had met de regen zullen we morgen wel zien. Verder jammer dat Kimi crashte, waren een paar rijders snel onder weg net voordat hij dit deed. Maar ja het hoort erbij. We zien morgenvroeg wel hoe de krachten verdeeld zijn tijdens de race.
_________________________________________ Mvg,
René
15 maart 2014 20:02
horn
PF #57
welke zender gaan we kijken? 8 uur morgenochtend start meen ik gelezen te hebben? Veronica samenvatting met Olav morgen om 1800 u.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
15 maart 2014 21:45
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Sport1 is zender van de maand. Dus GRATIS. Begint om 6.30 (voorbeschouwing), race start 7 uur met verslag van Ollie. Veronica krijgt de beelden van Sport1.
15 maart 2014 21:57
horn
PF #57
oke, thanks. weer een keer live in het nederlands luisteren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
15 maart 2014 22:15
MY00
Cayman S
Sport1 zit op zender 401 voor de personen welke dit nog niet wisten
En ook Magnusson. Jammer dat 'ie niet de tweede plek kon pakken.
16 maart 2014 10:42
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
Vettel die uitvalt, Hamilton die uit valt. Dat kwam vorig jaar niet voor. Ze hebben nog wat werk te doen!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
16 maart 2014 12:26
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Het geluid vind ik toch wel teleurstellend, 11000rpm ipv 18000 van de V8 van vorig jaar. Ook lijkt het echt een stuk langzamer te gaan. Maar wellicht komt dat ook door het ontbreken van de geluidssensatie van de afgelopen jaren..... :
16 maart 2014 12:28
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Kobayashi had kapotte remmen dus geen straf.
Geluid valt tegen, jammer. *Nog even weemoedig naar de hoogtoerige motoren van voorheen luistert*
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
Nu ga ik dus echt nooit meer. Sta je daar vanmiddag voor het podium te juichen, blijkt ver na de race de uitslag alsnog anders te zijn.
Oh, en voor het geluid hoef je ook al niet meer te gaan; de V8s, Carrera Cups en zelfs mijn eigen T-tje maken meer herrie dan de F1s van dit jaar. Wat een zwaktebod.
Edit: de website hier in Australie die ik las is weer aangepast; men zei daar zojuist dat de FIA al besloten had tot disqualificatie en afnemen punten. Op de FIA website gaat het daarentegen nog over 'verwijzing naar de stewards'. Denk echter dat de uitkomst hetzelfde gaat zijn.
16 maart 2014 13:49
ASW
718 Spyder
Vanmorgen netjes de wekker gezet; Hamilton slecht weg, even later uitval, daarna zelfde lot Vettel en mijn andere favo (Räikkönen) verremt zich continu Doch de grootste tegenvaller blijft het geluid... of het ontbreken daarvan eigenlijk
Om toch wat lichtpuntjes te noemen; Ricciardo (die dus nu weer gediskwalificeerd is ), Magnussen en Bottas.
Ik wil niet sentimenteel doen maar ga zo toch nog even twee filmpjes kijken, Senna en Rush. Gewoon voor het tegenwicht
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
16 maart 2014 16:07
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Elk voordeel heb zijn nadeel. Ik vind namelijk het heerlijke van die nieuwe motoren dat ze met erg veel koppel de bocht uit komen. Je ziet veel overstuur doordat die elektromotoren erin komen. Al met al super dat het nu weer echt spannend wordt! Ben niet voor RedBull, maar die diskwalificatie vind ik echt heel jammer; misschien wordt het nog rechtgezet.
16 maart 2014 16:12
MickRS
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Als ie teveel brandstof gebruikt heeft, voldoet hij niet aan de eisen, en dus diskwalificatie. Lijkt mij logisch. Heb begrepen dat het team al tijdens de race gewaarschuwd is en niets gedaan heeft. Als de anderen ook meer brandstof hadden mogen gebruiken kun je je afvragen of Ricciardo ook op die plaats geeindigd was...
_________________________________________ rouge et noir
16 maart 2014 16:26
MY00
Cayman S
alvin01 schreef:
Het geluid vind ik toch wel teleurstellend, 11000rpm ipv 18000 van de V8 van vorig jaar.
De motoren mogen blijkbaar nog 15000 rpm's maken.
Vind het geluid ook helemaal niets. Vriend van mij heeft een tijdje in een Jaguar XKR 5.0 V8 gereden en deze had het zelfde geluid, vind ik. Wat voor deze auto wel heel erg gaaf was.
MickRS schreef:
Als ie teveel brandstof gebruikt heeft, voldoet hij niet aan de eisen, en dus diskwalificatie.
Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen vecht Red Bull de uitslag aan, men geeft aan dat er problemen zijn met de meeting van de FIA en dat hun niet de enige zijn welke er problemen mee hebben gehad. Ik zou het ook niet begrijpen van Red Bull dat men zoiets doen, je weet toch dat je hierop gecontroleerd en gepakt wordt. Oké indien Flavio Briatore de dienst uit zou maken schreef ik, ik geloof het maar met het team van Red Bull
_________________________________________ Mvg,
René
16 maart 2014 16:38
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Dat geluid: wat een afgang je kan net zo goed een Formule Ford 1600 race bekijken Het geluid van een "huilende" V8, V10 of, nog mooier, V12 is een stukje sensatie dat bij de F1 hoort. Nog een paar jaar en dan rijden ze in de F1 ook met diesel of elektrisch.
Qua snelheid is het gelukkig nog OK. De lol is er aardig van af. Jammer
Wel leuk dat er nu andere rijders vooraan te vinden zijn.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
Maar de F1 produktie gaat mogelijk meer microfoons plaatsen om het geluid beter te vangen. En bovendien: de meeste teams hebben die 15.000 toeren nog nauwelijks (of helemaal niet) aangetikt.
Downsizing is een feit. Porsche gaat nota bene naar Le Mans met een viercilinder...
16 maart 2014 20:08
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Binko schreef:
Downsizing is een feit. Porsche gaat nota bene naar Le Mans met een viercilinder...
Ik wil het eigenlijk niet weten
Ik was gister bij een P-dealer: staat er een P met een snoer er aan! Ik kan er (nog) niet aan wennen.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
16 maart 2014 20:26
horn
PF #57
Een witte met zo'n blauw snoer... doet je toch ergens aan denken...
16 maart 2014 20:55
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
+1
16 maart 2014 20:58
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
Ja jammer dat geluid gaat nergens meer over. Hier het geluid van een BRM V16 uit de jaren 50 met maar 1000 cc motortje. http://youtu.be/fZMPDCNyQxE
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum