Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:42

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Invoer vanuit Zwitserland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Bericht Invoer vanuit Zwitserland
Heeft er iemand ervaring met invoer van een Zwitserse wagen in België (maar denk dat naar Nederland vergelijkbaar is).
Toen we in CH woonden, hebben we daar een Zwitserse Cayenne gekocht. Nu zijn we in september laatstleden naar Antwerpen verhuisd. Na talloze telefoons er toch in geslaagd via een douane-agent de wagen te kunnen invoeren als huisraad. Via hen ook het langverwachte roze formulier gekregen om de wagen te kunnen inschrijven.
Deze week krijg ik echter dat formulier terug met de vermelding dat het gelijkvormigheidsattest (COC, certificaat van overeenstemming) ontbreekt en ze hem bij gevolg niet kunnen inschrijven. Ik had het Zwitserse Fahrzeugausweis meegestuurd, maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Heb naar de Belgische Porsche invoerder (D'Ieteren) gebeld of zij me konden helpen, maar dat ging niet omdat er geen EU nummer in het voertuig staat. Heb nu een afspraak bij de autokeuring waar een homologatieprocedure moet doorlopen worden wat weer enkele maanden in beslag gaat nemen.
Moet het echt zo omslachtig zijn er eventueel snellere manieren om dat COC te bekomen, eventueel via een ander land?

22 feb 2014 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Invoer vanuit Zwitserland
COC opvragen bij Porsche CH. Is tenslotte een Zwitserse Porsche.

22 feb 2014 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Bedankt voor de tip, ik heb ze een mail gestuurd.

22 feb 2014 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Financial
London
Ik heb weleens een Porsche uit Zwitserland laten halen. Het moet eigenlijk niet zo'n groot probleem zijn als de auto op Zwitsers kenteken gestaan heeft (EVA Land).. Tenminste zo werkt het in Nederland. Wellicht een idee om het via Nederland te regelen dan?

Ik ben destijds geholpen door Automotive import. Je moet wel rekening houden met BTW over het aankoopbedrag, invoerrechten kan je vrijstelling voor krijgen dacht ik (niet zeker). :thumleft:

11 maart 2014 11:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Aangezien ik er woonde en de wagen meer dan een jaar in mijn bezit was, heb ik hem als huisraad kunnen invoeren en ben dus geen BTW verschuldigd. Mag hem alleen niet verkopen binnen het jaar.
Ben naar de autokeuring geweest en ze hebben hem gekeurd voor verkoop, volgens hen zou dit voldoende moeten zijn.... Ik ben nog steeds in afwachting of dit gaat lukken of niet.
Ondertussen ook antwoord gekregen van de Zwitserse Porsche invoerder, zij kunnen mij een COC attest bezorgen voor 300 CHF. Dus uiteindelijk zal het allemaal toch nog goedkomen :D

11 maart 2014 11:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Zo zie je waar regelmatig een autootje invoeren uit D, I of CH nog goed voor kan zijn. Kan je mensen op het Porsche forum weer mee helpen....

11 maart 2014 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Alhoewel "Brussel" mij deed geloven dat ik naar de homologatiekeuring moest, en de keurmeesters mij verzekerden dat een keuring voor verkoop voldoende zou zijn, werd dit toch weer niet aanvaard.
Porsche CH had mij echter ondertussen een COC opgestuurd, helaas naar het foute huisnummer. Die bewoner heeft nooit iets ontvangen en bij de post wisten ze ook van niks. Porsche CH heeft me een kopie gemaild en heb deze bij het inschrijvingsformulier gevoegd.
En eindelijk, vorige week, na 9 maanden, eindelijk een belgisch kenteken.
Wacht echter nog steeds op dat van mijn motorfiets :mrgreen:

05 jun 2014 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
COC is idd de kortste en makkelijkste weg, die homologatie zou ik ook niet zomaar aan beginnen.
Dat werkt in B allemaal toch net wat anders dan in NL; we claimen 1 europa te zijn maar zelfs voor auto's die met bosjes worden verkocht blijkt B er strenger mee om te gaan dan NL

maar goed dat het je gelukt is!

05 jun 2014 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Gefeliciteerd man...en nu scheuren! :ba:

05 jun 2014 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Bedankt!
Gelukkig deed mijn Zwitserse verzekering niet moeilijk en heb ik tot op heden met mijn CH- kenteken kunnen rondrijden.
Het werd echter dringend want ik moest deze maand naar de MFK (keuring).
En het scheuren lukt ook aardig, vrees dat mijn nieuwe plaatje al op de foto staat :flush:

05 jun 2014 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Van welke kanton kom je???

05 jun 2014 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
We kwamen van kanton Bern en hadden vorige maand al naar de MFK in Bern stad moeten gaan. Niet geweest uiteraard en een nieuwe uitnodiging gekregen voor ongeveer een maand later. Ondertussen wel een rekening (60CHF) gekregen voor het niet komen opdagen.
Zwitsers kenteken is deze week op de post gegaan, dus normaal zou nu alles in orde moeten zijn.

05 jun 2014 21:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]