Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Veerpootbrug: (on)zinnig?
Grappig. Kun je me dat laatste verklaren? Een oudgediende hier heeft me namelijk ooit uitgelegd dat het (niet) zo is 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 maart 2014 21:27 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
 Re: Is dit Tiptronic????
De constructie van de auto wordt als het ware "stijver" waardoor deze beter de stuurbewegingen volgt en minder "rolt". Met mijn toenmalige auto (geen P) ging ik nog wel eens racen. Eerst een tijdje zonder beugel gereden en daarna met. Ik kon het verschil goed merken. Nu heeft een P standaard al een goede wegligging, dus het zou zo maar kunnen dat het verschil minder merkbaar is.
Rally- en race-auto's worden (bijna) altijd voorzien van dergelijke beugels (voor en achter). Als het niet noodzakelijk zou zijn zouden ze het niet doen immers elke kilo die ze aan gewicht kunnen besparen is meegenomen.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
11 maart 2014 22:12 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: Veerpootbrug: (on)zinnig?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 maart 2014 23:49 |
|
 |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
ik zeg doen. 
|
12 maart 2014 0:24 |
|
 |
horn
PF #57
|
da's wel heeeeel veel eerder  echte oude doos! 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 maart 2014 8:17 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
10 jaar, Horn.
|
12 maart 2014 8:58 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb ook een veerpootbrug. Destijds heb ik echter tegelijkertijd ook andere schokbrekers/veren laten monteren. Mijn auto rijdt nu een stuk beter maar dat zal ook met de andere aanpassingen te maken hebben.
|
12 maart 2014 10:11 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Ik kan me voorstellen dat het effect van een veerpootbrug veel groter is als je motor voorin ligt.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 maart 2014 10:15 |
|
 |
Ewout
|
Waarom zou dat het geval zijn?
|
12 maart 2014 10:20 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Omdat je dan veel meer massa hebt die middels middelpuntvliegende krachten in bochten de boel proberen te ontzetten....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 maart 2014 10:22 |
|
 |
Ewout
|
Als die massa achterin ligt heb je dan niet een soort hefboomeffect? Ik denk dat alle beetjes helpen en zo duur zijn die dingen nu ook weer niet. 
|
12 maart 2014 10:26 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Iedere verbinding in je carrosserie geeft meer stijfheid. Of je het merkt zal oa van je rijstijl afhangen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 maart 2014 10:26 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Middelpuntvliedend?
|
12 maart 2014 10:28 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Geen idee hoe een motor eigenlijk vastzit aan het chassis, maar het zou evengoed kunnen dat een motor van voor net voor meer stijfheid zorgt ook. (Ik zeg maar wat natuurlijk  )
|
12 maart 2014 11:00 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat kan ik me ook goed voorstellen. Net als dat het bij een cabrio ook beter merkbaar is dan bij een dichte variant. En dat weet ik dan weer uit eigen ervaring. Heb hem op een Z3 roadster gehad en verschil was zeer duidelijk merkbaar, op m'n 911 Carrera merkte ik nauwelijks verschil. Geen circuit maar gewoon straat gebruik.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 maart 2014 16:47 |
|
 |
Blauwe Blazer
|
Dit topic is toch in 10 jaar geëvolueerd van veerpootbrug naar bikinibrug? 
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
12 maart 2014 21:50 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
12 maart 2014 22:29 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
jij en ik in ieder geval of heb je de Porsche al verkocht.
|
13 maart 2014 0:29 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, nog niet verkocht en ondanks het goede (cabrio)weer ook nog steeds niet buiten het PF geadverteerd  Zou ik hem eigenlijk wel kwijt willen? 
|
13 maart 2014 10:50 |
|
|