Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:39

Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
porsche boxster 986 of een alfa romeo spider 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche boxster 986 of een alfa romeo spider
hallo allemaal,

ik ben een jongen van 19 jaar.
ik ben aan het twijfelen om mij een nieuwe auto te kopen.
ik rijd nu met een volkswagen scirocco. zalige auto, heb echt niet te klagen.
maar ik wil met een cabrio rijden zeker nu het zo'n lekker weer is. en liefst 1 waar toch veel power achter zit.
aangezien ik nog maar 19 jaar ben heb ik maar een beperkt budget dus kwamen deze 2 auto's eruit voor mij.
ik twijfel echt hard tussen een porsche boxster 986 2.7 uit 2002 of een alfa romeo spider 2.4 diesel uit 2008. kan er mij iemand helpen met deze keuze en zeggen waar jullie voor zouden kiezen en liefst ook waarom deze keuze?

mvg,

13 maart 2014 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: porsche boxster 986 of een alfa romeo spider
Niet slecht op je 19e deze keuze moeten maken! Als je sportief wil rijden, dan sowieso geen diesel (en ook geen voorwielaandrijver). Dus. Blijft de P over. Als je veel KMs gaat maken (15K plus) dan pas een diesel overwegen.

Succes

13 maart 2014 22:05
Profiel
PorscheForum Rookie
ik maak toch ongeveer dat aantal km's. maar hoor veel negatieve commentaren over alfa's in het algemeen

13 maart 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Beiden niet…. met alle respect maar naar mijn idee moet je eerst meer rijervaring hebben. Maar wat denk je dat er gebeurt als je deze vraag stelt op een Porsche forum :mrgreen: De Porsche dus…. :cheers:

13 maart 2014 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Die Spider, daar is nix mis mee, zijn gewoon goed, maar moeilijk te vergelijken met een Boxter uit 2002.
Denk dat de Alfa in ieder geval een stuk betrouwbaarder is...

13 maart 2014 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
De Alfa betrouwbaarder? Leg eens uit...

13 maart 2014 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
geertsabine schreef:
Beiden niet…. met alle respect maar naar mijn idee moet je eerst meer rijervaring hebben. Maar wat denk je dat er gebeurt als je deze vraag stelt op een Porsche forum :mrgreen: De Porsche dus…. :cheers:

Meer rijervaring? Wat een onzin. Genoeg 19-jarigen die beter rijden dan de meeste bejaarde Porsche-rijders!

@TS: Aan je taalgebruik te zien neem ik aan dat je in België woont? Heeft ook weer te maken met de taxen. Is een Boxster goed te verzekeren daar voor een beginnend bestuurder?

13 maart 2014 22:25
Profiel
993 4S
geertsabine schreef:
De Alfa betrouwbaarder? Leg eens uit...

koop er 1 zou ik zeggen.
In mijn "vriendenkring" diverse oudere alfa's met 400K+ kilometers

13 maart 2014 22:30
Profiel
Als je opzoek bent naar een sportieve cabriolet, zou ik echt kiezen voor de Boxster.
Zoals eerder genoemd, alfa is een voorwielaandrijver, en daarnaast die jij op het oog hebt een diesel.
Ik zie deze combinatie meer als een auto voor Daily Driver, en dat je in het weekend er dan mee gaat toeren.
Natuurlijk kan je met de Alfa ook sportief rijden. Maar ik denk dat de Alfa een vergelijkbaar sportief rijgedrag heeft als je Scirocco.

Tsja, Negatieve verhalen over Alfa, ik hoor van mijn studiegenoten wisselende verhalen. waarvan een studiegenoot een 147 uit 2008 rijdt en de andere een GT uit 2007
Over de 147 (Facelift met Twinspark motor) hoor ik zeer positieve verhalen, weinig klachten. Deze auto heeft ook relatief weinig kilometers voor zijn leeftijd (Rond de 70.000)
De GT uit 2006, met een 1,9 JTD, hoor ik wisselende verhalen. Regelmatig problemen. Maar deze auto rijdt ook meer 20.000 Km per jaar.
Ik denk dat de negatieve commentaren, vooral te maken heeft met het imago wat alfa vroeger had, en dat zit bij veel mensen nog tussen de oren.

Natuurlijk kan je bij de Boxster ook tegen kosten aanlopen, maar er zijn vast forummers genoeg, die je genoeg over de Boxster (986) kunnen vertellen.
Ik zou sowieso met beide auto's proef rijden, als dat mogelijk is. Om zo te bepalen welke van deze 2 auto's het beste bij jou wensen past.

Daarnaast vind ik een Spider niet te vergelijken met een Boxster. Twee totaal verschillende auto's.
De Spider zie ik meer als een Tourauto, terwijl de Boxster al een rasechte sportwagen is.

Laatst bijgewerkt door Melvin19 op 13 maart 2014 22:52, in totaal 3 keer bewerkt.

13 maart 2014 22:34
PorscheForum Rookie
iemand in mijn straat heef ook een porsche boxster 986 uit 2000 gekocht maar gebruikt hem enkel voor in het weekend of wanneer de zon schijnt, bij mij zou het voor alledaags gebruik zijn.

13 maart 2014 22:38
Profiel
993 4S
Dagelijks gebruik voor beide auto's geen probleem, denk dat de alfa goedkoper is per kilometer en de Boxster sportiever, tis maar wat je wilt.

13 maart 2014 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Denk ook dat je het na een proefrit wel zult weten.
Iets anders om te overwegen als je over een paar jaar weer een andere wil is dat de Alfa uit 2008 iets meer zal afschrijven dan de Boxster uit 2002.

13 maart 2014 22:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Cazzo Super Veloce schreef:
Dagelijks gebruik voor beide auto's geen probleem, denk dat de alfa goedkoper is per kilometer en de Boxster sportiever, tis maar wat je wilt.

toen ik vrienden vertelde over dat ik mss enen porsche boxster wou kopen kwamen ze af met het feit dat de porsche boxster een vrouwennauto is en voor mensen is die eigenlijk geen "echte porsche kunnen kopen" wat hier mee?

13 maart 2014 22:55
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
SPIDER! Wil je kapper worden ofzo? :mrgreen:

13 maart 2014 22:55
Profiel
sakke schreef:
toen ik vrienden vertelde over dat ik mss enen porsche boxster wou kopen kwamen ze af met het feit dat de porsche boxster een vrouwennauto is en voor mensen is die eigenlijk geen "echte porsche kunnen kopen" wat hier mee?

Het wel bekende vooroordeel, Ik hoor zo vaak genoeg studiegenoten negatief over Porsche praten, zeker op jou leeftijd.
Gewoon links laten liggen, het is jou auto, en als jij je prettig voelt bij een Boxster. Gewoon er voor gaan.
Het is net zoiets als het volgende: Je vrienden accepteren je vriendin niet, maar als jij je prettig bij haar voelt, dan verlaat je haar ook toch niet, omdat je vrienden er anders over denken dan jij ? :mrgreen:
Ik denk dat ze zich nogal vergissen in de capaciteiten van de Boxster.

Laatst bijgewerkt door Melvin19 op 13 maart 2014 23:03, in totaal 2 keer bewerkt.

13 maart 2014 22:57
PorscheForum Rookie
Melvin19 schreef:
sakke schreef:

Het wel bekende vooroordeel, Ik hoor zo vaak genoeg studiegenoten negatief over Porsche praten, zeker op jou leeftijd.
Gewoon links laten liggen, het is jou auto, en als jij je prettig voelt bij een Boxster. Gewoon er voor gaan.
ik denk dat ze zich nogal vergissen in de capaciteiten van de Boxster.

ok merci voor de reactie!

13 maart 2014 22:59
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Boxter lijkt me wat degelijker dan de Alfa, en sneller! Maar ook duurder!

13 maart 2014 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Meer rijervaring? Wat een onzin. Genoeg 19-jarigen die beter rijden dan de meeste bejaarde Porsche-rijders!

Ken je statistieken…. dat ze beter kunnen rijden, dat zal wel, maar ze kunnen ook beter ongelukken veroorzaken... :salut:

13 maart 2014 23:09
Profiel
993 4S
Zeg jij t maar

60970

60969

zout wel weten

13 maart 2014 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Overduidelijk de Porsche :cheers:

13 maart 2014 23:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Zeg jij t maar

zout wel weten

welke zou jij neme dan?

13 maart 2014 23:13
Profiel
993 4S
steef schreef:
Boxter lijkt me wat degelijker dan de Alfa, en sneller! Maar ook duurder!

Wel ns van n gevoelige IMS Lager alfa gehoord?
2,4 diesels zijn serieus snel en goed te tunen.
Wel op tijd riempje vervangen.

13 maart 2014 23:13
Profiel
993 4S
sakke schreef:
Zeg jij t maar

zout wel weten

welke zou jij neme dan?

Alfaatje natuurlijk, maar is puur smaak.
Vind de Boxster niet echt super mannelijk :popcorn:
maar dat is een 500C of mini ook niet he Horn?

13 maart 2014 23:14
Profiel
geertsabine schreef:
Ken je statistieken…. dat ze beter kunnen rijden, dat zal wel, maar ze kunnen ook beter ongelukken veroorzaken... :salut:

Statistieken zeggen veel, maar niet alles. Ik blijf vinden, dat mijn leeftijdsgroep zeker een risicogroep blijft.
Maar om iedereen die net zijn rijbewijs in dat hokje te plaatsen ben ik het zeker niet mee eens.

Net zoiets als de groep leaserijders en de groep motorrijders. Die worden ook massaal over een hok geplaatst als het gaat om rijgedrag.
Terwijl de grootste groep, zich prima aan de regels houdt, het is alleen een klein deel, die het verpest voor de gehele groep, zoals gewoonlijk.

Ik had het ook wel geweten, de Boxster.

13 maart 2014 23:17
PorscheForum Rookie
Alfaatje natuurlijk, maar is puur smaak.
Vind de Boxster niet echt super mannelijk :popcorn:
maar dat is een 500C of mini ook niet he Horn?[/quote]

hha daar is dat verhaal terug! een mini vind ik trouwens iok voor vrouwen, maar een mini is geen porsche eh ;)

13 maart 2014 23:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 138 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende