|
Noob vraagt advies over glasvezel, TV, internet, telefoon
Auteur |
Bericht |
MY00
Cayman S
|
 Re: Noob vraagt advies over glasvezel, TV, internet, telefoo
Gewoon even met Ziggo bellen zoals reeds aangeven door 'barolo'. Je probleem uitleggen en indien de persoon je aan de telefoon niet kan helpen vragen naar 2e lijns hulp. Indien je overstapt na een alles in één pakket krijg je er ook nog wat extra spullen bij plus dat een monteur het spul bij je komt installeren. En deze gaan echt niet weg voordat jij tevreden bent of ze komen erg snel terug met een goede oplossing waarvan de kosten meestal nul zijn.
_________________________________________ Mvg,
René
|
05 maart 2014 19:14 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Ik dacht fijn, daar heb ik iets aan Maar na een stuk of vier antwoorden gelezen te hebben ben ik, zoals gewoonlijk verdwaasd, de weg kwijt Pfff 
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
05 maart 2014 20:12 |
|
 |
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Macan EV on the way
|
Ben al meer dan 10 jaar XS4ALL-klant. Eerst ADSL en nu all-one glasvezel. Geen enkel probleem. Helpdesk ook prettig.
Nu voor mijn vader ook een aansluiting aangevraagd. XS4All, niet de goedkoopste wel betrouwbaar (imho)
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Macan EV "on the way"
|
05 maart 2014 20:52 |
|
 |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Wát willen zij? Op elke tv alle(extra) zenders? Wat zijn de (technische) mogelijkheden van jullie huidige tv's? zoals aanwezigheid smartcard slot, dvb c tuner, hdmi, scart, (usb)harddisk opnamemogelijkheid? Wil je programma's (meerdere tegelijk) opnemen? en hoe? via dvr (digitale videorecorder met ingebouwde harde schijf) , of in "the cloud" ? of nog met een ouderwetse videorecorder. Voordeel van ziggo is dat je je "oude" coax systeem kunt blijven gebruiken naast een digitale tv via een mediabox en/of smartcard. Je hebt met ziggo meerdere methodes van tv kijken nu: 1. coax 2. coax digitaal als de tv tuner dat aankan 3. digitaal, via smartcard en/of mediabox. en dan ook nog via pc/laptop/smartphone..app enzo.... Digitaal tv kijken vraagt om een zeer goede (afgeschermde) bekabeling/pluggen en als je ook nog flink wat coax moet overbruggen heb je eigenlijk/zeker een signaalversterker nodig en wel een die ook retoursignaal doorlaat voor o.a. on demand diensten etc. Tevens moet de (wand)contactdoos waar de kabel in je huis op uitkomt redelijk recent zijn.(een zorg van je provider) Tv kijken via glasvezel vind ik persoonlijk nog niet goed uitgewerkt, iets met kwaliteit videostroom en benodigde/gebruikte bandbreedte, opnemen in the cloud etc etc. Met adsl is dat eigenlijk nu sowieso niet te doen. Bellen, tja als je niet veel belt kun je dat ook bij ziggo (niet  ) doen, kun je ook nog kiezen voor onbeperkt bellen als optie, naar vast en mobiel voor een vast bedrag. Je kunt ook, relatief goedkoop, twee lijnen nemen, 1 voor jou/jullie en 1 voor de kids? Ik begrijp dat jullie allemaal voorzien zijn zijn van een mobiel? altijd bereikbaar dus? Toch kan dan dat "gratis" onbeperkt bellen alsnog bijdragen aan selectief telefoongebruik (tis toch "gratis") en een besparing opleveren. Let er wel op dat tarieven binnenkort aangepast worden, daar heb ik nu wel rekening mee gehouden. Internet Kabelinternet werkt prima tegenwoordig, techniek is behoorlijk doorontwikkeld en de snelheden zijn voor doorsnee gebruiker ruim voldoende tot meer dan nodig is. Zou voor gezin kiezen voor iets tussen 50/5 of 150/15. Tv en internet hebben verder geen invloed op elkaar, is een gescheiden datastroom. Bij o.a. ziggo kun je meerdere manieren gebruiken om je internet verder het huis in te krijgen, Middels "gekregen" ziggomodem in bridge zetten en er zelf een wifimodem/router "aanhangen", en daarna via utpkabel bedraad rechtstreeks naar pc's. Of aan ziggomodem een switch aansluiten en alles bedraad via utpkabels. Of bedraad aan ziggomodem een wifiaccespoint aansluiten voor beter wifibereik. Mijn voorkeur gaat uit van gebruik utpkabel voor werk/prive/thuisbankierzaken om veiligheidsredenen. Voor beetje www surfen, muziek streamen en whatsapp etc kun je wel wifi gebruiken. Vergeet ook niet dat de wifisnelheid o.a. ook afhangt wat voor netwerkkaart/chip in je laptop/smartphone zit. Maar goed, kan er een heel verhaal van maken met 100% kans op complicerende meningen en mensen met verstand van zaken die het weer anders zien. Het ligt toch vooral aan wat je wilt, waar je woont en hoeveel heb je er voor over hebt. Dus, naar mijn bescheiden mening ben je (voorlopig) het best af met een compleet pakket van ziggo. (al dan wel niet aangevuld binnenshuis met wat extra randapparatuur zoals extra wifiaccespunt/router/switch en ook wat extra utpbekabeling. Met een beetje tactische/diplomatieke opstelling naar de afdeling sales krijg je misschien, omdat je er meer/duurdere producten af gaat nemen, een persoonlijk aanbod/korting en een monteur over de vloer die in ieder geval de basis goed controleert/aanlegt. my 2 cts 
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
05 maart 2014 21:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
dank man. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2014 21:55 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Even één misverstand uit de wereld helpen, glasvezel is per definitie niet sneller dan kabel. Ook hier worden heel wat snelheden belooft die in de praktijk niet gehaald worden. Het enige voordeel wat je met glasvezel wel hebt is dat je uploadsnelheid evensnel is als je downloadsnelheid. Maar het is ook niet verkeerd om eens rond te kijken wat er voor aanbiedingen te vinden zijn bij zowel de kabel als glasvezelexploitanten bij jou in de buurt. Ikzelf ben zeer tevreden met Ziggo alles in één. Maar waar ik eerst naar zou kijken is of je buren niet op hetzelfde kanaal zitten. Heel eenvoudig te checken op je iMac door op je wifi-icoontje te klikken met de alt-toets ingedrukt. Je ziet dan als je over de verschillende netwerken scrolt een geel kadertje naast de netwerken verschijnen waarop de kanalen zichtbaar worden. Als er meerdere gebruikers in de buurt zitten die op hetzelfde kanaal zitten dan moet je van kanaal wisselen. Omdat je hoofdzakelijk met Apple werkt zou ik een Airport extreme aanschaffen en eventueel je netwerk uitbreiden met een Airport-express als je signaal in huis niet overal even sterk is. Het fijne is dat een Apple Express ook als een soort van signaalversterker werkt. Ook kun je met de Extreme heel eenvoudig een gastnetwerk aanleggen zodat je bijvoorbeeld je kinderen, totmbo en visite op dat netwerk laat inloggen zodat de bandbreedte van je hoofdnetwerk zoveel mogelijk beschikbaar blijft voor jezelf. Vaste computers zoals je iMac kun je indien mogelijk beter bedraad aansluiten.
O ja, en haal die router uit je meterkast en zoek een mooi centraal plekkie als dat mogelijk is.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 maart 2014 22:59 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Geen dank hoor  maar heb je je kanalen nu onderhand gecheckt?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 maart 2014 22:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
ja, ben de enige op 6. paar andere op 10, maar niemand op 6. dank. heb sinds gisterenavond Netfllix op Apple TV - doet het prima... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 maart 2014 22:55 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Vind Netflix echt een uitkomst voor mij. Gewoon lekker in eigen tempo je serie kijken zonder iets te moeten opnemen wat ik dan toch weer vergeet. Aanbod wordt ook steeds beter.
|
07 maart 2014 23:10 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Ben je al overgestapt? Indien ja waarna toe?
René
|
14 maart 2014 16:44 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Even wachten, z'n internet ligt eruit. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2014 16:50 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
+1 En House of Cards, één van de beste series van de laatste tijd, exclusief op Netflix.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2014 16:51 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Eerder deze week weer eens contact gehad met Upc vanwege mijn horizon box. Medewerker heeft aangegeven dat er een fout in de update van december zit waardoor de router op een gegeven moment geen ip adressen meer uitgeeft. Erg irritant aangezien je dan het kastje steeds moet resetten. Nu wachten op de nieuwe update en tussentijds een extra decoder/modem ontvangen. 
|
14 maart 2014 18:48 |
|
 |
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Zo, even dit topic weer wat leven inblazen. Vlak voordat het bericht hier door Horn geplaatst werd, was ik (naar meerdere keren telefonisch door KPN benaderd te zijn) net overstag gegaan voor een alles-in-1 abonnement van de KPN. Ik had er al een aantal jaren mijn telefoon en internet abonnement lopen, maar een uiterst vriendelijke verkoper heeft mij toen ook een interactieve TV verbinding (geen glasvezel) geadviseerd. Dat was goedkoper dan een aparte TV abonnement van een andere provider ernaast. Het contract is op 18 maart ingegaan en netjes voor de datum alle apparatuur binnengekregen en door de monteur van de KPN geïnstalleerd. Dus heb ik voor twee tv's een interactief HDMI kastje welke via een speciale adapter via het stroomnet beeld geeft. En weet je, ik had dit NOOIT moeten doen! Sinds 18 maart zeker 4 keer per week storing. Het beeld hapert, versnippert in blokjes en het geluid geeft metaalachtige klikken. Soms duurt dit een paar minuten, soms een aantal uren en natuurlijk altijd tijdens de sport of als je een spannende film aan het kijken bent. Het blijkt (dat hadden ze natuurlijk vergeten te vertellen voordat wij dit contract aangingen) dat andere elektrische apparaten storing kunnen geven, zelfs een straatlantaarn  kan de boosdoener zijn. Talloze keren met de helpdesk en technische service aan de telefoon gehangen (alleen daarom heeft de KPN al een mooie jaaromzet), apparaten omgezet, andere kabels gebruikt, rechtstreeks op de modem aangesloten en ga zo maar door. Inmiddels is na een aantal testen gebleken dat het aan de draadloze verbindingssets (die in het stopcontact steken) ligt. Oplossing: geen draadloze verbinding meer, maar kabels trekken. En dat was nu juist de reden dat ik al die jaren via de kabel tv keek en overstag was gegaan voor het draadloze interactieve tv abonnement van de KPN: kabels trekken gaat in dit huis niet. Om de een of andere reden zijn de kabelgoten dicht of verstopt. Bestaande kabels doen het prima, maar nieuwe kabels krijg je niet door de goten heen. Omdat het een nieuw (en niet zoals verwacht aangepast) contract gaat, had ik slechts 7 dagen bedenktijd vanaf 18 maart. Dat was mij niet vooraf gemeld, ik ging als leek uit van een bedenktijd cq. opzegtermijn van een maand. Dus nu zit ik een jaar aan dit contract vast en kan ik niet (terug) overstappen naar de Caiway (kabel). Nu vraag ik mij af of de KPN stug kan blijven volhouden dat ik niet van dit nieuwe contract af mag: hetgeen wat ik besteld had werkt niet. Zijn de alternatieve oplossingen die zij aandragen geen reden voor het beëindigen van het contract? Het product is immers niet wat zij beloofd hebben (ja wel TV), maar niet op de manier waarop het beeld tot stand moet komen. En om mijn huis nu te gaan verbouwen voor een nieuw aan te leggen kabel, terwijl ik de "services" van de KPN spuugzat ben en na afloop van het contract toch meteen daar weg ga (inclusief telefoon en internet).... Tips of adviezen zijn zeer welkom.
|
11 apr 2014 17:42 |
|
 |
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Geen advies maar wel mijn ervaring. Ik verbaas mij er echter wel over dat KPN nog steeds die 'draadloze' verbindingen aanbiedt. Het werkt simpelweg niet goed genoeg.
|
11 apr 2014 19:57 |
|
 |
jurriec
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup versionBrabant
|
@ lionhunter. advies wat ik je kan geven is enorm te gaan klagen bij de klantenservice, vraag naar een leidinggevende (teammanager oid) en ga met alle respect uiteraard tav de persoon flink je beklag doen over de gang van zaken. De wet "koop op afstand" , zou in jou geval misschien zelfs niet van toepassing kunnen zijn omdat je waarschijnlijk met een callcenter medewerker hebt gesproken en niet via een webshop hebt gekocht. Ik ga er ook vanuit dat je een duidelijke opdracht hebt gegeven en dit ook bevestigd is door een contract dat je schriftelijk of met een voice-logg (stellen ze je vragen die je met "ja" moet beantwoorden en je expliciet moet bevestigen dat je akkoord bent met..... ) hebt bevestigd. Hoe dan ook hier kan je contractueel weinig mee. Ik meen - zo uit mijn hoofd - dat de nieuwe wetgeving op bedenktijd vanaf juni as pas aangepast gaat worden naar 14 dagen (eu wetgeving) en je helaas in dit geval nog te maken hebt met de 7 dagen vanaf ingang contractdatum. Je kan altijd je contract beëindigen overigens, in het slechtste geval moet je alle termijn ineens als boete betalen. Misschien kan je omwille van je ontevredenheid het op een akkoordje gooien. Per direct stoppen en ineens 6 maanden afkopen of contract vrij laten maken en een nieuw contract bij je andere (vorige) leverancier afsluiten. deels zit je dan wel met dubbele kosten. De optie die de storingen weghaalt kan je alleen oplossen met het trekken van kabels. beetje installatieburo kan je daar wel mee helpen. oude kabels kunnen er altijd uit en geheel nieuwe erin. Zou zo maar een goedkopere oplossing kunnen zijn dan het afkopen van je resterende maanden bij kpn. Misschien is kpn wel bereid je tegemoet te komen door de hoge ontevredenheid......... door korting op je maandtermijnen te geven voor een bepaalde periode helaas dus niet zo heel eenvoudig op te lossen en ben je erg afhankelijk van welke klantenservice medewerker cq leidinggevende je gaat spreken. Misschien heb je hier wat aan, in ieder geval suc6 en hou ons op de hoogte. ben wel nieuwsgierig naar de uitkomst. gr J
|
15 apr 2014 1:28 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Hebben jullie een soort van Nederlandse TestAankoop? Een organisatie die de consumenten beschermt. Zij hebben vaak veel macht en willen je wel vaak helpen in zo'n gevallen.
|
15 apr 2014 12:43 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
@ lionhunter, KPN in gebreke stellen en contract laten ontbinden. Spullen terug naar KPN en bij ZIggo alles onderbrengen. TV’s koppelen met coax en een CI+ module. Geen digitale TV ontvanger nemen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 apr 2014 15:15 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Hoe kun je dan iets opnemen?
|
15 apr 2014 20:40 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Op een Harddisk welke je aan je TV hangt. Indien je deze harddisk pationereerd in 2 delen kun je ook nog films op de andere partitie zetten indien je dit wilt.
René
|
15 apr 2014 21:32 |
|
 |
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Harddisk? Das zo 2013.
Ik heb nu een systeem dat meerdere programma's tegelijkertijd en in de "'cloud' kan opnemen .
|
15 apr 2014 21:36 |
|
 |
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Inmiddels zijn er weer een aantal dagen verstreken. Allereerst mij dank aan degenen die gereageerd hebben. Het vervolg: Na talloze gesprekken op vrijdag is er op zaterdagochtend een monteur van de KPN bij ons thuis geweest. Die heeft alle waardes doorgemeten en stelde vast dat die in basis binnen de marge van 3% liggen, maar wel net onder de ondergrens liggen. Wanneer er bij een van de buren een "stroomvreter" aangezet wordt en de verbinding bij ons dan meer dan 3% verschil geeft icm met de ondergrens geeft logischerwijs storing. Aan de (stroom)kabels onder de grond mag de KPN niets doen, daar kon/kan geen oplossing voor komen. Deze bevinden/conclusie heeft de monteur direct doorgezet. 's middags werd ik netjes gebeld door de technische dienst. Ik kreeg wel de indruk dat ze allemaal langs elkaar heen praten, de bevindingen van de monteur werden volgens mij niet goed gelezen. Er werden nieuwe metingen opgestart die ruim twaalf uur lang op afstand tot aan de HDMI kastjes gingen meten of er storingen zouden optreden. Zucht, natuurlijk niet, want alles was toen al bekabeld vanaf de modem (in opdracht van dezelfde technische dienst…). Inmiddels had ik de alles-in-1 apparatuur van de nieuw ingeschakelde provider Caiway al aangesloten. Daardoor in het weekend zonder problemen tv kunnen kijken. Op zondagavond, na het bespreken van de metingen, ging er gelukkig na een vrij pittige discussie eindelijk bij iemand van de KPN een lampje branden. Draadloos ging niet (conclusie van de monteur) en bekabelen gaat niet (verstopte kabelgoten). En, ja eindelijk werd ik doorverbonden naar iemand die mocht beslissen over het verbreken van het contract  De afspraak was wel dat het contract door zou blijven lopen totdat Caiway ons telefoonnummer voor nummerbehoud overgenomen had. Natuurlijk houdt KPN zich niet aan die afspraak, vanmorgen kreeg ik al een email dat het abonnement met ingang van morgen beëindigd wordt. Van Caiway heb ik nog geen bevestiging ontvangen per wanneer het “oude nummer” overgezet is. Aangezien dat nummer op 911 eindigt wil ik dat graag behouden Wanneer ik geen problemen had gehad met het draadloze systeem, had ik niet de behoefte gehad om het contract te verbreken, maar na al deze (kijk) problemen ben ik heel bij dat het KPN contract uiteindelijk toch opengebroken wordt. Nu alleen nog internet + telefoon op de Cisco modem van Caiway aan de praat krijgen, ben daar vandaag al meer dan 4 uur bezig mee geweest. De modem is al op afstand gereset, maar zelfs direct aangesloten met ethernetkabel (gebruik normaal gesproken een router) heb ik geen internet op de computer. Morgen is dag 7 van de bedenktijd om het contract nog te kunnen verbreken….. Wordt weer vervolgd….???
|
15 apr 2014 21:48 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Vreemd, ze kunnen de modem op afstand resetten. Maar internet naar je pc sturen kunnen ze dan weer niet? 
|
15 apr 2014 23:37 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
We kijken alleen naar uitzending gemist, kan ook via de Smart TV en af een toe een film of serie, die met Spotnet wordt gedownload. Daar zit sinds kort wel een verbod op, maar de consument, die het voor eigen gebruik download, zal daar geen last van hebben. Ik had een digitale recorder van Cisco via Ziggo, maar vond dat een onding en die staat nu op zolder. Vandaar mijn advies alleen CI-module in je smart TV.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 apr 2014 20:09 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Ik gaf antwoord op een vraag van iemand. 
René
|
16 apr 2014 20:32 |
|
|