Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:41

Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
porsche boxster 986 of een alfa romeo spider 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: porsche boxster 986 of een alfa romeo spider
Daar verschillen de meningen over... :mrgreen:

17 maart 2014 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
@Sakke bijzondere afweging. Een vriend van mij had op zijn 24e een nieuwe Boxster. Daar heeft hij gruwelijk veel plezier mee gehad. Op vakantie naar Italië etc. Zo'n Alfa Spider Diesel (!) is wel leuk (voor als je met pensioen gaat :mrgreen: ). Nu gewoon voor de fun gaan. Dit is wellicht een aardige; http://link.marktplaats.nl/m780113726

17 maart 2014 22:29
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Heb je niet een Porsche 944 S2 cabrio overwogen als alternatief?

18 maart 2014 0:27
Profiel
PorscheForum Rookie
@porsje911 dat is idd wel een mooie! ben weer aan het twijfelen gegaan de audi tt is ook mooi

18 maart 2014 12:36
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
hele scherpe foto's ook :scratch:

18 maart 2014 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Ik zal wel in herhalingen vallen, maar het zijn twee heel verschillende auto's. Ik vind de Alfa Spider een schitterend ontwerp, maar ik vind het rijden niet bijzonder. En of een Boxster geen echte Porsche is? Ach, ik heb jaren een 964 gereden en heb nu een 987. Een prima concept! Geen Porsche? Geen beleving? Ik weet wel beter. Succes met je zoektocht.

18 maart 2014 17:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Citaat:
ben weer aan het twijfelen gegaan de audi tt is ook mooi

En zo kunnen we wel even doorgaan. Misschien is het goed dat je eerst beslist wat je nu precies wilt. Want dit wordt een eindeloze discussie en topic. Ik kan nu overigens uit eigen ervaring spreken en een Boxster (S of geen S) zou ik absoluut afraden op jouw leeftijd. Hoewel ik er enorm enthousiast over ben, het is zo ontzettend snel (en heeft achterwielaandrijving) dat je meer rijervaring moet hebben, wil je niet tegen een boom rijden. Maar ja, dat risico is net zo groot als bij een Audi TT. Ik wil niet medeverantwoordelijk zijn voor ernstig letsel aan jouw kant, dus onthoud ik me verder van commentaar als je advies wilt blijven krijgen over (te) snelle auto's.

18 maart 2014 21:10
Profiel
993 4S
Als ik TS een GT3RS aanraad ben ik toch niet medeverantwoordelijk alsie hem om een boom vouwt?
Gelukkig is er nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Voor de rest eens, 19 en een Boxster, ben blij dat ik die mogelijkheid niet had :salut:

18 maart 2014 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Stelletje bejaarden hier, een jongen van 19 een Boxster afraden omdat ie niet zou kunnen rijden met zo'n leeftijd.

Begon op mijn 20ste met circuitrijden op een Kawasaki ZX6R uit 2005, die ging wel wat harder dan een Boxster. En ook op de openbare weg was het vermogen geen enkel probleem, maar daar gebruikte ik het dan ook niet.

Niet iedere adolescent is een zot op 2 of meer wielen.

18 maart 2014 22:16
Profiel
993 4S
Waarschijnlijk reed je als een oud wijf.

18 maart 2014 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat zal het hem geweest zijn! Ervaring met dat bejaarden-tempo neem ik aan?

18 maart 2014 22:26
Profiel
993 4S
1.46,8 op Assen en jij?

18 maart 2014 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Stelletje bejaarden hier

Citaat:
Ervaring met dat bejaarden-tempo neem ik aan?

Iets meer respect zou op zijn plaats zijn. Of was mijn post met zo'n toonzetting? En nee, als je hier iemand een Boxster adviseert ben je niet medeverantwoordelijk als ie 'm om een boom vouwt. Misschien praten jullie iets anders als je 2 mensen van begin 20 (in het bezit van een sportwagen) op de IC hebben zien liggen aan een aantal slangen en apparaten zonder welke ze het niet overleefd zouden hebben. En dan hebben we het nog niet over de daarop volgende revalidatie.

Maar DennisvdB: iets rustiger mag he? Schelden is vaak een teken van onmacht…. :res:

18 maart 2014 22:43
Profiel
Moderator
PF #57
jezus, wat is iedereen hier snel op zijn tenen getrapt. nieuw zeker? :lol:

er rijden zoveel jonge jongens op opgevoerde brommers, snelle motoren en streetrace hoempa hoempa auto's. Ook levensgevaarlijk. Moeten alle jonge mensen dus in een Prius rijden? De een kan de verantwoordelijkheid wel aan. De ander niet. Ligt aan de ouders, hun omgeving en de 'jongeren' zelf. En om dan hier een jonge kerel af te raden een Boxster te kopen, terwijl je de hele jongen en zijn achtergrond niet kent, is ook wel een beetje erg politiek correct.

Wijs hem op de risico's en help hem vervolgens een afgewogen risico te nemen. Ik hoorde recentelijk van een jongen van 19 die overleden was bij het kitesurfen. Ook maar beter niet doen, kitesurfen?

18 maart 2014 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
O-N-G-E-L-O-F-E-L-I-J-K…. ws ben ik straks 1 van de kortst aanwezige leden geweest hier. Ik snap er helemaal niets van. Kijk naar de statistieken Horn. Maar goed, inderdaad, ik ken ' m niet en neem dan maar aan dat ie met 205 PK of 252 PK op de achterwielen overweg kan. Ik vind het wel best zo, ik laat me niet uitmaken voor bejaarde…. en ik maar denken en hopen dat het er hier volwassen aan toe gaat.

18 maart 2014 23:06
Profiel
Moderator
PF #57
Ik begrijp je waarschuwing best. Maar ik denk dat je er een veel te zwaarwegend punt van maakt. Prima op een familie verjaardagsfeestje. Overdreven op een openbaar forum.

En als je in het dagelijks leven op je werk aan de lunchtafel zo'n discussie hebt, en een collega noemt je schertsend 'bejaarde'; ga je dan ook zo over de zeik? :scratch: :shock:

18 maart 2014 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Schertsend? Tot 2 keer toe? En, we zullen het wel weer anders zien, maar ik ben verre van snel op mijn tenen getrapt. JUIST op een openbaar forum kan je mensen op de risico's wijzen maar dat laat ik voortaan wel uit mijn hoofd. Wat is het volgende? Een 19-jarige een 997 Turbo adviseren? Geweldig….. nogmaals, statistieken zeggen me meer dan genoeg, eigen ervaringen zo mogelijk nog meer en waarom denk je dat jongeren dit soort auto's amper kunnen verzekeren op die leeftijd? Of gaan we 'm ook nog adviseren de verzekering op een andermans naam af te sluiten?

18 maart 2014 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
geertsabine schreef:
Of gaan we 'm ook nog adviseren de verzekering op een andermans naam af te sluiten?

Je hebt je al aardig ingelezen hier. :wink:

18 maart 2014 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ik was al bang dat die ging volgen :mrgreen:

18 maart 2014 23:34
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik neem aan dat het (beiden) geen trollen zijn. Van TS weten we dat die 19-jaar oud is. Van geertsabine begin ik wel een beetje nieuwsgierig te worden naar de leeftijd.

Enne, als je die Boxster koopt, dan wel hier de foto's plaatsen hè.

:popcorn:

18 maart 2014 23:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Zal ik je nieuwsgierigheid dan maar opheffen? :mrgreen: 42 (Geert) en 34 (Sabine). Laat ik nu al weten welke kant dit topic opgaat…. :D Maarre, verre van bejaard, en al helemaal in doen en laten...

18 maart 2014 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Geef even bronvermelding dat jonge rijders van Boxsters vaker dood gaan dan jonge golf 3 1.6 rijders? Jonge rijders ansich wel, maar misschien zijn jongeren die een Boxster kunnen veroorloven wel veel verstandiger.......of natte kranten die alleen flaneren aan de boulevard.... Anyway wel veel aannames over een TS die je niet kent....
Een Boxster is trouwens helemaal niet spectaculair, zeker als je zoals 99% van de rijders ESP aan laat staan.

Ik vind het mooi dat hij de keus nu al heeft!

Tevens hoe vervelend het ook is, maar een eigen ervaring met een heftig ongeval bevestigd geen enkele regel. Zoals Horn aangeeft met kiten, maar wat als je iemand kent die gevallen is met wielrennen? Of van klimrek is gevallen? Allemaal verbieden? Ik vind het zo verschrikkelijk betuttelend allemaal. En de mensen maar afvragen waar de rubberen-stoep-tegel-generatie vandaan komt....

Ontopic: Alfa heeft wel mooi italiaans design. Aandrijving lijkt me matig op de voorwielen, maar als het zo strak stuurt als sommigen hier beweren is het wel een proefrit waard.
Past 996 niet in budget? Die worden ook rap goedkoper!

Cazzo Super Veloce schreef:
Zeg jij t maar

60970

60969

zout wel weten

18 maart 2014 23:41
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Als ik eerlijk ben zou ik voor de alfa gaan dan.

18 maart 2014 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Cazzo Super Veloce schreef:
1.46,8 op Assen en jij?

Nooit geweest, wel Zolder en Nordschleife.

18 maart 2014 23:58
Profiel
993 4S
En wat zijn je tijden???

19 maart 2014 0:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende