Auteur |
Bericht |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
@ Harley, tsja dat is het verschil, mooie vergelijking
|
18 maart 2014 21:48 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Zijn de ronde tijden nu hetzelfde sneller of langzamer geworden? heb eigenlijk geen idee.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
18 maart 2014 23:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
snelste rondetijd melbourne 2014 Nico Rosberg in lap 19 1’32.478 snelste rondetijd melbourne 2013 Kimi Raikkonen in lap 56 1’29.274
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2014 0:12 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
meer dan 3 seconden per rondje langzamer. de F1 is ten dode opgeschreven als eikelsteen niet ingrijpt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 maart 2014 0:41 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Tot nu toe vindt ik het wel grappig. Qua techniek maar vooral omdat Williams weer een beetje mee kan doen. Denk de wallcrash er even af en de Martini auto zou geeindigd zijn op P2. Geinig!
|
19 maart 2014 1:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
...tenzij de FIA weer een of ander bizar regeltje had gevonden om Bottas z'n punten af te pakken. Sorry hoor, maar de 'randomness' van hun beslissingen maakt het niet leuk meer. Vergne & Grosjean werden vorig jaar enorm gestraft voor hun roekeloze starts, Kobayashi daarentegen gaat dit jaar 100% vrij. 8 gratis tips voor de FIA om het aantrekkelijker te maken: 1) haal 'fuel-flow' beperking weg. 100kg aan boord, maar aan de rijders/teams om het gebruik te bepalen. 2) stewards moetwen tijdens de race straffen uitdelen; dat gedoe zoals nu met Ricciardo & Kobayashi is belachelijk. 3) Haal saaie circuits waar bijna niet in te halen is (Valencia bv) van de kalender. Men haalt nu allemaal truukjes uit om in te kunnen halen, maar haalt tegelijkertijd spannende circuits met hoogteverschillen van de kalender. Dom. 4) haal domme regels weg zoals die 'laatste race met dubbele punten' en geef teams meer tijd om te testen. 5) Verlaag prijskaartje voor de race (vrije toegang dit jaar in Melbourne: $86, 2 jaar geleden: $65) en zorg dat je op de grandstands iets kan zien zonder die stomme hekken; ik kan nergens fotograferen zonder een hek in beeld. 6) Bring back the noise! 7) breng niet voor iedere scheet die pace-car naar buiten. Het is toch ontzettend frustrerend als je 10 rondes hard gewerkt hebt om 10s voorsprong op te bouwen, om het zo weer te zien verdwijnen omdat er ergens een auto (buiten de racing-line) stil staat. nieuw bloed in de organisatie (Ecclestone weg!)
|
19 maart 2014 1:53 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Wel alle feiten meenemen in je beweringen. Onderzoek wees uit dat de achterremmen van Kobayashi niet werkten, waardoor hij geen schuld heeft aan de startcrash.
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
19 maart 2014 9:27 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Kijk, al 5 pagina's gedoe. Blijft mooi die F1!
_________________________________________ rouge et noir
|
19 maart 2014 10:05 |
|
|
eduard900
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Voordeel van minder herrie is wel dat je elkaar kunt verstaan op de tribune. Ik ben vorig jaar in shanghai wezen kijken en vond dat een groot nadeel. Je kunt gewoon niet met elkaar communiceren, hoogstens een beetje naar elkaar grijnzen als je toevallig allebei hetzelfde ziet gebeuren. Er was ook geen reet van te volgen maar dat kunnen de el cheapo led screens en dito speakersystemen ook geweest zijn Los van het gemis aan het 'goeie' motorgeluid vind ik de turbogeluiden wel heel erg tof. En door het lagere volume hoor je nu ook veel meer van de auto. Als ze over een curbstone stuiteren, slippen van de banden etc.
_________________________________________ Porsche 911SC '78 Volvo 242 '79 Audi RS6 '05 Prius '08 (aanrader :-)
|
19 maart 2014 10:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Die ervaring heb ik niet. Heb een aantal jaren geleden met een man of 10 van het forum naar Spa geweest en heb toch erg gezellig kunnen OH'en op de tribune. Dat ben ik met je eens. De ervaring van met een leuke club mensen een weekend F1 doen is onbetaalbaar, maar als je de wedstrijd wil volgen kan je beter voor de buis zitten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2014 11:11 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
+1
Zelfde heb ik altijd bij de TT. Kijk dan meestal 's avonds thuis de race nog een keer op de tv om de race echt te zien.. Maar de sfeer is priceless.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 maart 2014 11:16 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
| | | | patrick911 schreef: ...tenzij de FIA weer een of ander bizar regeltje had gevonden om Bottas z'n punten af te pakken. Sorry hoor, maar de 'randomness' van hun beslissingen maakt het niet leuk meer. Vergne & Grosjean werden vorig jaar enorm gestraft voor hun roekeloze starts, Kobayashi daarentegen gaat dit jaar 100% vrij. 8 gratis tips voor de FIA om het aantrekkelijker te maken: 1) haal 'fuel-flow' beperking weg. 100kg aan boord, maar aan de rijders/teams om het gebruik te bepalen. 2) stewards moetwen tijdens de race straffen uitdelen; dat gedoe zoals nu met Ricciardo & Kobayashi is belachelijk. 3) Haal saaie circuits waar bijna niet in te halen is (Valencia bv) van de kalender. Men haalt nu allemaal truukjes uit om in te kunnen halen, maar haalt tegelijkertijd spannende circuits met hoogteverschillen van de kalender. Dom. 4) haal domme regels weg zoals die 'laatste race met dubbele punten' en geef teams meer tijd om te testen. 5) Verlaag prijskaartje voor de race (vrije toegang dit jaar in Melbourne: $86, 2 jaar geleden: $65) en zorg dat je op de grandstands iets kan zien zonder die stomme hekken; ik kan nergens fotograferen zonder een hek in beeld. 6) Bring back the noise! 7) breng niet voor iedere scheet die pace-car naar buiten. Het is toch ontzettend frustrerend als je 10 rondes hard gewerkt hebt om 10s voorsprong op te bouwen, om het zo weer te zien verdwijnen omdat er ergens een auto (buiten de racing-line) stil staat. nieuw bloed in de organisatie (Ecclestone weg!) | | | | |
+1 !!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
19 maart 2014 13:31 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
"Welkom bij deze f1 wedstrijd vandaag, vooral mogelijk gemaakt door ons ultra geavanceerde Bose soundsystem van 150 miljoen dollar op ons gehele circuit voor de ultieme geluidservaring. U krijgt gratis een draadloze koptelefoon ter beschikking met een keur van mogelijkheden om uw eigen racesound samen te stellen. Alle apparatuur is uitgebreid getest en is goedgekeurd door de Bond tegen vloeken. Onze stewards zullen gedurende de racedag het volume op uw persoonlijke koptelefoon online monitoren zodat u verschoont blijft van welke vorm van gehoorschade dan ook.........." bla bla bla. Als je inderdaad nog nooit een f1 race live hebt meebeleeft en alleen op tv hebt gezien weet je echt niet wat je mist. De spanning, geuren en dat steeds hoger oplopend door merg en been gaande volume vlak voor de start brrrr, heeerlijk! Gelukkig heb ik de cd's van Ollie nog
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
19 maart 2014 15:31 |
|
|
Ruudje
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
En ons geheugen inderdaad, verbazingwekkend hoe makkelijk je de sensatie in je hoofd kunt oproepen. Maar heel misschien (niet dus) klinken de nieuwe motoren in het echt wel minder slecht dan het nu lijkt...
|
19 maart 2014 15:46 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
denk het niet.....
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
20 maart 2014 14:57 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Dat dubbelepuntengedoe vind ik ook helemaal niks. Het zou leuker (en beter?) zijn als je als rijder/team ná de kwalificatie, maar voor de race 1x per seizoen bij de organisatie aan kunt geven dat je de punten die je die race behaalt verdubbeld wilt zien.
Na de race kan dan aangegeven worden welke rijder/team gebruik gemaakt heeft van zijn 'puntenverdubbelaar' en wat 'm die gok/inschatting heeft opgeleverd...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 maart 2014 15:45 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Vind dat eerder spelelementen voor in een spelletjes programma op rtl4..
Van mij mogen ze wel iets gaan doen met punten voor kwalificatie en snelste ronde.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
20 maart 2014 15:48 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Zondagmiddag 2 uur op Sport1 Select (gratis bij de meeste providers): de Ferrari / Shell documentaire Horse Power. Preview: http://www.youtube.com/watch?v=iUbnSmY_HAI
|
21 maart 2014 11:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 maart 2014 11:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Wat mij betreft is ieder (gok)spelelement dat aan de sport wordt toegevoegd er eentje teveel. F1 ís geen spelletje!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 maart 2014 12:35 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Één 'schrapresultaat' zou nog wel effectief kunnen zijn voor de spanning in het kampioenschap.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
22 maart 2014 20:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Wat mij nu leuk lijkt is dat ze zoals vroeger ook van auto mogen wisselen. Dus wanneer bv Vettel uitvalt hij over mag stappen in de auto van zijn teamgenoot. Dat schroeft de discussies en de spanningen tussen de rijders flink op! Het blijft tenslotte een soort van teamsport. En zo kun je dus situaties krijgen als in de film Le Mans...
_________________________________________ rouge et noir
|
23 maart 2014 22:43 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
Hamilton rules
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 maart 2014 13:45 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
iemand nog tips voor de race van vandaag? BBC zend niet live uit Sport1 heb ik niet
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
06 apr 2014 12:50 |
|
|
RufBTR
|
Re: Formule 1, seizoen 2014
cricfree.tv livestream sky f1 hd
|
06 apr 2014 13:06 |
|
|