Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
|
24 maart 2014 10:42 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Zo is dat niet, kijk naar BMW 3 en 528i. En deed Porsche daar niet ook al aan mee?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 maart 2014 16:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Porsche deinst tegenwoordig nergens meer voor terug, dus zou zomaar kunnen...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 maart 2014 16:27 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
dat is toch al in de 991? extra geluid komt daar toch bij de hoofdsteunen vandaan? Quote...Het geluid dat daarbij wordt voortgebracht wordt versterkt door een sound symposer met akoestisch kanaal en een membraam, dat de vibraties tussen gasklep en luchtfilter opvangt en doorgeeft aan het interieur.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
24 maart 2014 18:11 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Ja, geweldig geluid binnen maar buiten hoor je niets!
|
24 maart 2014 19:05 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Bij de 992 kan je tzt kiezen: Boxer6 geluid, GT3 sound, vette V8 of Prius mode, met de Porsche sound select switch (PSSS) a 1200 euri
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 maart 2014 19:32 |
|
|
RufBTR
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
|
24 maart 2014 19:37 |
|
|
Tom
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Ik sta er niet negatief tegenover... maar het ligt er helemaal aan wat voor 4 cilinder. Die TSI blokken van VAG zijn prima voor in personenauto's en daar is ook aardig wat vermogen uit te krijgen, maar vind het geen sportief blok. Zou het zonde vinden als ze zoiets in een Porsche lepelen. Een atmosferische hoogtoerige 4 cilinder met lekkere gasrespons: laat maar komen. Zeker als ze minder wegen en het wagengewicht daardoor omlaag kan. Ik heb ooit een S2000 gehad... toerenteller gaat pas bij 9000 toeren in het rood. Heerlijk! Zo'n Toyota blok in een Lotus Exige 111R is hetzelfde verhaal.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
24 maart 2014 20:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
En jij denkt dat Porsche een eigen blok gaat ontwikkelen terwijl ze dat bij Skoda zo uit het rek kunnen lepelen?...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 24 maart 2014 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 maart 2014 20:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Zum kotzen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 maart 2014 20:20 |
|
|
Tom
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Geen idee. Ik vind een merk als BMW de laatste jaren een treurige bedoeling... die zetten razendsnel vrijwel principes waar ze ooit voor stonden overboord. Mooie 6-in-lijn motoren vervangen door kleine 4 cilinder turbomotoren... hoogtoerige M blokken eruit (en motorgeluid over speakers.. *kots*)... achterwielaandrijving gaat er bij de volgende 1 serie uit. Kansloze bedoeling daar, als je het mij vraagt. Van Porsche hoop ik toch dat de manager die dol is op techniek en auto's er meer over te zeggen heeft dan de Excel-manager.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
24 maart 2014 20:31 |
|
|
912
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Dan kan je wakker worden want dat gaat met Porsche ook gebeuren. Als het al niet gebeurd is.
Ik vind het nu al stuitend hoeveel VAG onderdelen je terug ziet in de nieuwere modellen. Knopjes hier, plastic structuurtje daar.
En natuurlijk, er zaten altijd VW onderdelen in een Porsche. Maar niet zo schaamteloos en direct als op dit moment.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
Laatst bijgewerkt door 912 op 24 maart 2014 20:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 maart 2014 20:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Forget it, de boekhouder is de baas bij VAG. Eens wat BMW betreft.
Edit; 912 was me voor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 maart 2014 20:34 |
|
|
Tom
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Alleen die i8 van BMW heeft een treurige 3 cilinder naast de elektromotoren. Bij Porsche douwen ze er een V8 in die tegen motorsport-specs aan zit (en ook niet echt op de plank lag). Maargoed, dat is dan weer geen volumemodel dus wellicht een slecht vergelijk. Als er echt een VAG blok in komt dan weet ik ook niet meer wat ik moet gaan rijden. Knopjes boeien mij niet zo.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
24 maart 2014 20:45 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Wat een zuur zooitje hier zeg….
|
24 maart 2014 21:04 |
|
|
912
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Niet zuur, gewoon een constatering dat je steeds minder Porsche koopt en steeds meer VAG.
De Macan is 50% IDENTIEK aan de Audi Q8. Het hele onderstel bijvoorbeeld, Porsche schroeft daar dan nog 'eigen' remmen op, maar ja...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 maart 2014 21:17 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Tis niet anders, Porsche wordt een ordinair volume merk. Forza Ferrari dan maar
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 maart 2014 22:12 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
(Q10 bedoel je zeker (50% = Q5 ) Zat laatst even in een 991: man wat een magere kwaliteit. Middenarmsteun/deksel voelt aan of ie uit een low budget japanner komt, dat kan Skoda nog beter. Knopjes zien er ook goedkoop uit. Dan liever de mengelmoes uit een 993: die knoppen voelen tenminste degelijk aan. BMW oberigens net zo, ook veel goedkoop plastic in nieuwe 2, 3 en 4. Porsche zou toch minstens op Audi niveau moeten zitten (qua interieur). On topic: een hoogtoerige boxer-4 lijkt me idd niet verkeerd. TSI-blok uit Golf GTI minder.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
25 maart 2014 8:26 |
|
|
de911gek
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
25 maart 2014 8:37 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Waarom zijn we zot van Porsche en niet van Skoda? Met al die downsizing enzo, is het verschil tussen een echte Porsche en wat ze nu aan het bouwen zijn, steeds groter. CSV heeft gelijk, Porsche wordt echt een ordinair merk. Dat de macan er komt enzo, kan me niet veel bommen, maar als ze ooit in de 911 een 4 cilinder stoppen, weet ik dat ik nooit meer een recent model zal kopen. Allen naar Ferrari dus
|
25 maart 2014 9:57 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
He jammer, ik rij niet in een echte Porsche.......
|
25 maart 2014 10:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
@ Floriaan; interieur 3 serie vond ik ook zo tegenvallen. Heb voor een nieuwe 3 gekeken ipv een gebruikte 5, interieur van de 3 ziet er echt cheap uit...
Voor de rest is de marketing strategie van VAG toch duidelijk;
Skoda; cheap Seat; Cheap/sportief VW;mainstream Audi; "primijum" Porsche; primijum/sportief Lambo; exclusief/heel sportief Bentley; voor voetballers Bugatti; voor (rijke) malloten
en dan zoveel mogelijk onderdelen uitwisselen, lekker goedkoop, fijn voor de aandeelhouders.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 maart 2014 10:22 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
Wat een "echte" Porsche is, is persoonlijk. Voor velen is het na de 993 nooit meer echt. Voor mij is het nog steeds de 911 (ongeacht of die nu watergekoeld is of niet). Boxster spreekt mij gewoon absoluut niet aan. Als ik aan Porsche denk, denk ik niet aan boxster, cayenne, .... maar aan de 911 (en laatste tijd begint die cayman ook wel mij aan te spreken, afgezien van die 4cil). Eenmaal ze mijn droombeeld van de porsche beginnen aan te tasten, hoeft het ook niet meer voor mij om een nieuwe Porsche te bezitten.
|
25 maart 2014 13:30 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
@Cazzo: die armsteun/deksel tussen de stoelen in vond ik echt alles behalve primijum. Als het nou nog carbon was geweest, had ik begrepen dat het licht was, maar dan had het nog wel stevig aangevoeld. Dit was echt gerecycled Komozakken plastic. 1x verkeerd tikkie ertegenaan en het breekt af. De Polo van Totmbo voelt echt veel degelijker aan. En die kost maar 1/10e van die P.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
25 maart 2014 13:48 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 4 cilinder voor boxster en cayman
ik al helemaal niet want mijn nep-P is ook nog een stuk ouder dan die van jou
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
25 maart 2014 21:14 |
|
|