Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:30

Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Volkert vdG. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Volkert vdG.
Iemand die weloverwogen een politieke moord begaat, en vervolgens zonder enige emotie of uitleg wordt vrijgelaten, zal altijd een gevaar blijven opleveren voor onze rechtsstaat. Deze heer heeft zeer weloverwogen een handeling gepleegd, waarvan hij de gevolgen zeer duidelijk kon overzien, lees: bijna straffeloos!
Hij is zeer intelligent, dus had wat dat betreft wel even op zijn verkeerde been gezet mogen worden. Waarschijnlijk is hij zo overtuigd van zijn gelijk, dat hij bereid is als martelaar op te treden, net zoiets als een zelfmoordcommando. 11 jaar! Kom op zeg!

27 maart 2014 14:32
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Devils son schreef:
Als je bij een enkelvoudige moord al op levenslang gaat zitten, wat moet je dan doen met iemand die meerdere moorden pleegt? Meermaals levenslang? Dat heeft weinig toegevoegde waarde natuurlijk...

Mohammed B. kreeg toch ook levenslang vanwege een enkelvoudige moord?

27 maart 2014 14:34
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Moordenaar v Gogh kreeg wel levenslang?

27 maart 2014 14:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Franz schreef:
Mohammed B. kreeg toch ook levenslang vanwege een enkelvoudige moord?

Die heeft ook nog geschoten op de politie. Dus daar zat ook nog wel een paar gevalletjes poging tot moord/doodslag bij.

27 maart 2014 14:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
steef schreef:
Iemand die weloverwogen een politieke moord begaat, en vervolgens zonder enige emotie of uitleg wordt vrijgelaten, zal altijd een gevaar blijven opleveren voor onze rechtsstaat. Deze heer heeft zeer weloverwogen een handeling gepleegd, waarvan hij de gevolgen zeer duidelijk kon overzien, lees: bijna straffeloos!
Hij is zeer intelligent, dus had wat dat betreft wel even op zijn verkeerde been gezet mogen worden. Waarschijnlijk is hij zo overtuigd van zijn gelijk, dat hij bereid is als martelaar op te treden, net zoiets als een zelfmoordcommando. 11 jaar! Kom op zeg!

Straffeloos = 12 jaar cel? Dan hebben wij een hele andere definitie ter zake. ;)

En hoezo weloverwogen?

En hoezo is "een politieke moord" een strafverhogende omstandigheid? Waar staat dat in de wet?

En hoezo geldt het EVRM niet voor intelligente mensen? Waar staat dat precies in het verdrag?

27 maart 2014 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Ja, grappig steeds hoe niet-juristen de feiten niet kunnen scheiden van de letter van de wet...

27 maart 2014 15:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Devils son schreef:
Als je bij een enkelvoudige moord al op levenslang gaat zitten, wat moet je dan doen met iemand die meerdere moorden pleegt? Meermaals levenslang? Dat heeft weinig toegevoegde waarde natuurlijk...

Persoonlijk ben ik van mening dat moord standaard met levenslang bestraft zou moeten worden.
Dat meermaals levenslang geen toegevoegde waarde heeft is niet van belang. Je gaat bij een strafmaat toch geen rekening houden met de mogelijkheid dat iemand het nog een keer doet?
"Zet de straf maar op 15 jaar want anders heeft hij geen tijd om de straf uit te zitten als hij het nog een keer doet!" :bang:

27 maart 2014 15:38
Profiel
Neppert
Neppert
Subdriver schreef:
Persoonlijk ben ik van mening dat moord standaard met levenslang bestraft zou moeten worden.

+1.

27 maart 2014 15:44
Profiel
Subdriver schreef:

Dat mag. Maar dan zeg je dus dat iedere moord dezelfde straf verdient. Dus als een vader wiens kind is verkracht en vermoord wraak neemt door de dader te vermoorden verdient die exact dezelfde straf als iemand die de ene na de andere roofmoord pleegt.

Ik vind dus van niet.

Citaat:
Dat meermaals levenslang geen toegevoegde waarde heeft is niet van belang. Je gaat bij een strafmaat toch geen rekening houden met de mogelijkheid dat iemand het nog een keer doet?
"Zet de straf maar op 15 jaar want anders heeft hij geen tijd om de straf uit te zitten als hij het nog een keer doet!" :bang:

Aangezien je niet kan straffen voor delicten die nog niet zijn gepleegd doelde ik daar natuurlijk niet op.

Als levenslang al hoort bij 1 moord kun je vanaf die eerste moord je gang blijven gaan, want je zit toch al op het maximale. Mij lijkt enig verschil in strafmaat niet zo gek, maar goed, jij denkt daar anders over. Mag.

27 maart 2014 15:50
Profiel
Neppert
Neppert
Devils son schreef:
Subdriver schreef:

Dat mag. Maar dan zeg je dus dat iedere moord dezelfde straf verdient. Dus als een vader wiens kind is verkracht en vermoord wraak neemt door de dader te vermoorden verdient die exact dezelfde straf als iemand die de ene na de andere roofmoord pleegt.

Goed punt!!
Helemaal vergeten over na te denken....
Ik had mijn +1 niet zo snel moeten neerkwakken.
Voor mezelf geldt echter wel dat ik met alle liefde levenslang zou wil zitten om mijn kinderen te wreken.

27 maart 2014 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Dus als een vader wiens kind is verkracht en vermoord wraak neemt door de dader te vermoorden verdient die exact dezelfde straf als iemand die de ene na de andere roofmoord pleegt.

Nee, ik bedoel niet te zeggen dat iedere moord dezelfde straf verdient. Natuurlijk is er verschil. Wat ik wil aangeven is dat in gevallen zoals vdG ik het onbegrijpelijk vind dat hij na 12 (of 18) jaar weer vrij rondloopt. De slachtoffers hebben levenslang, waarom de moordenaar dan niet?

Als levenslang al hoort bij 1 moord kun je vanaf die eerste moord je gang blijven gaan, want je zit toch al op het maximale.

Nee, je kunt niet maar je gang blijven gaan want in mijn visie is levenslang levenslang. Tenzij hij natuurlijk in de gevangenis weer een moord pleegt. :mrgreen:

27 maart 2014 17:35
Profiel
Subdriver schreef:
De slachtoffers hebben levenslang, waarom de moordenaar dan niet?

De slachtoffers van moord zijn doorgaans dood. Dat is vrij essentieel bij moord. ;)

Citaat:
Nee, je kunt niet maar je gang blijven gaan want in mijn visie is levenslang levenslang. Tenzij hij natuurlijk in de gevangenis weer een moord pleegt. :mrgreen:

Ik heb het dus over de periode voordat je achter slot en grendel gaat.

27 maart 2014 17:42
Profiel
3.2S
010
VvdG heeft ook nog gezegd, ik zou het zo weer doen. Is dat geen reden om die man zijn 18 jaar uit te laten zitten?

27 maart 2014 17:54
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
nee blijkbaar niet :mrgreen:
hij had sowieso 20 jaar in het cachot moeten blijven maar daar zijn onze rechters nu ook wel achter.
als jij nu rutte omlegt krijg je echt geen 18 jaar. voortschrijdend inzicht bij onze d'66 brigade.

27 maart 2014 18:13
Profiel
barolo schreef:
VvdG heeft ook nog gezegd, ik zou het zo weer doen. Is dat geen reden om die man zijn 18 jaar uit te laten zitten?

Ik acht de kans dat hij Pim Fortuyn nogmaals vermoordt wel nihil hoor...

Er is onderzoek gedaan en de recidivekans wordt kennelijk laag ingeschat.

27 maart 2014 18:35
Profiel
wolf schreef:
nee blijkbaar niet :mrgreen:
hij had sowieso 20 jaar in het cachot moeten blijven maar daar zijn onze rechters nu ook wel achter.
als jij nu rutte omlegt krijg je echt geen 18 jaar. voortschrijdend inzicht bij onze d'66 brigade.

Borreltje erbij?

27 maart 2014 18:36
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
euroshoppertje graag.

27 maart 2014 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Even wachten tot Rutte bij Ruud de wild in studio is :mrgreen:

27 maart 2014 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
juristen leven in hun eigen schijnwerkelijkheid.

27 maart 2014 19:06
Profiel
Driver4S schreef:
juristen leven in hun eigen schijnwerkelijkheid.

Totdat je zelf een keer last hebt van de overheid, dan klop je maar wat graag bij ze aan voor hulp.

27 maart 2014 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
met die tarieven? :finger:

27 maart 2014 19:50
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
In europees verband gezien zijn de straffen in nederland behoorlijk hoog.

Dat verhaal met de voortijdige vrijlating wordt aangepast, is teeven mee bezig geloof ik.

Als we willen dat politieke moord zwaarder wordt bestraft dan moet dat in de wet worden opgenomen... Simpel zat

27 maart 2014 20:33
Profiel WWW
Moderator
PF #57
de Fiscalist schreef:
Als we willen dat politieke moord zwaarder wordt bestraft dan moet dat in de wet worden opgenomen... Simpel zat

horn, die al eerder schreef:
"de democratie is van ons allemaal..."

:salut:

27 maart 2014 20:39
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ja joh nog meer wetten, dichttimmeren, juristerij.

nij "ernstig geschokte rechtsorde" kon er allang hoger gevonnist worden. waarom dat in 2001 niet gedaan is is me een raadsel.
schokkender ga je het niet krijgen.

de d'66 boys maken geen reclame voor zichzelf, to put it mildly.

27 maart 2014 20:52
Profiel
thedutchguy schreef:
met die tarieven? :finger:

Kennelijk. :ass:

27 maart 2014 21:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende