Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:50

Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Volkert vdG. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Volkert vdG.
wolf schreef:
ja joh nog meer wetten, dichttimmeren, juristerij.

nij "ernstig geschokte rechtsorde" kon er allang hoger gevonnist worden. waarom dat in 2001 niet gedaan is is me een raadsel.
schokkender ga je het niet krijgen.

de d'66 boys maken geen reclame voor zichzelf, to put it mildly.

Die afrekencultuur van tegenwoordig, daar heb ik in de praktijk een stuk meer last van dan van criminaliteit.

Natuurlijk kunnen we naar de situatie als in de VS. Niet dat de criminaliteit daar lager is, of dat je daar veiliger over straat kan. Maar in ieder geval straft men daar wel hard. Zo hard dat ook mensen die absoluut niet crimineel van aard zijn opgesloten worden.

Keuzes... Bedenk ook maar eens wat de nadelen zijn van zo'n systeem. Als er post komt van de CJIB is de ontvanger zelden pro harder straffen... Maar ja, het is ook wat anders als het je treft.

27 maart 2014 21:12
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
keuzes keuzes. 5% van de misdrijven leidt tot een veroordeling. dat kan een staat zich niet lang veroorloven. zeker niet met open grenzen.
dat dysfunctioneren van de staat, op zo'n beetje alle vlakken, daar begin ik me aan te ergeren.

27 maart 2014 21:41
Profiel
993 4S
Verhuizen naar een willekeurige dictatuur, functioneren op dit vlak een stuk beter.

27 maart 2014 21:49
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
De staat gevangen zetten.... :mrgreen:

On topic, de kosten van het gevangen houden van een persoon zijn ook aanzienlijk.

27 maart 2014 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Devils son schreef:
wolf schreef:
ja joh nog meer wetten, dichttimmeren, juristerij.

nij "ernstig geschokte rechtsorde" kon er allang hoger gevonnist worden. waarom dat in 2001 niet gedaan is is me een raadsel.
schokkender ga je het niet krijgen.

de d'66 boys maken geen reclame voor zichzelf, to put it mildly.

Die afrekencultuur van tegenwoordig, daar heb ik in de praktijk een stuk meer last van dan van criminaliteit.

Natuurlijk kunnen we naar de situatie als in de VS. Niet dat de criminaliteit daar lager is, of dat je daar veiliger over straat kan. Maar in ieder geval straft men daar wel hard. Zo hard dat ook mensen die absoluut niet crimineel van aard zijn opgesloten worden.

Keuzes... Bedenk ook maar eens wat de nadelen zijn van zo'n systeem. Als er post komt van de CJIB is de ontvanger zelden pro harder straffen... Maar ja, het is ook wat anders als het je treft.

New York heeft bewezen dat nultolerantie werkt, spijtig voor jouw politieke (voor)oordelen. Enkel de doodstraf vind ik onterecht in het gerechterlijke systeem van de VSA. Het volk heeft er meer macht in gerechtelijke zaken, nog meer dan bij ons met de volksjury bij moordzaken. Een militair wordt ook geen minister van landsverdediging meer. Over de rest kunnen we nog lang zeveren en ik ga dat dus ook niet doen, want daarvoor kom ik hier niet.

Laatst bijgewerkt door hendrik914 op 27 maart 2014 22:02, in totaal 5 keer bewerkt.

27 maart 2014 21:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
keuzes keuzes. 5% van de misdrijven leidt tot een veroordeling. dat kan een staat zich niet lang veroorloven. zeker niet met open grenzen.
dat dysfunctioneren van de staat, op zo'n beetje alle vlakken, daar begin ik me aan te ergeren.

De Nederlandse staat functioneert niet? Rly?

27 maart 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
de Fiscalist schreef:
De staat gevangen zetten.... :mrgreen:

On topic, de kosten van het gevangen houden van een persoon zijn ook aanzienlijk.

Doodstraf zal altijd nieuw onrecht opleveren. Altijd zijn er gerechtelijke dwalingen, mensen bekennen soms niet gepleegde moorden, raar maar waar. Maar een straf zou moeten tot levenslang kunnen zijn. :flush:

On Topic/ Ter Zake: Is er ooit echt hard gezocht of VDGraaf vroeger nog een tweede moord pleegde na een geval van als milieu-actie vermomde afpersing? Zolang dat niet bewezen is, is hij geen recidivist en heeft hij in ons (=West-Europees) rechtssyteem recht op een tweede kans. Tenzij hij door de rechter ontoerekeningsvatbaar zou verklaard zijn, dan zat ie nu levenslang in TBS.

Tot zover dat wat het betreft.
Zoals Pim Fortuyn al zei:
:salut:

27 maart 2014 22:18
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Voor alle duidelijkheid,... Ik weet niet waar de doodstraf ineens vandaag komt maar ik ben daar geen voorstander van.

Ik geef alleen aan dat het gevangen zetten veel geld kost. Langer gevangen zetten zoals vele bepleiten, kost de samenleving meer geld. Dat is iets om rekening mee te houden

27 maart 2014 22:24
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
heb je de recidivestatistieken al eens gezien?

27 maart 2014 22:30
Profiel
wolf schreef:
heb je de recidivestatistieken al eens gezien?

Laat me raden: bij de doodstraf is het lager dan gemiddeld?

27 maart 2014 22:53
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
:mrgreen: :mrgreen:

wel grappig hoe je de juristen in deze discussie er zo tussenuitpikt (ook zonder toga)

27 maart 2014 22:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
hendrik914 schreef:
On Topic/ Ter Zake: Is er ooit echt hard gezocht of VDGraaf vroeger nog een tweede moord pleegde na een geval van als milieu-actie vermomde afpersing?

Nee. Vrij halfslachtig.

27 maart 2014 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Volkert is niet vrij, hij moet de rest van z'n leven over z'n schouder kijken. Hij krijgt weliswaar 'beveiliging op maat' maar of dat genoeg is valt te bezien.

28 maart 2014 0:06
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Dit alles zo lezende moeten we misschien naar een klassieker alternatief, daders op het marktplein zetten en de publieke opinie zn gang laten gaan. Net als hier in deze reeks reakties.

Dan bieden we iedereen de gelegenheid om lachend selfies te maken met mishandelaar Badr Hari, en kan er een prijsvraag uitgeschreven worden voor een rondje met m in zn Cayenne. Tevens ook een prima gelegenheid om winkeldiefjes collectief te stenigen ....

Misschien toch niet zo'n goed idee, emotie van de publieke opinie is vaak erg scheef.

Ik sluit overigens niet uit dat Volkert in vrijheid minder vrij is dan in de gevangenis, wat dat betreft is zn straf bepaald niet voorbij.

28 maart 2014 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Is dit niet het porsche forum? Wat zou je doen als Volkert opeens voor je Porsche staat? Echt een moreel dilemma lijkt mij.

28 maart 2014 0:42
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Op tijd remmen.....stel je voor dat je auto beschadigd! :mrgreen:

28 maart 2014 1:25
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Nederland, het land van uitersten. Rennen we eerst met z'n allen naar het politiebureau om aangifte te gaan doen tegen de uitspraak van Wilders om vervolgens door te rennen naar het Gemeentehuis om de vrouw van de juwelier in Deurne voor te dragen voor een lintje.

29 maart 2014 12:38
Profiel
3.2S
010
Ik heb hier ook wel een dubbel gevoel over. Waarschijnlijk zijn het Marokkaanse jeugd crimineeltjes. Vreemd dat hier nergens een woord over gerept wordt. Aan de ene kant denk ik, eindelijk een juwelier die het niet meer pikt. Het is een risico wat bij het vak hoort van gewapende overvallen. Aan de andere kant 2 jonge jongens doodschieten voor een beetje goud en zilver. :scratch:

29 maart 2014 12:52
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Precies, als mevrouw met voorbedachten rade met een pistool naar de winkel is gereden dan wordt het allemaal wel wat genuanceerder natuurlijk.

29 maart 2014 12:56
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
tja, dit krijg je bij een dysfunctionerende justitie.

29 maart 2014 13:50
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
barolo schreef:
Ik heb hier ook wel een dubbel gevoel over. Waarschijnlijk zijn het Marokkaanse jeugd crimineeltjes. Vreemd dat hier nergens een woord over gerept wordt. Aan de ene kant denk ik, eindelijk een juwelier die het niet meer pikt. Het is een risico wat bij het vak hoort van gewapende overvallen. Aan de andere kant 2 jonge jongens doodschieten voor een beetje goud en zilver. :scratch:

eea afhankelijk van hoe bedreigend de situatie was voor haar natuurlijk, dat is vanuit hier lastig te bepalen. Ik kan me wel voorstellen dat als je al eens een overval hebt meegemaakt dat dit zoveel impact op je heeft dat je in ieder geval voorzorgsmaatregelen treft (het bij je hebben van een pistool) en dat je wellicht eerder in paniek schiet en dus ook handeld dan wanneer je dit voor het eerst meemaakt. Na de eerste overval heeft ze mss ook wel in bed gelegen en de film al 100x afgespeeld en gedacht: 'ik had dit moeten doen of ik had zus....'

29 maart 2014 14:10
Profiel
Moderator
PF #57
tja, ik ben van mening dat je dat risico bewust opzoekt als je een overval gaat plegen. Ik weet dat 'eigen rechter spelen' een glijdende schaal is, maar als je met een pistool een juwelier overvalt, loop je de kans dat je omgelegd wordt. jammer.

29 maart 2014 14:55
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
barolo schreef:
Aan de andere kant 2 jonge jongens doodschieten voor een beetje goud en zilver. :scratch:

Als een juwelier een paar keer is overvallen kunnen ze zich niet meer verzekeren.
Hun voorraad (en evt. oudedagvoorziening) zit dus in dat goud en zilver.

Dat er een juwelier opstaat die eigen rechter gaat spelen was echt een kwestie van tijd.
Heb totaal geen medelijden met de "slachtoffers" en hun familie.
Uiteindelijk is de familie van de juwelier het slachtoffer.
Voor de daders: :arrow: Hoe jippie ook, ik zie het als een bedrijfsongevalletje.

29 maart 2014 15:10
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Leuke discussie.
Hoorde deze week dat er iedere week in Nederland een kind sterft door mishandeling, doorgaans door eigen ouders. Slechts 1% van de daders wordt gestraft.
Dat ze VvdG te vroeg vrij laten, had voor mij niet gehoeven, maar laten ze dan toch eindelijk die kindermollers een jaartje of wat vast zetten...
Overigens, als 'ie voor de KJN springt hoop ik de rem toch echt te vergeten... ;)

29 maart 2014 15:37
Profiel
Moderator
PF #57
barolo schreef:
Aan de andere kant 2 jonge jongens doodschieten voor een beetje goud en zilver. :scratch:

Tja. Een oudere man een pistool op het hoofd zetten voor een beetje goud en zilver... :scratch:

29 maart 2014 16:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende