Porsche 996/986 Koplampen Xenon Retrofit project
Naar aanleiding van overweldigend
interesse uit een andere topic start ik toch even een eigen topic voor het modificeren van je eigen geliefde of minder geliefde 996 MK1 en 986 standaard koplampen. Enige tijd terug heb ik een set "Custom made Xenon projectors gekocht" voor mijn zwarte Boxster. Momenteel ben ik bezig deze in te bouwen.
Via de volgende link kan je eventueel in contact komen de bouwer van deze Xenon units en wellicht ook zelf aan de slag!
http://986forum.com/forums/diy-project-guides/48169-porsche-headlight-retrofit-%5B-cad-prototyping-finish.htmlAls je het project verdeeld in stappen dan zijn dit de hoofdlijnen:
1. Koplampen van de auto verwijderen (Dit is het makkelijkst!)
2. Lensen van de koplampen verwijderen
3. Modificeren van het binnenwerk
4. Xenon projectors in de koplampen bevestigen
5. Xenon projectors testen en richten
6. Lensen weer aan de koplampunits bevestigen.
Ik ben al momenteel bij stap 5. Het richten van de horizontale projectielijn wil ik perfect hebben voordat ik de koplampen weer hersluit.
Zo zagen de koplampen er uit toen alles uit elkaar lag en het Chrome van de koplamp verwijderd was (nat schuren met 400/600 schuurpapier)
Momenteel zien de er zo uit. Ik heb de binnenkant van de koplampunit en het overzetstuk binnen de behuizing matzwart gespoten (high temp paint /spuitbus / gamma)
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en natuurlijk het eindresultaat