Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:53

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 millenium deed krak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 911 millenium deed krak
Misschien ook meteen de AOS vervangen, want daar schijn je nogal lastig bij te kunnen met ingebouwde motor.

27 maart 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Misschien meteen ims vervangen!

27 maart 2014 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Cazzo Super Veloce schreef:
Nou, ik doe het nooit meer, altijd andersom op de trailer.
Door ervaring (na 15 min Porsche-bezit) wijzer geworden...

Excuses voor de offtopic, maar ik zou graag willen weten waarom een auto andersom moet op de trailer?
Voor ik ooit diezelfde fout zou maken :)

28 maart 2014 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Niet voldoende "kogeldruk" (op de trekhaak) door het hogere gewicht (motor) van de Porker aan de verkeerde kant van de aanhanger, de aanhanger gaat dan "slingeren".

Zelf ook 1 keer meegemaakt, je schrikt je de pleuris :flush:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

28 maart 2014 9:12
Profiel
993 4S
Ik ook, doe je maar 1 keer...

28 maart 2014 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Fijn Lex dat het mee lijkt te vallen! Is ie alweer in elkaar gezet?

Ga je verdere aanpassingen doen? IMS lager? Leuke terugkoppeling met die foto's, dank je!

g

31 maart 2014 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Goedenavond Joost,

Het gaat de goede kant op. De neef van Johan heeft vandaag de koppeling vervangen. Blok lag er toch uit en de koppeling was zeer matig. Niet op de openbare weg maar wel bij het uit een parkeergarage rijden.

Morgen de nieuwe klepveren erin en dan geloof ik in- of na het weekend blok dichtmaken. Er moesten nog nieuwe bouten voor de kop besteld worden. Als het goed is rijdt hij volgende week weer.
Verder heb ik nog wat dingen op de planning staan… zoals audio iets upgraden.
Gisteren op Ebay een Bose Subwoofer gekocht in de juiste kleur (Zimt) dus dat pest perfect zonder dat het opvalt. Ik moet alleen nog even de sub aanpassen naar 1 ohm / Is nu 0.5 en een klein versterkertje zoeken dat ik kan wegbouwen.

Daarna nog een Parrot erin voor de telefoon en misschien een Solisto. Dat alles op de originele PCM die ik ook al heb ge-upgrade naar 16 bit navigatie….

Als hij straks in elkaar zit even de winterbanden eraf en rijden maar. Weet alleen nog niet hoe ik de chromen velgen goed kan beschermen. Ze horen eronder maar eigenlijk vind ik het zonde hahaha…
Dat was de planning voor nu….

01 apr 2014 22:50
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Gelukkig valt de schade mee.
Ik zou er wel de juiste koelvloeistof in doen (die rode inderdaad). Blauwe en groene zijn te agressief voor deze motor en dan loop je weer risico's op schade. En zo heel veel duurder is de rode koelvloeistof niet.

Rode koelvloeistof is gebaseerd op mono ethyleen glycol maar dan wel silicaat vrij (ook wel G12 of G12+ geheten). Porsche moet je rode koelvloeistof in gooien.
Het verschil tussen de rode en blauwe/groene koelvloeistof zit in de additieven die er aan toe zijn gevoegd. Om die reden is het ook niet mogelijk rode en groene door elkaar te gebruiken. Die additieven gaan dan weer met elkaar een reactie aan en kunnen gaan vlokken waardoor de koelkanalen verstoppen. En er is één ding dat je niet wilt met een M96 motor, en dat is koelproblemen.

01 apr 2014 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
klep is toch niet gebroken ?? alleen de veer toch

02 apr 2014 8:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hier weer een update. Vandaag de klepveer vernieuwd. Je kunt hem herkennen aan de donkere kleur. Tevens de versnellingskabels vervangen. De vorige waren kapot gegaan omdat de vorige eigenaar met geweld deze kabels heeft gemonteerd. Op de aansluiting van de kabel zat nog een transportzekering. Deze had men mee bevestigd. Die hadden eraf gemoeten voor bevestiging.
Wel leuk wat je allemaal tegenkomt als je het middenconsole verwijderd. Ik vond Duitse marken en discomuntjes 8) Oja, de euro zat er ook tussen. Dat wordt weer smullen bij Mc Donalds :mrgreen:
De koppeling is ook weer nieuw. De oude was bijna weg en het oude lager maakte een ratelend geluid.

Bedankt Maurice voor de koelwatertip :thumleft:

Morgen verder met de montage van de cylinderkop 8)

02 apr 2014 17:31
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
:thumleft:

Bewust alleen die ene klepveer vervangen?
Als het nu toch open ligt, waarom dan niet allemaal gelijk vervangen?
Wat kost zo'n klepveer?

02 apr 2014 19:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Ja bewust 1 klepper vervangen op verzoek van Lex. Het is inderdaad verleidelijk om meer te doen omdat de motor er dan toch uit ligt. Voor je het weet ben je weer een paar duizend euro verder. We hebben wel visueel van alles gecontroleerd. De compressie was in orde van de andere 5 cylinders, dus voor ons geen reden om verder te demonteren.
IMS was ook okee. Dus straks kan Lex weer lekker :drive:

02 apr 2014 19:55
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
tsja, die verleiding..... 8)
Ik snap het wel, want je zal zeker gelijk hebben als je aan het één begint.....

Heb alleen geen idee wat een klepveer kost.
Als dat 100 euro per stuk is, snap ik de twijfel/afweging wel.
Maar als dat 25 euro, dan had ik waarschijnlijk ze wel gelijk allemaal laten doen!

02 apr 2014 20:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Mooie Foto's Johan,

Grappig van die Duitse Marken. Heb wel uitgezocht dat de eerste eigenaar een advocaat was uit Frankfurt. Tweede eigenaar was iemand uit Limburg (10 jaar lang) en als het goed is ben ik de derde.

Ik spreek je wel weer maar tot nu toe ziet het er goed uit allemaal.... Misschien kan ik bij de lentemeeting met deze auto aanwezig zijn.
Je weet nu hoe alles vastzit hahaha..ik bel je morgen even over de plaats van de Solisto ed.

Verder iedereen bedankt voor de tips ook wat betreft de koelvloeistof en andere zaken. Ben benieuwd hoe hij straks rijdt...

Uiteindelijk een leuk maar wel ongepland project :) Voornaamste dat de auto straks weer 100% in orde is en dat gaat jullie best lukken !

02 apr 2014 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Goed te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat! Echt goed.

Mocht je een goed plaatsje weten voor de Solisto, laat maar even weten hier! :thumleft:

03 apr 2014 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Kleine tegenvaller vandaag. Bij het terugplaatsen van de onderdelen was blijkbaar de nokkenas al beschadigd doch door ons niet eerder herkend. Het uiteinde brak spontaan af. Bij verdere controle van het afgebroken stuk bleek dat deze al wat vettig was. Dit was dus een eerdere breuk die waarschijnlijk ook de klepveer heeft doen breken. Gelukkig zien we dit nu en niet nadat de motor weer was geplaatst. En ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren wat de gevolgen daarvan zouden geweest.

Hier weer wat foto's

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

03 apr 2014 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Dat heet "door het oog van de naald kruipen" Hopelijk is dit de laatste tegenvaller en kan Lex er binnenkort weer van genieten.

Toch zou ik meteen alle klepveren meenemen

03 apr 2014 17:10
Profiel
ex 993 ex 996
ppppppppppppppppfffffffffffffffffffffffffffffffffff,geluk bij een ongeluk

hopelijk kun je weer snel :drive:

03 apr 2014 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
yomusic schreef:
...... Het uiteinde brak spontaan af. Bij verdere controle van het afgebroken stuk bleek dat deze al wat vettig was. Dit was dus een eerdere breuk die waarschijnlijk ook de klepveer heeft doen breken. ......

Hoe bedoel je dat precies? Ik begrijp uit je tekst dat het onderdeel pas net bij montage spontaan echt afbrak en daarvoor nog wel aan elkaar vast zat. Hoe staat dat dan volgens jou in verband met de gebroken klepveer?

03 apr 2014 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Vanmiddag nokkenas gehaald en zojuist naar Johan gebracht....250 km gereden + nog 80 voor het ophalen van de nokkenas... Kom net thuis....ben benieuwd, zojuist alles in het "echt" gezien en voor de rest lijkt alles nu te kloppen....
Dus misschien met de lentemeeting met de 996 aanwezig (aanwezig zowiezo...).
Morgenochtend gaat Johan samen met zijn neef verder met de auto.

03 apr 2014 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
JeroenSC schreef:
yomusic schreef:
...... Het uiteinde brak spontaan af. Bij verdere controle van het afgebroken stuk bleek dat deze al wat vettig was. Dit was dus een eerdere breuk die waarschijnlijk ook de klepveer heeft doen breken. ......

Hoe bedoel je dat precies? Ik begrijp uit je tekst dat het onderdeel pas net bij montage spontaan echt afbrak en daarvoor nog wel aan elkaar vast zat. Hoe staat dat dan volgens jou in verband met de gebroken klepveer?

We vermoeden dat de nokkenas minimaal heeft liggen trillen. De kettinggeleider was nl. ook gebroken.
Vandaag is het kleppendeksel weer gemonteerd. Als alles meezit dan kan maandag de motor weer worden teruggehangen en dan testen met die hap :D

04 apr 2014 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boh... het zal wel aan mij liggen .....maar ik ging niet meer met een gerust hart rijden....Als ik er zelf mee zou mee blijven rijden had ik toch denk ik meer aangepakt....hoop voor je dat er niet nog meer stuk gaat..good luck :thumleft:

04 apr 2014 15:33
Profiel
993 4S
Ach, samengeknepen billen horen toch bij de charme van een 996-je.

04 apr 2014 15:50
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Hartwiek schreef:
Boh... het zal wel aan mij liggen .....maar ik ging niet meer met een gerust hart rijden....Als ik er zelf mee zou mee blijven rijden had ik toch denk ik meer aangepakt....hoop voor je dat er niet nog meer stuk gaat..good luck :thumleft:

Was ook mijn gedachte, die nokkenas breekt toch niet zo maar :oops:

04 apr 2014 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Rob Herfst schreef:
tsja, die verleiding..... 8)
Ik snap het wel, want je zal zeker gelijk hebben als je aan het één begint.....

Heb alleen geen idee wat een klepveer kost.
Als dat 100 euro per stuk is, snap ik de twijfel/afweging wel.
Maar als dat 25 euro, dan had ik waarschijnlijk ze wel gelijk allemaal laten doen!

Klepveer kost bij Rosepassion 13,45 incl. BTW (zal ongetwijfeld ergens anders nog iets goedkoper zijn)

04 apr 2014 16:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende