Auteur |
Bericht |
ArnoM
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Thanks voor je reactie. Ik moet de auto nog bestellen dus zal het zeker ter sprake brengen. Hoe ervaar jij het confort van de stoelen zelf afgezet tegen je eerdere ervaringen in deze prijsklasse? Voor mij is dit gezien het totaal aantal kilometers die ik per jaar maak, en het comfort wat je in die prijsklasse mag verwachten, toch wel een belangijk punt. Arno
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
08 maart 2014 15:58 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De stoelen zijn te hard geveerd in het midden. Dacht dat dit met het gebruik wel wat zou verbeteren, maar dat is niet het geval. Als er een gratis retrofit komt, laat ik die zeker doen, anders leef ik er wel mee.
|
08 maart 2014 18:29 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Oké, dan zal het daar wel mee te maken hebben. Maar is het meer een kwestie van gewenning of zouden ze er eigenlijk een vertraging in moeten zetten? Als achterligger is het best wel irritant namelijk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 maart 2014 19:14 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Alle functies van de auto zijn software gestuurd. Zo ook deze. Er is een bepaalde snelheidsafhankelijke vertraging voor nodig om de remlichten aan te laten gaan. Die benodigde vertraging is nu inderdaad erg laag en hier wordt al meer over gejankt. Komt vast wel een keer goed. Dit is met heel veel instellingen het geval. Zo was de audioweergave niet fantastisch, ondanks de geïnstalleerde hardware. Ineens bij een software update veranderde de weergave naar wel fantastisch. Zo kan het met alles gaan. Bijvoorbeeld de automatische ruitewissers hebben twee intervalstanden, maar geen van beiden voldoet in de praktijk. Komt vast n keer goed, als er maar genoeg mensen over reclameren. Dat is dan ook mijn advies aan mede-Tesla-eigenaren: "Janken helpt!"
|
08 maart 2014 19:44 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wat levert dat nou op, testrijder zijn?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
08 maart 2014 21:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een betere auto.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 maart 2014 21:51 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja, voor de volgende klant...en zelf een softwareupdate of nieuwe stoelen. Sorry hoor, dan rijd ik liever in een volledig doorontwikkelde Passat met inmiddels een paar nieuwe zijairbags, stuurkolom, comfortmodule en bobines op kosten van VW, en kromme remschijven
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
09 maart 2014 22:00 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Of je maakt toch een keer een proefritje, net zoals CSV.
En dan snap je waarom zelfs een rabiate winterbandenveiligheidsontkenner wėl in de volledig elektrische auto gelooft.
De auto is nu al fantastisch en wordt nog beter in de nabije toekomst.
Zo zit er binnenkort een dramatisch betere navigatie in. De huidige is Navigon i.c.m. Google Maps. Werkt wel, maar is niet top. De vernieuwde versie gaat iets doen met ritgegevens van andere auto's à la Waze. Kannie wachten.
|
09 maart 2014 23:37 |
|
|
Bartjeuh
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ben benieuwd hoe je schoonmoeder dan op haar weegschaal kan springen, als die aan dergelijke snelheden door het huis scheurt?
|
17 maart 2014 10:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik wist het wel. Er was toch nog een Tesla S-bezitter die achteraf spijt moet hebben gehad met z'n aankoop. http://www.porscheblindtrade.nl/infographic
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 apr 2014 14:17 |
|
|
Bartjeuh
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
120.000 EUR voor een lompe tank op diesel? Amaai, voor die prijs heb je een Model S P85+ met ALLE opties erbij!
|
03 apr 2014 9:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Die Tesla is zelfs (veel) goedkoper - door de subsidies die je er op kan krijgen ... Een ZZP'er heeft 'm voor een kwart van de aanschafprijs voor de deur staan --- een BV'er voor iets meer Hoe kan er nu een 66'er TR4 tussen staan
|
03 apr 2014 10:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Raar inderdaad. Maar volgens mij kon je wel iedere auto aanmelden maar werd je achteraf voor deelname uitgesloten als je auto ouder was dan 7 jaar.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 apr 2014 11:56 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tijdje terug ook gereden met de tesla. Ik was in eerste instantie erg enthousiast. Afwerking kan beter voor een auto in die prijsklasse, maar voor de rest..... dan ga je eens kijken hoe dit in de praktijk gaat uitpakken. Ik rijd 1 keer per week op en neer naar leeuwarden. Voor mij enkele reis 318 km. Hier ontstaat het eerste probleem. haal ik het wel, of haal ik het niet Dan die snellaadstations van tesla. top geregeld, en nog gratis ook. Op naar Oostenrijk. 300 km met volle bepakking en dakkoffer wordt al krapjes. Daarna dus ieder 125-150 kilometer aan de laadpaal omdat je een halve lading kunt "tanken"via die laadstations van Tesla. Dus ieder uur gemiddeld voor 20 minuten uit de auto. Dan kom je aan bij je hotel. Die zien je aankomen. mag ik gebruik maken van uw stroomnet om de auto op te laden. 12 km/u laden via het normale net. dat wordt dus alweer een probleem als je terug naar huis bent. Zie dan maar eens bij een laadstation te komen waar je, wederom een halve lading kunt laden om dan weer iedere 125/150 kilometer uit de auto te moeten om zodoende weer een kleine 1000 kilometer te overbruggen. Ik heb een paar dagen met mijn BMW gereden alsof ik een tesla had. Dus thuis kijken waar op mijn route laadstations zijn enz. kan je vertellen, was er snel klaar mee. Pracht auto, waanzinnige power, maar Nederland en de rest is hier nog niet klaar voor. Tenminste niet als je veel lange stukken moet rijden. Als er straks, mochten die er daadwerkelijk komen meer van dit soort stations komen dan is het een overweging waard. dan huur ik wel een dikke diesel om naar Oostenrijk te komen
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
03 apr 2014 13:41 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Probleem lost vanzelf op met meer en snellere laadstations.
Zijn diverse Tesla rijders op wintersport geweest, geen probleem, maar je doet er natuurlijk wel iets langer over om daar te komen en weer terug. Voor 99% van de ritten en automobilisten is een range van 300km meer dan voldoende.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 apr 2014 14:13 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zit ik potverddd, bij die 1e %
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
03 apr 2014 14:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gewoon een RS6 er naast, dat werkt ook.
|
03 apr 2014 14:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Van Rotterdam naar Snowworld Zoetermeer tel ik niet mee als wintersportvakantie....
|
03 apr 2014 16:20 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Kak, stekkertje vastgevroren in de laadpaal....
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
03 apr 2014 20:22 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Capaciteit van een batterij neemt behoorlijk af bij een lage temperatuur. Vraag me af hoe dat zit bij een Tesla.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 apr 2014 20:46 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Daar hoeft het niet voor te vriezen. Bugje in de software van de paal of een storinkje en je laadsnoer (€ 300 ~ 400) blijft vast in de paal vergrendeld zitten. Moet er een monteur van de paalexploitant bij komen om 'm los te maken. Als je niet kunt wachten en bereid bent het risico te nemen, laat je 'm lekker hangen en krijg je 'm per pakketdienst opgestuurd. Kosteloos, dat dan weer wel. Zoals als ik al op het Tesla-adepten forum schreef: We are all Guinea pigs, here.
|
03 apr 2014 20:52 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Minder als bij andere BEV's. De accucellen zitten in een koel-/verwarmcircuit met vloeistof. De auto warmt in de eerste paar km daarmee de cellen op als het echt koud is. Kost een hoop extra energiegebruik op die eerste paar km en kun je dus ook beter uitzetten als je maar een kort ritje maakt. Het mooiste is als je de batterijen voorverwarmt met de energie uit je laadpunt, voordat je vertrekt. Dan kost het nog steeds energie, maar geen bereik. Kwestie van handig schedulen van je laadsessie en het kost zelfs bijna geen extra energie, want het opladen van de cellen verwarmt ze ook al.
|
03 apr 2014 20:58 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Of een Fabia uit dezelfde stal.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 apr 2014 21:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
|
04 apr 2014 19:08 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla-adepten onder elkaar)
Las elders dat de Tesla van je vrouw afgeleverd is, DJ.
Ben je inmiddels al officieel Tesla-adept geworden, of toch nog sceptisch?
|
30 mei 2014 11:33 |
|
|