Ik heb een vraag over een probleem dat ik tegenkom bij het starten bij een warme motor. Het gaat om een Porsche 930 uit 1980. Het probleem is dat als er een stuk is gereden en de motor is op temperatuur en je deze vervolgens uitschakelt en een tijdje laat staan, zeg een half uur, hij moeilijker start. Je moet echt een tijd starten om het ding aan het lopen te krijgen.
Als je de motor kort afzet als deze warm is en dan weer start, bijv. bij tanken, gaat het wel goed. Het probleem treedt dus alleen op als hij een tijdje stil heeft gestaan. Bij een volledig koude motor hebben we ook geen probleem.
Hoor verschillende mogelijke oorzaken zoals vapor lock en bobine issues. Hoor graag of hier mensen zijn die het probleem kennen en advies kunnen geven.
Groet,
Coen
05 apr 2014 8:34
Hermen 2
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Re: Porsche 930: Starten warme motor probleem
solenoid kleeft als deze warm wordt ik heb op mijn auto ooit een bypass relais gemonteerd en werkt nog steeds...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
05 apr 2014 9:10
Dial_888
911 3.2 Carrera
Re: Porsche 930: Starten warme motor probleem
Temperatuursensor defect.......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
05 apr 2014 9:14
Hermen 2
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Re: Porsche 930: Starten warme motor probleem
het betreft het relais bij de start motor...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
05 apr 2014 9:20
beaker
koekebakker
930
uden
Re: Porsche 930: Starten warme motor probleem
'drukaccumulator' kaputt? (zorg dat systeem druk houdt bij uitgeschakelde motor)
_________________________________________ no guts, no glory
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum