Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 maart 2025 9:08

Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
weetjes 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: weetjes 996
Ik ben absoluut een fan van de oudere pre 996 modellen.
Maar als ik eerlijk ben, en naar de bedieningsknoppen en schakelaars kijk in mijn 3.2 uit 1989, dan begrijp ik eerlijk gezegd soms niet hoe iemand destijds bereid was NLG 160.000 af te tikken voor zulke oude en achterhaalde techniek...

07 apr 2014 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Om dezelfde reden waarom men nu 150 K aftikt voor een 911 terwijl ' in huis' een alternatief is wat volkomen vergelijkbaar is, veel minder kost en eigenlijk beter rijdt. :wink:

07 apr 2014 20:55
Profiel
993 4S
Maar t net niet is...

07 apr 2014 21:32
Profiel
993 4S
Heb totaal geen verstand van 996jes, maar weet wel dat 993tjes heel goed in elkaar geschroefd zijn.
Die dingen stralen puur kwaliteit uit.
Dat ze in een (korte) overgangsperiode op dezelfde lijn gebouwd zouden zijn zegt natuurlijk nix, net zoals dat de leveranciers dezelfde zijn.

07 apr 2014 21:37
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Eens, dat het een 911 is, welk type dan ook, zegt genoeg. Ik heb meerdere types van heel dichtbij bekeken en een 911 is gewoon altijd erg goed en doordacht in elkaar geschroefd. Dat merk je 10, 15, 20 of 30 jaar na productie nog steeds. Dat is bij andere merken wel anders.

07 apr 2014 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
lindemans schreef:
Ik ben absoluut een fan van de oudere pre 996 modellen.
Maar als ik eerlijk ben, en naar de bedieningsknoppen en schakelaars kijk in mijn 3.2 uit 1989, dan begrijp ik eerlijk gezegd soms niet hoe iemand destijds bereid was NLG 160.000 af te tikken voor zulke oude en achterhaalde techniek...

Mijn 993 moest 5 jaar later bijna 215.000 gulden kosten (basisprijs excl. opties). Kocht je toen een prima appartement in Amsterdam voor.Geen wonder dat er in NL toen maar een stuk of 20-30 per jaar werden verkocht, niemand kon zich nog een 911 permitteren. Neemt niet weg dat de auto prima in elkaar zit. Leren bekleding is 20 jaar en 125.000 km verder in betere staat dan in mijn 3 jaar oude BMW 5-serie.

07 apr 2014 23:45
Profiel
Peter schreef:
Om dezelfde reden waarom men nu 150 K aftikt voor een 911 terwijl ' in huis' een alternatief is wat volkomen vergelijkbaar is, veel minder kost en eigenlijk beter rijdt. :wink:

Ah, de P-killer uit Japan. Waar Paul Walker zo enthousiast over was :D

07 apr 2014 23:50
Cazzo Super Veloce schreef:
Heb totaal geen verstand van 996jes

Dat zien we duidelijk aan je replies :wink: :res:
125K kilometers is niks, dat doet een beetje 996 op 2 jaar. De mijne had er 220K en 't leder zag er ook nog nieuw uit :salut:

08 apr 2014 0:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Aircooler schreef:
Peter schreef:

Ah, de P-killer uit Japan. Waar Paul Walker zo enthousiast over was :D

"In huis" Aircooler, dat is dus de Cayman S.

08 apr 2014 1:04
Profiel
Altijd al vreemd gevonden dat ie hier nauwelijks langs komt. Miskend p model..

08 apr 2014 6:58
PorscheForum Rakker
MickRS schreef:
Eens, dat het een 911 is, welk type dan ook, zegt genoeg. Ik heb meerdere types van heel dichtbij bekeken en een 911 is gewoon altijd erg goed en doordacht in elkaar geschroefd. Dat merk je 10, 15, 20 of 30 jaar na productie nog steeds. Dat is bij andere merken wel anders.

Daarom betalen we nu (bijna) meer dan de nieuwprijs voor een nette luchtkoeler. (Dus niet de 996 :mrgreen:)
Noem maar een een aantal merken op die dat voor elkaar krijgen voor hele modellenreeksen!

08 apr 2014 8:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Peter schreef:

Ik vind een boxster/cayman helemaal niet beter rijden, eerder een beetje saai. Daarnaast vind ik het een nadeel dat het geen 2+2 is.

Kortom: je presenteert een mening als een feit.

08 apr 2014 8:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Blauwe Blazer schreef:
MickRS schreef:

Daarom betalen we nu (bijna) meer dan de nieuwprijs voor een nette luchtkoeler. (Dus niet de 996 :mrgreen:)
Noem maar een een aantal merken op die dat voor elkaar krijgen voor hele modellenreeksen!

Ik denk dat dat meer te maken heeft met de enorme vraag naar de oude luchtkoelers. Die men vroeger graag wou, of ervan droomden als kleine jongen/meid, maar toen niet de liquide middelen had om er eentje aan te schaffen. Met de huidige babyboom-generatie is het natuurlijk niet zo gek dat er zo'n enorme explosie aan vraag is :mrgreen: .

08 apr 2014 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Als dat waar is, dan zouden er veel meer oude auto's en merken een veel hogere prijs hebben.
Ik denk dat een ongeëvenaarde kwaliteit de basis is van het succes.

08 apr 2014 9:03
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Mag toch ook hopen dat je geen kleine 80.000 € voor je cabrio hebt betaald... :shock:

08 apr 2014 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, die kostte nieuw DM 85.000,00.
Heb een Duitse :mrgreen: ....

08 apr 2014 9:08
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
:lol: :lol: :lol:

08 apr 2014 9:12
Profiel
Devils son schreef:
Ik vind een boxster/cayman helemaal niet beter rijden..

Paarlen voor de zwijnen dus. Een auto met midscheepsmotor rijdt bijna per definitie beter. Zeker dan eentje met een zware staartmotor. Niet opgelet bij 'natuurkunde' waarschijnlijk :D

08 apr 2014 9:34
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
PeterB schreef:

De onderdelen waar de 996,986 en de 993 van gemaakt worden komen allemaal van de zelfde leveranciers, de kwaliteit van die onderdelen voldoen aan dezelfde hoge eisen van Porsche. Dat de 996,986 slechter gemaakt zou zijn met kwalitatief mindere onderdelen is dus niet waar.
Ook de fabel dat het leder gebruikt voor de 993 beter zou zijn dan van de 996 is niet waar, precies dezelfde kwaliteit.

Leuk weetje! Ik zie een analogie met 1992-1995 waarin in Zuffenhausen zowel de 964 als 993 werden gemaakt naast de waterkoeler 968. Toen inderdaad dezelfde kwaliteit. :thumleft:

Afbeelding

08 apr 2014 9:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Aircooler schreef:

Paarlen voor de zwijnen dus. Een auto met midscheepsmotor rijdt bijna per definitie beter. Zeker dan eentje met een zware staartmotor. Niet opgelet bij 'natuurkunde' waarschijnlijk :D

Jij maakt een denkfout. Beter is subjectief.

De Boxster/cayman rijdt heel neutraal als je het positief wil benaderen en een beetje klinisch als je dat minder waardeert.

08 apr 2014 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Devils son schreef:
Ik vind een boxster/cayman helemaal niet beter rijden, eerder een beetje saai. Daarnaast vind ik het een nadeel dat het geen 2+2 is.

Kortom: je presenteert een mening als een feit.

Helemaal mee eens. Ik probeer een beetje in lijn te blijven met de algemene mores alhier………mag ik ook een keer….

08 apr 2014 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..

12 apr 2014 12:13
Profiel
981 Boxster GTS
brian951 schreef:
..Andersom hoor je die geluiden niet..

Nou . . . een GT3 RS 4.0 of zoiets is echt niet te versmaden . . .

12 apr 2014 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee hoor, ik heb in het verleden luchtkeelers gehad en nu een 996. Ik wil niet meer terug en ook niets erbij. :D

12 apr 2014 12:49
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
brian951, jaren ervaring met 3.2 en 993 en met heel veel genoegen van genoten maar zonder greintje spijt verkocht en geen enkele behoefte er aan.
nog eens gestuurd in mijn eigen 3.2 en recent in een 993.

12 apr 2014 12:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende