_________________________________________ De precisie 911
09 apr 2014 21:18
djin
Re: 991Targa, wat vinden de forummers er van?
Beetje kneuterige video review, maar vind het zelf een hele mooie auto geworden.
09 apr 2014 21:31
3AE '99
987.2 Cayman S
Roosendaal
Zonder meer een prachtige auto maar ik vind de lijn van een coupe nog altijd het mooist.
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
09 apr 2014 21:35
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
Super mooi ding. En denk ik inderdaad trekt bepaald kopersgroep die gewoon lekker wil toeren. Wat dat betreft niet zoveel,veranderd in 25 jaar tijd. Gebruik mijn targa ook vooral om mee te toeren en zo was ie ook meer bedoeld toen tov coupe die veel meer dagelijks werd en wordt ingezet.
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Ik vind het Topppp
09 apr 2014 22:20
MickRS
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Uberaffentittengeil
_________________________________________ rouge et noir
09 apr 2014 22:25
Nine-eleven
981 Boxster GTS
MickRS schreef:
Uberaffentittengeil
+ 1
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
09 apr 2014 23:26
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
hele mooie wagen
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
10 apr 2014 7:13
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
EINFACH SCHŌN
Gruss, Rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
10 apr 2014 7:26
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Nine-eleven schreef:
MickRS schreef:
Uberaffentittengeil
+ 1
+2
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
10 apr 2014 7:36
redriver
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Wel mooi
10 apr 2014 7:41
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Visueel absoluut top. Blijkbaar heeft onderzoek uitgewezen dat de Targa-rijder meer een toerder/genieter is, die niet op de limiet wil rijden, waarna details in de afstelling zijn aangepast, zodat de auto iets meer een cruiser wordt. Dit was natuurlijk zeker niet zo bij de oudere modellen, destijds waren er sowieso minder mogelijkheden om de auto's zo fijntjes van elkaar te onderscheiden. Op zich is daarmee een nog meer specifiek onderscheid gecreëerd, positief op zich dus, al vraag ik me af of iemand die voor deze looks kiest automatisch meer verlangt naar cruisen alleen. Volgens Werner Budding een gemiste kans dat het achterruitje er niet uitkan. Ik begrijp de gedachte wel, met de eerste Targa indachtig, maar dan praten we uiteraard wel over het tijdperk, dat Posche nog niet in staat was om een goedgekeurde echte cabrio aan te bieden - dat moest nog wachten tot 1983, en op dat moment was de toenmalige Targa reeds lang voorzien van een glazen achterruit. In vergelijking met de Targa's van de 993, 996 en 997 vind ik dit echter een forse stap voorwaarts. De vorige Targa's hadden voor mij weinig meerwaarde en een minder ghoed design (blijft persoonlijk uiteraard), deze 991 Targa vindt ik echt bijzonderder dan de coupe.
Weet iemand overigens of ook voor de 991 cabrio geldt, dat deze softer is afgeveerd dan de 991 coupe?
10 apr 2014 8:17
arjan
Heeft de softere vering niet te maken met de gevoeligheid van de dakconstructie! Dacht dat dit bij de 993 ook zo was, 18 inch en verlagen werd voor dit model ook afgeraden door Porsche ivm het glazen schuifdak
10 apr 2014 8:25
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 Targa
Amstelveen
Vind het een topauto. Mooie combinatie van de looks van de klassieke targa, maar dan zonder het gepruts van het losse dak.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 12 apr 2014 2:00, in totaal 1 keer bewerkt.
10 apr 2014 10:29
Peter
Geen Boxster 981 S meer
Helemaal top maar wel erg zwaar. Verder lijkt mij de dakconstructie erg kwetsbaar. En het dak open doen bij een stoplicht met iemand vlak achter je kan ook leuk worden. Het dak komt namelijk bij openen ver achter de achterbumper.
10 apr 2014 11:17
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
In Stuttgart heb ik 'm al in het echt mogen aanschouwen. Ik vind 'm echt waanzinnig mooi!!
Ik vind het echt de mooiste targa. Zeker in die mooie blauwe kleur. Ben geen fan van de vorige targa's.
_________________________________________ Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...
10 apr 2014 18:56
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
HV schreef:
Visueel absoluut top. Blijkbaar heeft onderzoek uitgewezen dat de Targa-rijder meer een toerder/genieter is, die niet op de limiet wil rijden, waarna details in de afstelling zijn aangepast, zodat de auto iets meer een cruiser wordt. Dit was natuurlijk zeker niet zo bij de oudere modellen, destijds waren er sowieso minder mogelijkheden om de auto's zo fijntjes van elkaar te onderscheiden. Op zich is daarmee een nog meer specifiek onderscheid gecreëerd, positief op zich dus, al vraag ik me af of iemand die voor deze looks kiest automatisch meer verlangt naar cruisen alleen ... deze 991 Targa vindt ik echt bijzonderder dan de coupe.
Tiff Needell test hier de Porsche 991 4S Targa en zegt: de 175 kg extra gewicht van het targadak en 4WD slorpt de extra 50Pk die de 4S heeft helemaal op. daarmee zet de targa 4S dezelfde prestaties neer als een basisversie 991 coupé. dus echt voor de prestaties moet je hem niet hebben. hij verkiest tot slot een AM boven deze targa maar daarin volg ik z'n keuze dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 10 apr 2014 19:14, in totaal 2 keer bewerkt.
10 apr 2014 19:07
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Onbeschrijfelijk mooi design, jemig wat een gaaf ding !
Helemaal retro net als de Mini en Fiat 500, erg mooi in stijl gedaan.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
10 apr 2014 19:12
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Laat ik even een tegengeluid geven: vind het niets. Lompe bak en het dak kan alleen in stilstand open en dicht. Meer een ding voor posers. Doe mij mijn glazen dakkie maar. Licht als het dicht is, lucht als het open is. En dat kan ik tijdens het rijden aanpassen
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Sparkplug
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum