Het probleem zit in twee dingen. Het dakje zelf moet in goed staat zijn, de randen moeten niet omhoog staan (vaak gevolg van krimpende stof door de zon/tijd) en het moet mooi opgespannen zijn. Het tweede en vaak lastigerer deel is dat de rubbers goed moeten aansluiten. Bij oudere Targa's zijn de rubbers vaak vervangen door rubbers van latere types. Deze rubber zijn iets te dik en daardoor ligt het dakje vaak wat te hoog. Aangezien de orginele rubbers niet meer leverbaar zijn moet je dan rubbers gaan bijsnijden.
Ik heb mijn dakje bij Rovako laten bekleden en ik heb weinig Traga daken gezien die er zo strak uitzien. Ronald maakt het dakje opmaat voor jouw auto dus je auto moet een tijdje bij hem in de werkplaats verblijven om het goed pas te krijgen en hij gebruikt dus geen standaard bekledingssetje.
Hoewel mijn dakje erg strak past ben ik toch ook nog bezig met het fine-tunen. Laatst toch weer de onderkant van de rubbers bijgesneden om te zorgen dat de hoeken iets dieper komen te liggen. Het blijft toch een beetje trial and error om het echt helemaal goed te krijgen.
Gaten en naar buiten kunnen kijken is natuurlijk nooit goed, je kunt ook nog e.e.a. afstellen aan de pennen en de sluiting, maar pas op dat je de sluiting niet te zwaar gaat belasten want dan gaat het stuk en ze zijn duur/schaars
Maar wat is normaal? In mijn auto kun je met dakje erop 140 rijden en ook nog de radio verstaan, daarboven wordt het wel vervelend. De grens bij mijn vrouw ligt op een lagere snelheid bij 120 gaat zij al geirriteerd kijken. Ik ben erg benieuwd wat de errvaringen van andere Targa rijders zijn
Dus eigenlijk moet je gewoon zoveel mogelijk open rijden, dan kun je onfatsoenlijk hard rijden zonder dat je er zelf last van hebt.
