Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 maart 2025 9:18

Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
weetjes 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: weetjes 996
brian951 schreef:
Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..

Zoals gezegd: zie onderschrift! :drive: :drive: :drive:

12 apr 2014 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Citaat:
Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..

Ook ik ben bewust overgestapt naar een 996 van een 964 ivm het zat zijn van de klassieke rij eigenschappen.
Bevalt prima en als er een ander 911 komt dan zeker een nieuwer model en niet meer terug naar de oudere types. Dat was toen leuk maar nu toch te ouderwets voor mij.

12 apr 2014 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
brian951 schreef:

Ik heb heel bewust gekozen voor een nieuwe. Ik heb hem niet nodig als DD, gewoon puur voor de lol. Had voor hetzelfde geld ook een (of twee) oudjes kunnen kopen maar wilde dus niet liever een luchtkoeler (of tenminste er naast).
Ik heb er wel een luchtkoeler naast maar dat is een Kever uit "69 :mrgreen:

12 apr 2014 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
brian951 schreef:

Als je iets een beetje cynisch bedoeld moet je er wel smileys bij zetten. Dacht even dat je het meende.

12 apr 2014 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Ik ben het er mee eens, naast de 996 wilde ik graag een luchtkoeler ( al had ik deze al 25 jaar eerder en inmiddels al 27 jaar) zie onderstaande foto

55494

12 apr 2014 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Handig joh al die weetjes :salut:

12 apr 2014 18:01
Profiel WWW
981 Boxster GTS
porsje911 schreef:
Handig joh al die weetjes :salut:

Tja . . . voor je het WEET verzanden we weer in een lucht / water - welles /nietes discussie :roll:

:wink:

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Laatst bijgewerkt door Nine-eleven op 14 apr 2014 9:19, in totaal 1 keer bewerkt.

13 apr 2014 23:00
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Je weet toch... :mrgreen:

13 apr 2014 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Gewoon trots blijven op ons mooie merk, water of lucht :wink:

14 apr 2014 14:21
Profiel
981 Boxster GTS
I zhink he'z new around here . . .

:cheers: :cheers: :cheers:

14 apr 2014 14:48
Profiel
Nine-eleven schreef:
..verzanden we weer in een lucht / water..

Mooi, met het vuur (v d discussie) de 4 elementen in een notedop geformuleerd. Hoe poetisch kan zo'n forum zijn..

14 apr 2014 21:58
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
PeterB schreef:
Ook ik ben bewust overgestapt naar een 996 van een 964 ivm het zat zijn van de klassieke rij eigenschappen.

Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte! :thumleft:

15 apr 2014 16:39
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Retep schreef:

Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte! :thumleft:

Hoe fijn de RS6 ook is, de 996 was veel en veel meer sportauto. En ja... ook tov de 964.

15 apr 2014 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...

15 apr 2014 16:53
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Hahaha, eensch.... :popcorn:

15 apr 2014 16:54
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ben benieuwd hoeveel mensen in zowel een luftie als een waterkoker hebben gereden? En dan bedoel ik niet even een keertje. Helpt nl om een enigszins gefundeerde mening te vormen... :idea: :mrgreen:

15 apr 2014 18:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb ze beiden. 996 en een SC. Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik liever in de SC rijd. De 996 is een superauto, rijdt lekker, genoeg vermogen en een goede wegligging. Van alle gemakken voorzien. Maar ik ben nu eenmaal oldtimer liefhebber en dat is niet omdat het MRB-vrij was. Gewoon omdat ik nostalgische voorkeur heb qua auto's (en dat op 25 jarige leeftijd... :mrgreen: )

De SC vind ik meer hardcore, spannender om te rijden dan een 996. Ook al gaat de 996 soepeler en sneller, de beleving bij m'n SC is groter. Vanaf 4000 toeren gillend naar de redline, terwijl er onder de 4000 weinig "spannends" gebeurt. De herrie, de geur, het schakelen met de 915-bak, ik vind het helemaal mooi. De 996 was mijn eerste Porsche, maar deze maakte minder kilometers sinds ik de SC heb. Plus het feit dat ik nog 3 andere hobby auto's heb maakt het er niet beter op. Desalniettemin, als ik vanuit de SC de 996 in stap, komt er ook een lach op mijn gezicht. Omdat het weer een heel andere auto is, maar toch ERG fijn om te rijden.

Maar nu zoek ik een andere auto, de gemakken van een moderne auto met de "hardcore-heid" van een SC. En daarom ben ik op zoek naar een GT3. Maar ik denk niet dat ik de SC weg kan doen. Het grote voordeel is dat ik al mijn auto's/oldtimers binnen kan stallen, en ook onderhoud is geen probleem met een hefbrug en goed gereedschap.

Moest ik 1 auto kiezen, waar ik ook dagelijks mee kon rijden, maar ook plezierritten: de 996 zonder twijfel. Maar ik ben nu eenmaal verwend door het luchtgekoelde :mrgreen:

Of een luchtgekoelde nou beter is of niet dan een 996/997: absoluut niet. Het is een kwestie van smaak en wat je zoekt in een auto. Allebei hebben ze hun pluspunten en minpunten ("gevoelige IMS Lager" tegenover bijvoorbeeld grandioze olielekkages, roest en afgebroken studs)

15 apr 2014 19:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Retep schreef:
De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...

Heb jij beiden al eens echt op de limiet gereden?

Ik iig wel.

Ieder zijn voorkeur, maar de gedachte dat de 911 met de jaren minder goed wordt is een beetje vreemd.

15 apr 2014 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Voor de 'fun' ritjes lijkt mij een luchtgekoelde super qua rijbeleving en plezier ( dat beleef ik zelfs in m'n kever). Om ergens 'naar toe' te gaan over een grotere afstand, vind ik de 996 toch wel heel plezierig. De climatronic, navigatie, stuurbekrachtiging, Abs, esp, airbags en POSIP, helpen hier ook aan mee. Gewoon een snelle en veilige rit.
Binnenkort gaan we weer met zes P's een weekend naar de Harz in Duitsland, om daar lekker te gaan sturen. De 996 is dan wel heel erg fijn en wil dan niet ruilen met een luchtgekoelde.

15 apr 2014 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Goed verhaal van Dennis, het is maar net wat je in je auto zoekt.

Begrijp alleen de opmerkingen van retep niet helemaal

Citaat:
Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte!

De Audi heb ik al, een Q7 dus groot genoeg dank je

Citaat:

Waarom een 964 sportiever zou zijn dan een 996 begrijp ik niet helemaal ??
(een 3.2 dan ook sportiever dan de 964??)
Maar misschien kan je het uitleggen ?

15 apr 2014 21:15
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Er bestaat enige begrips verwarring dus het begrip "sportief" en het woord "spartaans".

Begripsverwarring of wishful thinking.

15 apr 2014 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
MarkS schreef:
Er bestaat enige begrips verwarring dus het begrip "sportief" en het woord "spartaans".

Begripsverwarring of wishful thinking.

Sportief en spartaans heet samen PUUR :thumleft:

15 apr 2014 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Een 996 is de in technisch opzicht veel betere auto. Dat is bij elke generatie van een nieuw model of het nu porsche is of een ander merk, ze gaan er allemaal technisch op vooruit.

MAAR

Voor mij zit het in de 'beleving': als ik met de 3.2 over een dijkje rij en zeg 80 ga (terwijl je op veel dijken tegenwoordig niet harder dan 60 mag) dan voelt dat lekker vlot aan en ben je leuk onderweg en echt met rijden bezig om hem over die dijken te laten draaien van bocht naar bocht. Met een moderne auto en dus ook een 996 gaat dit veel makkelijker. Dan voelt het aan alsof je 40 rijdt terwijl je ook 80 gaat. Voor mij zit de fun dus niet zozeer in de werkelijke snelheid maar in de snelheidsbeleving. Dat is met een luchtkoeler veel makkelijker te realiseren zonder gelijk je rijbewijs te moeten inleveren.

15 apr 2014 22:41
Profiel
Moderator
PF #57
Devils Son vergelijkt dan ook wel een 996 turbo-die-niet-meer-helemaal-standaard-was met een min of meer standaard 964 C4 coupe.... :idea:

15 apr 2014 22:44
Profiel
964 c2
Den Haag
PeterB schreef:
Citaat:

Waarom een 964 sportiever zou zijn dan een 996 begrijp ik niet helemaal ??
(een 3.2 dan ook sportiever dan de 964??)
Maar misschien kan je het uitleggen ?

996 is 70% sportauto en 30% tourer < 964 is 90% sportauto en 10% tourer < 3.2 is 95% sportauto en 5% tourer.
Duidelijk?

15 apr 2014 23:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende