Auteur |
Bericht |
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
. Dit zegt geheel niets over spuitend nederland , meer over de financiële voorwaarden waarvoor ze werken.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
15 apr 2014 13:02 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Spuitwerk
Hebben we het nog over auto's? Maar echte vaklui zijn nauwelijks nog te vinden! Duurkoop is uiteindelijk niet altijd goedkoop...... In bijna al het spuitwerk zitten foutjes, en ongeacht wat ervoor betaald is, wordt er eigenlijk altijd laconiek op gereageerd. En als het goedkoop is, waarom zou het dan slecht afgeleverd moeten worden? Maar dat is momenteel de mentaliteit in Nederland. Dat heeft niet altijd met geld te maken, eerder met bezieling. We zouden wat meer ' Niederländische Grundlichkeit' kunnen gebruiken
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 apr 2014 13:18 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
Vaklui zijn er .En misschien moeilijk te vinden. Maar of dat aan de bezieling ligt betwijfel ik. Helaas worden ze niet geboren , maar wel gemaakt en daar lijdt het eerder aan. Om mensen op te leiden is tijd en geld nodig en daar ontbreekt het bij de bedrijven jammer genoeg wel aan. Hoeft ook niet, lever het af zoals afgeproken " doe het goed of doe het niet"
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
15 apr 2014 15:57 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Dat het kwaliteitsniveau zo laag ligt komt vaak ook omdat de schadebedrijven zo uitgemolken worden door verzekeringsmaatschappijen
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
15 apr 2014 20:06 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Spuitwerk
vertel ze dat ook aan de klant die z'n auto brengt? Reken niet op topkwaliteit want ik kan voor dit bedrag niet beter? Ben bang van niet.. Hebben ze mij nog nooit verteld. Wel dat het allemaal perfect gedaan zou worden en ben achteraf meermaals terug moeten gaan voor herstelwerk. Maar dat zal ook wel goedkoper zijn. Niet iedere klant is kritisch. Snel verdient dan. Schuurkrasjes onder de lak, sinaasappel structuur en pitjes jammer genoeg vaker wel dan niet. Hoop dat jullie niet tot deze categorie behoren.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
15 apr 2014 22:58 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Spuitwerk
http://www.autoschadecentrumdordt.nlBreng daar al jaren onze auto's, ze spuiten ook veel oldtimers en oude ferrari's, en nog nooit op een foutje kunnen betrappen.
|
15 apr 2014 23:27 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Spuitwerk
@Pa: ik ben het met je eens, ik heb dezelfde ervaring. Ik zoek nu licht herstelwerk voor de BMW, maar ik durf hem gewoon niet weg te brengen. Er zijn meer oplichters dan vaklui: de ANWB had het al eens uitgezocht. Je moet zoeken naar de minst slechte garage, je wordt uiteindelijk overal getild. Om die reden heb ik onlangs zelf een motortank gespoten, en met een zeeeeeer goed resultaat. Dus elke Jippie kan dit werk 250 euro geoffreerd, nu 70 euro materiaal en nog geen uur werk.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 apr 2014 0:26 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Ok, dus jij als leek spuit zo even een motortank met zeeeeeer goed resultaat en dus elke Jippie kan dit werk... Zullen die prof spuiters het dan bewust verprutsen als het zo'n makkie is?? Laat maar eens een paar detailfoto's van het spuitwerk zien dan... En is het na een jaar nog net zo mooi? Of na een hele zomerse dag in de volle zon? Schadebedrijven stonden voor de keus: Of werken tegen tarieven die bij echt vakwerk simpelweg niet uitkunnen of niet meer voor die verzekeringsmaatschappijen werken. Als je het mij vraagt: Ga bij verzekeringswerk naar een schadebedrijf die NIET is aangesloten bij Focwa schadegarant. De verzekeringsmaatschappij zal je dwingen om je auto daar te laten repareren, maar dat hoeft dus niet. Wel moet je bij dat ander bedrijf waarschijnlijk je eigen risico betalen..... In geval van topicstarter zou dat weinig uitmaken want die betaald toch uit eigen zak..... Toch zou ik naar een bedrijf gaan die niet bij een verzekeringsmaatschappij is aangesloten, want probeer elke medewerker die aan jouw auto werkt maar eens uit te leggen dat jouw auto goed moet en geen verzekeringswerk is.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 apr 2014 7:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Spuitwerk
Ja, resultaat is idd zeer goed! 2K lak gebruikt, met 2K ondergrond. Buiten gespoten, windstille droge dag, aan een touwtje aan een boom gehangen (5 minuten werk), naderhand gepolijst met zo'n lapje, werkelijk verbluffend! Die houdt het wel 10 jaar uit hoor, die 2K lak is onverslijtbaar!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 apr 2014 9:34 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Detailfoto's?? Het gaat er niet om of de 2K lak 10 jaar goed blijft, het gaat om wat eronder zit. Gaat het niet nazakken in de volle zon als hij een paar keer goed heet geweest is?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 apr 2014 9:53 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
[ [/quote] Pa helemaal mee eens , en daar zitten dan ook de onderlingen verschillen onder spuitend nederland. Het ligt aan de ondernemer/ het bedrijf ,waar staat deze voor en wil die werk hebben door de prijs of gaat ie voor kwaliteit. Ik denk namelijk dat SNEL-GOED EN GOEDKOOP niet geheel bij elkaar passen. Is dit je wens zijn er meer vaklui te vinden zonder professionele apparatuur.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
16 apr 2014 10:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Spuitwerk
Het moet uit de lengte of uit de breedte komen vrees ik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 apr 2014 11:28 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
Klopt Maarten,
De klant is de koning en helaas denken de verzekeringen als betalende partijen daar anders over.En onder de noemer van schadelast beperking hebben zij graag de beslissing hoe een auto wordt gerepareert. Daar heb ik als praktijk man andere gedachte over en werk daar ook niet aan mee.
De eigenaar van de auto is namelijk voor mij altijd DE KONING en de betalende partij en op zijn wensen en mijn praktijk kennis / ervaring wordt er gerepareerd.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
16 apr 2014 12:50 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Dan zit jij dus niet in de gestuurde schadestroom, want dan is het gewoon repareren zoals de verzekeringsmaatschappij het wil en dan ook nog eens tegen het minimale tarief. En inderdaad, dan krijg je kleurverschil met zilvergrijs, want dan moet er net even een extra deel worden meegenomen om goed uit te kunnen nevelen. Maar maak dat zo'n verzekeringsexpert eens wijs
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 apr 2014 13:40 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Spuitwerk
Kleurverschil mag gewoon niet. Als je niet zonder kleurverschil kan spuiten moet je dat met de expert overleggen. Ik als klant zou het niet accepteren. Heb twee keer een zilveren auto gehad die na een slecht herstelde schade op kosten van de schadehersteller bijna geheel overgespoten werd. Focwa bedrijven overigens. Bij schade hoort de auto weer in dezelfde staat als voor de schade terug te staan. Moet met twee verschillende kleuren. Maar goed ik snap natuurlijk dat het moeilijk is om goed te spuiten maar er is geen verzekeraar die je zegt dat je dan maar met kleurverschil genoegen moet nemen. Overigens zie je ook bij veel auto's vers uit de fabriek al slecht spuitwerk. Wolken in de lak bij lichte metallic lakken bv. Of bumpers in andere kleuren ivm ander materiaal. Beter een donkere auto nemen valt het allemaal minder op
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
16 apr 2014 13:52 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Wel jippie (edit: stond l u l l i g), maar sommige verzekeraars betalen gewoon niet voor dat extra deel. En dan moet de hersteller voor de kosten opdraaien als het mislukt
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 16 apr 2014 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 apr 2014 13:57 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Spuitwerk
Iemand die knap werk levert en ze wat aan kunnen verdienen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
16 apr 2014 14:49 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Spuitwerk
Ja dat is het ook. Maar als je vooraf al aangeeft geen kleurverschil te willen hebben en ze dan alsnog de opdracht aannemen is dat echt hun risico.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
16 apr 2014 15:05 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Spuitwerk
Hebben ze een andere keus dan?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 apr 2014 17:11 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
Inderdaad ik ben vrijwillig uit getreden en alle contracten opgezegd maar repareert nog steeds voor alle verzekeraars. Nu kan ik mijn klanten ook die reparatie geven waar ze recht op hebben.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
16 apr 2014 20:08 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Spuitwerk
Lijkt me een veel prettiger manier van werken in ieder geval. Hoef je ook niet te bezuinigen op kwaliteit.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
16 apr 2014 20:55 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Spuitwerk
Mijn 964 is vorig jaar deels door Peter Souverijn en zoons van Zeldenrust uit Nederhorst onder handen genomen, ik ben er tevreden over. Ik woon bij Hilversum, als je wilt kijken hoe het er uit ziet, moet je mij maar even PB-en.
|
16 apr 2014 21:54 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Spuitwerk
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
17 apr 2014 8:25 |
|
|