Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
It wasn't me. Ferrari F40 wel eens van dichtbij bekeken: zit ook zo min mogelijk verf op
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 maart 2014 9:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
De eigenaar had eerst een witte - en kreeg deze (inderdaad) niet (of zeer moeilijk) op kenteken. Heeft volgens mij de witte toen in geruild op deze gele (toen op Duits kenteken), maar durf niet te zeggen of er (inderdaad) ook een Nederlandse toelating op zit.
|
21 maart 2014 9:35 |
|
|
Driver
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
23 maart 2014 13:38 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
09 apr 2014 10:19 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Hmm, daar is heel wat op gepoetst en gereinigd Na 18.000 KM en 27 jaar kan het er zonder intensieve reiniging niet zo mooi meer uitzien...
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
09 apr 2014 11:24 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Nou Maarten; kom er maar in......
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
09 apr 2014 20:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
een ton voor een 3.2. en zo hoort het ook.
_________________________________________ oud is beter
|
09 apr 2014 20:54 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
09 apr 2014 22:47 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
. Mod: Onnodige quote van het volledige, direct bovenstaande, bericht verwijderd.staat al bij de koopjes
|
09 apr 2014 23:18 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
http://www.911classic.net/unser-911er/i ... 2e90ddcb04 Klik op: Werterhaltung daarna op: Perfekt war nicht gut genug Heeft zelfs 15.000 euro's gekost om hem optisch in deze staat te krijgen
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
10 apr 2014 12:05 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Koopje en snoepje tegelijkertijd dan?
|
12 apr 2014 19:35 |
|
|
Wijnand 2.7
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Verwacht bij VEMU uit Rijnsburg. Een US 930 cabrio. Ziet er zeer mooi uit.
_________________________________________ Porsche 911
|
16 apr 2014 22:39 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
16 apr 2014 22:46 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Zal dan wel niet in dit topic thuis horen. Vind 't persoonlijk ook een afgrijselijk ding, met die spoiler, snorkel en stootblokken..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
16 apr 2014 23:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
+1, ziet er niet uit
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 apr 2014 23:14 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Gewone klep, Europese stootblokken en snorkel er af en je hebt op eens een heel ander aanzicht, mag bij zo voor de deur.
|
17 apr 2014 11:33 |
|
|
fins
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Je kan het mooi vinden of niet maar afgrijselijk is een tikkie overdreven vind ik.
Zou hem graag rijden!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
17 apr 2014 12:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Blijftie rood met een beige interieur...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 apr 2014 12:18 |
|
|
fins
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
17 apr 2014 12:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Niet slecht voor een replica | | | | Citaat: 1994 Porsche 968 Turbo RS Black Coupé 6 Speed Manual 3.0 litre 8V Turbo 91,525 kms VIN-No. WPOZZZ96ZSS815299 A$ 64,995
Between 1992 and 1994 development began on a full race version of the Porsche 968. This began with a stripped out 968 turbo S and Porsche Motorsports Research and development team produced the 968 Turbo RS for Porsches customer race teams. Only four units were built making this the rarest of 968’s. In 2012 Gooding and Company auctioned off the only red turbo RS produced and when the hammer finally fell the rare 350 bhp 968 fetched a hefty $346,000. Inspired by the superb 350 bhp in such a light frame, just 1212 kg, renound Porsche specialist Peter Fitzgerald recreated four 968 Turbo RS in his Melbourne based factory. Obtaining the RS turbo parts from Porsche Racing division in Germany at a cost of $75,000 each and the original purchase price of each donor car at time being $130,000 this was not a cheap exercise. A proven road, track or rally car that is fully road registered allows the Porsche 968 Turbo RS replica to be driven to track days and is perfect for Porsche club sprint or Motorkhana days.
Fitted with half roll cage, sports exhaust, power steering and 18’ alloy wheels this car look as tough as it performs. It has had no expense sparred in the maintaining this 350hp beast, fully road registered in NSW and complied to all NSW standards this superb example is in excellent condition. Recent works carried out at a cost of $5,350 include a replacement timing belts, front oil seals, water pump and thermostat, sway bars and bushes and much more. The asking price of this car is just a fraction of what it would cost to build one and to have one complied is another $17,000 on top. Only four of these super quick light weight 968 Turbo RS replicas were built in Australia. A great way to enter the motorsport arena that wont break the bank. | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 apr 2014 13:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
En de waarschijnlijk beste SC/RS (weliswaar zonder race historie): | | | | Citaat: 1984 Porsche 911 SCRS
Chassis ID: WPOZZZ91Z85110018 Engine #: 63E09014 Exterior color: White Interior color: Black Built as a Homologation “special” at the request of sponsor Rothmans for an FIA Gruppe “B” Rally Porsche, the SC/RS borrowed freely from the 911 RS/RSR construction concepts of a decade earlier. As a two wheel drive evolution of the discontinued 911 SC model, only twenty cars had to be built in order to satisfy the rules. These were numbered 001 to 0020, with most being pressed into immediate FIA Rally service by factory teams such as Rothmans (six cars) as well as for privateer use. These cars cost 190,000 DM or $72,000 US in 1984.
The substitution of factory lightweight items produced a curb weight of just 2160 lbs, 1,000 pounds lighter than a street SC model. It did with a lightweight body shell, aluminum hood, rear deck, and door panels. Additional weight savings were achieved with thin glass, 935 racing seats, and Kevlar bumpers.
The SC/RS utilized performance parts from other models. The 917 model donated brakes and the earlier RSR/953 provided suspension components, fabricated exhaust headers, clutch, gears, mechanical fuel injection, dry sump, front sway bar, and limited slip differential.
With a 290hp engine, the SC/RS was the fastest “production” Porsche street car ever. The German magazine AutoMotor and Sport recorded a 0-60 time of 4.9 seconds for a street SC/RS.
SCRS chassis 0018 was sold new to Matsuda’s “Porsche Museum of Japan,” and was never raced. It has only 1,600 kilometers from new and is completely original down to Pirelli P-7 tires. | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 apr 2014 13:16 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Soooww lekkere kleuren, da's net of je met KLM aan het laagvliegen bent, kopje koffie meneer.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
17 apr 2014 13:44 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ja, maar los daarvan weet ik zo een handje vol elfjes die ik dan eerder zou kopen voor die gevraagde euro's..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
17 apr 2014 15:38 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Supergaaf en mooi, de 964 Turbo 3.6, maar wat een prijs!! http://opcclassics.nl/auto/porsche-964-turbo-3-6/
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
20 apr 2014 9:48 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Prachtige wagen idd!! Net ff in Duitsland gekeken maar de prijzen liggen daar nog wel hoger! De goedkoopste 3.6 via Mobile.de kost iets van 89k, daarna een ton en hoger.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
20 apr 2014 10:08 |
|
|