Verkocht: Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953
Na lang twijfelen en met pijn in mijn hart, heb ik na 4 jaar besloten mijn unieke Boxster te verkopen. De reden dat ik hem verkoop, is dat ik er te weinig mee rij; de auto staat nu in zijn winterslaap en komt alleen in de periode april – september buiten, en dan ook nog alleen met mooi weer. De wagen is altijd garage gestald en er is nooit in gerookt!
Het is een Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953; er zijn er dus maar 1953 wereldwijd van gebouwd. Het is de ‘dikste’ 986 die gebouwd is, uitgevoerd in GT Silver en volgehangen met opties, zoals: een leren interieur, speciale two-tone 18 inch velgen, een verlaagd sportonderstel en een BOSE audiosysteem.
De auto is van 24 september 2004, geleverd door Porsche Centrum Wittebrug, en sinds 30 januari 2010 in mijn bezit. Ik ben de 2e eigenaar; de 1e eigenaar heeft de auto zakelijk gereden.
De vraagprijs voor de auto is € 23.986,00. Een aankoopkeuring is toegestaan.
Gegevens Porsche Boxster:- Type: Boxster 986 3.2 S 550 Spyder Limited Edition
- Kleur: GT Silver met Cocoa lederen interieur
- Bouwjaar: 2004
- Kenteken: 75-PP-BZ
- Km stand: 89.131
- APK: Tot 15-11-2014
Staat van de wagen en onderhoud:Ik ben erg zuinig op de auto en sta bekend als ‘een ouwe poetser’, dus de staat van de Boxster is smetteloos, zowel in- als exterieur. De auto is 100% schadevrij. Uiteraard heeft de auto wel wat hele lichte gebruik spoortjes.
Alle documentatie en beide sleutels is/zijn aanwezig en de beurten zijn afgestempeld door een Porsche Centrum/Specialist. De bekende Intermediate shaft lager en keerring zijn vervangen. De auto verbruikt geen, of in ieder geval nauwelijks waarneembaar, olie.
Taxatierapport:De auto is in 2011 getaxeerd op een waarde van € 37.000,00. Dit vanwege de voorwaarden voor de all-risk verzekering; dit taxatierapport zal ook bij de auto geleverd worden.
Modificaties:De auto is op een tweetal punten na, helemaal origineel. In maart 2011 heb ik de originele einddemper vervangen voor een Supersprint RVS einddemper. De Supersprint is geen lawaai-pot, maar geeft een veel voller en zwaarder geluid dan de standaard demper. Ook is het luchtfilter vervangen voor een K&N High-Flow Air Filter in de originele luchtfilterbox.
Tot slot:Een 2.5 of 2.7 is goedkoper te vinden, maar haalt het niet bij een 3.2 S, en zeker niet in deze 550 Spyder Limited Edition.
Enkele foto's: Meer foto's in mijn album.