Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster: Onderscheidend in zijn klasse Uitgegeven door Wim Boekel • 18 februari 2014 10:21 Al geruime tijd wordt er gespeculeerd over de motor van de nieuwe Porsche 919 Hybrid LMP1-bolide. Het voornaamste gerucht dat de ronde deed, was dat de LMP1-bolide met een V4-motor zou worden uitgerust. Het team uit Weissach heeft nu eindelijk duidelijkheid gegeven en het wordt inderdaad een vier cilinder. Daarnaast heeft het team de details bekend gemaakt van het hybridesysteem. Vorig jaar juni werd enkel onthuld dat de auto op benzine zou gaan lopen en dat de motor over een turbo beschikte. Daarnaast heeft het Duitse merk dat men gekozen heeft voor een v-vorm en zijn de cilinders niet in lijn zijn geplaatst. De reden hiervoor wordt uitgelegd door Alex Hitzinger, technisch directeur van het LMP- project: “In een auto zoals deze wil je dat de motor een structureel onderdeel is. Wanneer je voor vier in lijn zou gaan, dat moet je een soort spaceframe er omheen bouwen en dat zorgt duidelijk voor extra gewicht en maakt het geheel complexer.” Daarnaast heeft Porsche bevestigd dat het energieopslagsysteem in de 919 hybrid een lithium ion batterypack is. Volgens de technisch directeur is dit het beste compromis tussen energiedichtheid en krachtdichtheid, respectievelijk de hoeveelheid energie die opgeslagen kan worden en de snelheid waarmee het kan opgeslagen worden en gebruikt. Hierover zegt de Duitser: “Voor de gegeven vereisten is dit het lichtste ontwerp.” Tegelijkertijd heeft het team uit Weissach bekend gemaakt dat men met de hoogste categorie hybride krachtontlading gaat rijden. Dit is per ronde op Le Mans maar liefst acht megajoules. De door de uitlaat gedreven energieterugwinsysteem dat door het Duitse merk is ontwikkeld, is onderscheidend ten opzichte van hetgeen concurrent Audi en de Formule 1-teams gebruiken. In plaats van het gebruik van een turbocharger, is de motor-generator onderdeel van Porsche een separate turbine in de uitlaat. Bron: Racexpres.nl
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 feb 2014 12:47 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Wat een hoop techniek.... hoop dat het allemaal betrouwbaar is....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 feb 2014 13:20 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Is het niet (weer) de doorontwikkelde Audi met nu een Porsche badge?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 feb 2014 18:58 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Absoluut niet . Alle chassis van de voorgaande jaren konden in de prullenbak . De hoogte , breedte , bandenmaat en nog veel meer is dusdanig veranderd , dat men van een nieuw ontwerp kan spreken .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
18 feb 2014 19:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Volgens mij willen ze met deze auto de rest van het deelnemersveld hypnotiseren. Dat is ook een manier.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 feb 2014 20:15 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Ik haat downsizing/hybrides
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 feb 2014 21:24 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Inderdaad, we worden ouderwets. Je wordt ouder papa... "There IS a substitute for cubic inches"...
_________________________________________ Take the long way home....
|
18 feb 2014 21:44 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
_________________________________________ rouge et noir
|
18 feb 2014 21:52 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Aan het eind van dit filmpje de Porsche 919. Mijn god wat is dat ding lelijk! http://www.autoweek.nl/videoHD/3895/beu ... 014-deel-7
|
10 maart 2014 4:16 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
|
19 apr 2014 14:54 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
19 apr 2014 15:02 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
19 apr 2014 16:08 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
+2 en nog wat characters
|
19 apr 2014 16:41 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
v4 en dan met hybride, kan wel interessant worden met Le mans. Ga ik wel volgen.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
19 apr 2014 18:16 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Porsche onthult geheimen van het nieuwe racemonster
Ga dit jaar naar LM-C en ben blij dat daar de term downsizing en hybride nog minstens 30 jaar op zich laat wachten (lijkt de Achterhoek wel, daar lopen we ook ver achter )
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
19 apr 2014 18:40 |
|
|