Auteur |
Bericht |
Kappi2907
|
Wanneer bougies kabels vervangen 964
Na hoeveel jaren/kilometers is het nodig om je bougies kabels te vervangen?
Kreeg vorige week een lichte tik bij draaiende motor toen ik met mijn hand een bougies dop op een verdeler aanraakte.
Kan uit de historie van de P niet terugvinden wanneer dit voor de laatste keer is gedaan.
P loopt prima overigens, maar ik ben graag zaken voor.
Dank
|
21 apr 2014 8:56 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Wanneer bougies kabels vervangen 964
Jouw kabels 'lekken', dus vervangen ik zeggen. Met vochtig weer kun je problemen verwachten.
vorige week een nieuwe rotor/verdeler gekregen, en....de kleine aarzeling van de motor is nu geheel verdwenen. En na het wassen het even op 5 poten lopen is er ook niet meer.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
21 apr 2014 9:10 |
|
|
Kappi2907
|
Hmm, dan ga ik ze maar eens meten. Of zoals mij vader altijd deed, met een plantenspui tin het donker nevelen......zie je vonkjes dan vervangen.
Kan een dop zijn die slechte isolatie heeft.
Meer tips altijd welkom!
|
21 apr 2014 9:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wel kostbaar hoor Maak ze meest goed schoon en loop alles goed na Maar idd bij vochtig weer in het donker zie je snel de vonkjes
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 apr 2014 10:57 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Spuit als het donker is even een nevel met de plantenspuit over de kabels, bij lopende motor. Als je dan vonken ziet moet je ze vervangen.
Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
21 apr 2014 11:28 |
|
|
Kappi2907
|
Alles ff nagelopen. Op het oog ziet alles er prima uit. Geen uitgedroogde kabels (scheurtjes). Kabels voelen soepel aan. Zijn origineel (beru).
Check van de week met de plantenspuit.
Vraag me af of het niet normaal is om een lichte schok te krijgen als je hand op de verdeler ligt.
Flinke klus trouwens om de kabels te vervangen. Winter projectje.......
|
21 apr 2014 13:05 |
|
|
Kappi2907
|
Ik heb het vermoeden dat het de kabel van de bobine naar de verdeler betreft. De tik krijg je als de betreffende dop aanraakt op de primaire verdeler.
06-06 apk keuring bij Paul Geeris dan wordt het gecheckt
|
22 apr 2014 10:40 |
|
|
Kappi2907
|
Plantenspuit test levert niets op in het donker. Heb tijdens het wassen ff het blok natgemaakt, no problemo.
Heb doppen een keer los gemaakt en opnieuw aangedrukt.
|
22 apr 2014 21:26 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Trek de kabels eens los van de verdelerkappen naar de bobines (de middelste dus) en kijk eens goed naar de hals waar de dop van de kabel overheen schuift. Heel vaak zie je daar doorslag (lijkt op bliksemschichten) Indien het geval, de kappen sowieso vervangen.
|
22 apr 2014 21:56 |
|
|
Alfred
|
Nog even een foto opgezocht om e.e.a. te verduidelijken.
|
23 apr 2014 12:23 |
|
|
Kappi2907
|
Dop los gehaald. Enig wat ik zie is een lichte wit/grijze 'oxidatie'. In de dop en op de verdeler. Verwijderd en dop er weer op gedrukt. Deze oxidatie zag ik trouwens niet op het bobine contact van verdeler 2 terugkomen. Ben nu dus opzoek naar een beru bobine-verdeler kabel omdat ik verwacht dat daar mogelijk een probleem zit.
|
24 apr 2014 7:25 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Heb ik vorige jaar ook last van gehad, auto stotterde en hielt in bij gasgeven. Motorkap open en zag zo de vonken er tussenuit komen bij de bovenste verdeler. Dop een aansluiting waren helemaal gecorrodeerd. Even netjes schoongemaakt en nooit geen last meer van gehad.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
27 apr 2014 8:16 |
|
|
Alfred
|
Als het bovenop je verdelerkap overslaat kan je het ook horen tikken.
|
27 apr 2014 10:55 |
|
|