Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:38

Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
911 997 4s cabrio uit 2009 40 dkm PDK: Wat ga ik tegenkomen? 
Auteur Bericht
Bericht Re: 911 997 4s cabrio uit 2009 40 dkm PDK: Wat ga ik tegenko
Retroman, je moet 10 zakken vol duiten klaar hebben staan als je p wilt rijden. Dat weet iedere bezitter. Dat is ook de reden waarom ik er nooit een gekocht heb. De p is een fantastische auto, maar het blijft een benzine orgel op 4 wielen, dat elke keer gulzig om meer zakgeld vraagt. Dat moet geen 'pain in the ass' zijn om zorgeloos te willen genieten. Een kruidenier rijdt dus geen p. Een echte p man praat nooit over geld. Die laat z'n auto en z'n centen rollen.

26 apr 2014 1:05
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Wij hebben van drie merken elk 3 dezelfde type auto's naast elkaar op rij gekocht;

Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.4 100HP
BMW Z3 1.8, BMW Z3 2.8, BMW Z3 1.9
Porsche 911 3.2, Porsche 964 C4, Porsche 964 C2

Kosten;
De Fiat's:
Alleen regulier onderhoud en benzine erin. Geen extra kosten.
Aantal gereden KM totaal resp. 100.000, 100.000, 70.000
Daily drive.

De BMW's:
de 1.8: onderhoud en benzine erin. Hobbymatig gebruik.
de 2.8: onderhoud, benzine en extra kosten aan elektronica ABS systeem, hoge bandenslijtage door neg. camber, VANOS reparaties. Hobbymatig gebruik.
de 1.9: onderhoud en benzine erin. Daily drive 200.000km tot nu toe zonder een centje pijn.

De Porsche:
Porsche 911 3.2. Onderhoud en benzine erin. Verder geen extra kosten.(nooit weg moeten doen)
Porsche 964 C4: Onderhoud, benzine ,Airco defect, olie lekkage, roest rond ramen,
Porsche 964 C2: Onderhoud, benzine, extra kosten herverpakken blok, olieleidingen vervangen, kleine (kostbare) restauraties (roest), vervangen schakelaartjes, tellerlampjes, hoedenplank, dashboard.

Een heel verhaal wellicht.
Met dit gegeven lijkt het duidelijk wat de verstandigste keus is.

Maar toch mogen ze de FIAT en de BMW ophalen als ze de Porsche maar laten staan.
Natuurlijk zucht ik ook als de rekening komt en ik mij afvraag ben ik wel goed bij mijn hoofd.
Maar al snel komt weer die glimlach als ik het silhouet van de 911 zie, de olie ruik en het gestamp hoor. Dan ben ik het allemaal al weer vergeten en weet dat het waard is geweest.

Als je verstandig bent en zuinig op je centjes bent koop je geen Porsche 911.
Als je emotie ligt bij een 911 je hart er sneller door gaat kloppen en je kunt het betalen ga er dan voor en de rest zie je wel. Niet allemaal vragen of het wel verstandig is.
NEE dat is het niet!! NOU EN??!! :ass: :drive:

Kosten;
Niets is qua kosten dus zo onvoorspelbaar als een stuk blik op wielen.

26 apr 2014 5:57
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
RetroMan schreef:
de AKK bij mijn vaste PC dat straks ook het onderhoud gaat doen?

Absoluut. Die zijn kritischer (misschien naar hun eigen portemonnee toe) maar de kans dat je meer boven water krijgt is groter. Wat een luxe, cabrio met pdk, wow! Gezond jaloers. Geniet ervan man!

26 apr 2014 8:28
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Inderdaad: een mooi vooruitzicht :thumleft:

Succes en we kijken uit naar de foto's :salut:

26 apr 2014 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Aircooler schreef:
Retroman, je moet 10 zakken vol duiten klaar hebben staan als je p wilt rijden. Dat weet iedere bezitter. Dat is ook de reden waarom ik er nooit een gekocht heb. De p is een fantastische auto, maar het blijft een benzine orgel op 4 wielen, dat elke keer gulzig om meer zakgeld vraagt. Dat moet geen 'pain in the ass' zijn om zorgeloos te willen genieten. Een kruidenier rijdt dus geen p. Een echte p man praat nooit over geld. Die laat z'n auto en z'n centen rollen.

Dit is wel zo'n beetje het meest blasé antwoord dat ik ooit op dit forum heb gelezen. Ik hoef zeker niet te vragen of jij een 'echte P man' bent. En wie je met 'kruidenier' bedoelt.

Whow... hoe je een vraag die louter over techniek gaat denkt om te mogen bouwen naar een discussie over het moeten uitgeven van geld.

26 apr 2014 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Ivo 3.6 schreef:
Wij hebben van drie merken elk 3 dezelfde type auto's naast elkaar op rij gekocht;
Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.4 100HP
BMW Z3 1.8, BMW Z3 2.8, BMW Z3 1.9
Porsche 911 3.2, Porsche 964 C4, Porsche 964 C2
.

Dank, maar ik zoek specifiek informatie over de auto die ik in TS heb beschreven. Dat aan een Porsche onderhoudskosten kleven weet ik al een paar jaartjes. Als echte Porsche man laat ik de centen rollen! (Whow, ik zit er nog vol van...)

26 apr 2014 10:35
Profiel
Moderator
PF #57
RetroMan schreef:
Whow... hoe je een vraag die louter over techniek gaat denkt om te mogen bouwen naar een discussie over het moeten uitgeven van geld.

Afbeelding

26 apr 2014 12:28
Profiel
RetroMan schreef:
Degenen die mijn eerdere posts lazen, weten dat ik al jaren 'af en aan' op de loer lig voor een 911 cabrio...

Retroman, ik herken je verhaal. Je kijkt tijdenlang in alle etalages, wikt en weegt, en uiteindelijk koop je niks. Mijn centenverhaal ging niet over het feit of je de centen hebt, maar of ze wilt uitgeven. Als je al jarenlang zoekt, heb je al lang de antwoorden op je vragen en had je er eentje in bezit. En vat het niet persoonlijk op. De kleine kruidenier is al lang ter ziele. Pak lekker een biertje vandaag en denk er nog eens over :D

26 apr 2014 12:54
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik zou jouw denkbeelden hier maar niet als levenswiijsheden neerzetten.

26 apr 2014 13:09
Profiel
Peter schreef:
Zoals ik al zei kennen de later blokken geen problemen met tussenlassen en kapotte cilinders.
Mmmmm.

26 apr 2014 13:44
Profiel
Enguess schreef:

Oh nee, dat zou teveel eer zijn. Ik probeer meer een stukje psychologisch inzicht te etaleren.
Zoals verkopers dat ook hebben. Een hifi man vertelde mij ooit een ervaring waarin een man komt kijken naar mooie speakers. Kiest vervolgens een paar fraaie zuilen. Bij een tweede bezoek komt de vrouw mee en gaan ze uiteindelijk de winkel uit met 2 miniscule eitjes die leuk op het dressoir staan :D

26 apr 2014 13:54
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Back on Topic!

Volgens mij is een 997 Type II met pdk een erg goede auto, waar je weinig over hoort en waar de problemen die gesuuggereerd worden weinig of nooit bij voorkomen.

Zelfs bij de types die wel de naam hebben, komt het niet of nauwelijks voor. Het heeft mij in ieder geval niet weerhouden om mijn Boxster 2.7 in te ruilen voor een 996 coupe 3.6.

Veel plezier, AKK bij je toekomstig dealer en als die goed is, gewoon lekker kopen!

26 apr 2014 14:12
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Peter schreef:
RetroMan schreef:
Hmm, de meningen zijn nogal verdeeld. Als ik dit zo lees is er toch wel een echt probleem: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 120&type=3

Incident? Of hebben ze er écht wéér een?

Er is een groot verschil tussen de modeljaren 2004-2008 en later. Vanaf 2009 is de motor totaal anders, ander blok, andere koppen, ander materiaal, alles anders. Zoals ik al zei kennen de later blokken geen problemen met tussenlassen en kapotte cilinders.

Resto,kom er maar in.....

26 apr 2014 14:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
bully schreef:
Peter schreef:
Zoals ik al zei kennen de later blokken geen problemen met tussenlassen en kapotte cilinders.
Mmmmm.

Tja, elk blok kan kapot.

26 apr 2014 14:50
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
ver boven de 200 schreef:
Zelfs bij de types die wel de naam hebben, komt het niet of nauwelijks voor. Het heeft mij in ieder geval niet weerhouden om mijn Boxster 2.7 in te ruilen voor een 996 coupe 3.6

Zo herken je mannen met balls Jurgen

26 apr 2014 19:30
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
haha Paul, thanks for the compliment :thumleft:

26 apr 2014 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Kopen die auto, heb er zelf ook 1 ( alleen geen cabrio) en het is een heerlijke auto. Rij hem nu bijna 2 jaar en nog niets eraan gehad (even afkloppen..)

27 apr 2014 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Aircooler schreef:
Enguess schreef:

Oh nee, dat zou teveel eer zijn. Ik probeer meer een stukje psychologisch inzicht te etaleren.
Zoals verkopers dat ook hebben. Een hifi man vertelde mij ooit een ervaring waarin een man komt kijken naar mooie speakers. Kiest vervolgens een paar fraaie zuilen. Bij een tweede bezoek komt de vrouw mee en gaan ze uiteindelijk de winkel uit met 2 miniscule eitjes die leuk op het dressoir staan :D

Het enige dat je etaleert is je gebrek aan inzicht. Maar het allerleukste is wel dat zelfs je metafoor geen stand houdt. Ik heb een week of 3 geleden samen met mijn vrouw een Von Schweikert VR speakersysteem in mijn huis getild. Misschien zijn toch niet alle mensen hetzelfde.

Ik vrees dat je zelf niet in de gaten hebt dat je antwoorden niet alleen offtopic zijn, maar ook naargeestig overkomen. Wellicht kan een moderator je verzoeken om je bij het onderwerp te houden. Dan verdwijnt dat naargeestige vanzelf;-)

27 apr 2014 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
de911gek schreef:
Kopen die auto, heb er zelf ook 1 ( alleen geen cabrio) en het is een heerlijke auto. Rij hem nu bijna 2 jaar en nog niets eraan gehad (even afkloppen..)

Het grappige is dat ik de niet-cabrio nog nét een tikje mooier vind, en nog een tikje lekkerder stuurt. Maar cabrio rijden in welke P dan ook maakt dat 'gebrek' voor mij ruimschoots goed.

Van welk bouwjaar is jouw auto en hoeveel km heb je gereden?

27 apr 2014 10:00
Profiel
RetroMan schreef:
Dan verdwijnt dat naargeestige vanzelf;-)

Dus niet gezellig een biertje gepakt? :D

27 apr 2014 10:19
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Aircooler schreef:
RetroMan schreef:
Dan verdwijnt dat naargeestige vanzelf;-)

Dus niet gezellig een biertje gepakt? :D

Wederom een verkeerde conclusie.

27 apr 2014 11:57
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
TS blijf je zelf ook wel on topic :?: :P

je vraag is duidelijk maar welk antwoord verwacht je op zo'n vraag?
wat heb je aan advies over AKK en exacte leeftijden en kilometerstanden van andere eigenaren?

wordt het dit keer aanschaffen of blijft het bij op de korrel maar niet afdrukken?

27 apr 2014 19:28
Profiel
PorscheForum Junkie
RetroMan schreef:
de911gek schreef:

Het grappige is dat ik de niet-cabrio nog nét een tikje mooier vind, en nog een tikje lekkerder stuurt. Maar cabrio rijden in welke P dan ook maakt dat 'gebrek' voor mij ruimschoots goed.

Van welk bouwjaar is jouw auto en hoeveel km heb je gereden?

Uit maart 2009 en heb nu 15.000 probleemloze kilometers erop zitten :-)

27 apr 2014 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Paul II schreef:
TS blijf je zelf ook wel on topic :?: :P

je vraag is duidelijk maar welk antwoord verwacht je op zo'n vraag?
wat heb je aan advies over AKK en exacte leeftijden en kilometerstanden van andere eigenaren?

wordt het dit keer aanschaffen of blijft het bij op de korrel maar niet afdrukken?

Wat ik aan advies over AKK heb? Nou, dat mijn gedachtegang "AKK bij de partij die 'm straks gaat onderhouden" wordt bevestigd... En wat ik heb aan exacte leeftijden en kilometerstanden? Nou, dat ik nu weet dat ik moet uitvragen of degene die ik op de korrel heb al een modificatie van de brandstofpomp heeft gehad...

Ik meen dat een forum hiervoor juist de geëigende plek is?

Of het deze keer aanschaffen wordt... weet ik nog niet. Hangt van de hele package af. Maar stel dat ik niet afdruk, zou dat erg zijn?

27 apr 2014 21:03
Profiel
Retroman,
Je komt er zo niet uit. Ik zou dat biertje alsnog nuttigen en Von Schweikert een mooie sonate van Beethoven laten spelen. Moet je eens opletten hoe helder je kop daarvan wordt. Verdrijf je die naargeestigheid ook meteen :D

27 apr 2014 21:15
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende