Re: 911 997 4s cabrio uit 2009 40 dkm PDK: Wat ga ik tegenko
Wij hebben van drie merken elk 3 dezelfde type auto's naast elkaar op rij gekocht;
Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.2, Fiat Panda 1.4 100HP
BMW Z3 1.8, BMW Z3 2.8, BMW Z3 1.9
Porsche 911 3.2, Porsche 964 C4, Porsche 964 C2
Kosten;
De Fiat's:
Alleen regulier onderhoud en benzine erin. Geen extra kosten.
Aantal gereden KM totaal resp. 100.000, 100.000, 70.000
Daily drive.
De BMW's:
de 1.8: onderhoud en benzine erin. Hobbymatig gebruik.
de 2.8: onderhoud, benzine en extra kosten aan elektronica ABS systeem, hoge bandenslijtage door neg. camber, VANOS reparaties. Hobbymatig gebruik.
de 1.9: onderhoud en benzine erin. Daily drive 200.000km tot nu toe zonder een centje pijn.
De Porsche:
Porsche 911 3.2. Onderhoud en benzine erin. Verder geen extra kosten.(nooit weg moeten doen)
Porsche 964 C4: Onderhoud, benzine ,Airco defect, olie lekkage, roest rond ramen,
Porsche 964 C2: Onderhoud, benzine, extra kosten herverpakken blok, olieleidingen vervangen, kleine (kostbare) restauraties (roest), vervangen schakelaartjes, tellerlampjes, hoedenplank, dashboard.
Een heel verhaal wellicht.
Met dit gegeven lijkt het duidelijk wat de verstandigste keus is.
Maar toch mogen ze de FIAT en de BMW ophalen als ze de Porsche maar laten staan.
Natuurlijk zucht ik ook als de rekening komt en ik mij afvraag ben ik wel goed bij mijn hoofd.
Maar al snel komt weer die glimlach als ik het silhouet van de 911 zie, de olie ruik en het gestamp hoor. Dan ben ik het allemaal al weer vergeten en weet dat het waard is geweest.
Als je verstandig bent en zuinig op je centjes bent koop je geen Porsche 911.
Als je emotie ligt bij een 911 je hart er sneller door gaat kloppen en je kunt het betalen ga er dan voor en de rest zie je wel. Niet allemaal vragen of het wel verstandig is.
NEE dat is het niet!! NOU EN??!!
Kosten;
Niets is qua kosten dus zo onvoorspelbaar als een stuk blik op wielen.