Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:46

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
patsercontrole 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: patsercontrole
Ben het wel eens met Jeroen (en anderen).
Als ik te hard rijd, mag je me daarvoor aanhouden en bekeuren (is opsporing).
Bij een alcoholcontrole mag je me aanhouden en laten blazen (is controle).
Maar als ik op m'n dooie gemakkie in t weekend, in mijn Porsche, met ongeschoren kop en pet op in mijn Porsche, Ferrari, BMW of wat dan ook rijd, mag je me alleen staande houden als ik iets verkeerd doe en er dus een directe aanleiding is.
Laten we anders ook op zaterdag in de koopgoot patsers met een rolex, iwc, breitling etc aanhouden.
Of mensen met een dure hond die er uitzien alsof ze t niet kunnen betalen.
Of in een villawijk bij elke deur aanbellen om te vragen aan de butler of de bewoner t wel kan betalen.
Waar is de grens?

30 apr 2014 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Ik denk dat dat best meevalt, dat ze je niet zomaar aan de kant zetten, dat ze best weten waar ze mee bezig zijn en echt niet zomaar Jan en alleman aan de kant zetten. Je bent niet maar zo even verdacht lijkt me. Ik denk dat ze er best "gevoel" voor hebben en dat ook zeker op strategische plekken doen.

En ja, als je je echt verdacht kleed, gedraagt en ook nog eens op een verkeerde plaats bent, mogen ze je van mij best even controleren.

En ook tijdens de grote verkeerscontrole's worden er genoeg serieuze overtredingen geconstateerd, dan zijn ze blijkbaar nodig en werk ik graag even mee.
Wel zuur als je dan net even overbeladen bent, of een gladde band hebt o.i.d. maar dat is het risico. Zonder controle's zou het pas een rotzooi worden...

30 apr 2014 22:45
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ben ook wel eens aan de kant gezet door de heren maar toen ik het raampje open deed en de heren zagen mijn vrouw en kindjes achter in de wagen voldeed ik ineens niet meer aan het "profiel" (letterlijke woorden).

Ben ook wel eens zonder vrouw en kids aan de kant gezet, en ik moet zeggen dat ze aardig grondig te werk gaan. Kreeg geen vragen over "wat doet u voor de kost" ofzo maar alles werd wel even gecontroleerd. Lastig op het moment zelf maar aan de andere kant, ze doen het toch maar wel.

Privacy??? Tja, kun je wat van vinden maar in tijden van schijnveiligheid zoals we nu leven moet je niet te zwaar tillen aan dit soort zaken. Kans is aanwezig dat ze alles al van je weten voordat je aan de kant gezet word. Neem Twitter, Facebook, dit forum waar al niemand een blad voor de mond neemt. En hebben ze nog twijfels hebben ze daar hele mooie software voor. Druk op de knop en oom agent weet precies welke vragen hij moet stellen op basis van je "profiel". Is er weinig tot niets te vinden, alleen nog maar interessanter.

Wat doe je eraan, vrij weinig. Heb je een slimme meter in huis hangen dan is het mogelijk om je stroom verbruik te koppelen aan de pixel intensiteit van je TV en kunnen ze dus zien welk programma je kijkt. Belangrijk, misschien niet direct maar er zijn partijen die een vermogen betalen voor die info. Smartphones hebben opties zoals "Find my iPhone" om te kunnen volgen waar dat ding zicht bevindt maar als je dat niet wilt kun je het uitschakelen. Onzin, ze vinden je altijd via de GSM masten dus een onzin optie. De een werkt alleen via GPS en de ander via kruismetingen tussen de masten. ING gaat dingen doen met je betalingen, andere banken doen dat allang maar zijn slim genoeg om daar niet over te communiceren. ISP'ers bewaren je mail en internet data. Providers tappen je telefoon.......

Tja, hoezo privacy. Aan de andere kant, krijg je een slimme meter en ben je het daar niet mee eens dan zou dat wel eens als verdacht gezien kunnen worden. Heb je wat te verbergen ofzo ??? Zuid Europese landen hebben de meters gewoon aan de voorkant van hun huis hangen. Kan iedereen zien, wordt ook niet raar over gedaan. Waarom hier wel? Wat is er zo belangrijk aan je stroom verbruik?

Persoonlijk heb ik geen moeite met Politie die eens wat anders doen dan bonnen voor fout parkeren of te hard rijden uitschrijven, sterker nog, juich het toe. Als ik aangehouden zou worden in mij Porsche (en ik heb er op dit moment geen) dan vind ik het niet erg om uit te leggen hoe ik eraan gekomen ben. Werk me namelijk te pleuris en zolang dat inzichtelijk is en er netjes belasting over betaald word is er volgens mij niks aan de hand.

Moet je dan moeilijk doen over een zo'n controle???? Ik vind van niet. Tegen de tijd dat ze in staat zijn om in je huiskamer mee te kijken dan heb ik hier alleen maar lof voor. Gefeliciteerd, je doet eens wat anders dan een parkeerboete uitschrijven. Hulde. En nou door voor opsporingsambtenaar.

01 mei 2014 0:43
Profiel
Tja, de fundamenten v d rechtsstaat worden hier toch wel makkelijk opzij geschoven. Onder het mom 'baat het niet, schaadt het niet'. Dat laatste is nog maar de vraag. In een samenleving met geautomatiseerde informatieverwerking kan er al snel iets mis gaan. Is het beeld wat ze van je hebben dan op verkeerde info gebaseerd, geef ik je te doen om dat recht te zetten. Dan stuit je op een kafkaiaanse bureaucratie waar de honden geen brood van lusten. Het adagium in dit verband "ze zoeken maar, ik heb niets te verbergen" getuigt van een grenzeloze naiviteit.

01 mei 2014 9:30
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Delnoy schreef:
Tegen de tijd dat ze in staat zijn om in je huiskamer mee te kijken dan heb ik hier alleen maar lof voor.

Dat meen je toch niet?
Laat ze lekker buiten blijven, fysiek en digitaal.
Ben tegen fishing expeditions door politie en andere toezichthouders. Doelgericht opsporen prima, maar niet ALLES zomaar controleren in de hoop dat je iets (wat dan ook) vindt.
Maar goed, zal misschien samenhangen met ervaringen met toezichthouders in mijn werk die zo te werk gaan (vaak zonder goede juridische basis).

01 mei 2014 9:34
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik blijf dit goede acties vinden. Op basis van uiterlijke kenmerken (ok, het jonge is er nu wel vanaf maar de rest is er nog) en het rijden van auto's uit het hogere segment ben ook ik talrijke keren aan de kant gezet bij dergelijke controles. Heb altijd netjes meegewerkt en ben (met deze controles) altijd vriendelijk behandeld. Gelijktijdig zag ik altijd wel een opstootje met een balende 'patser' die moest afrekenen of erger. Noem me narcistisch maar kon dat altijd wel waarderen..

01 mei 2014 9:53
Profiel
Neppert
Neppert
Targa Floriaan schreef:
Doelgericht opsporen prima, maar niet ALLES zomaar controleren in de hoop dat je iets (wat dan ook) vindt.

Precies...als je stok zoekt om mee te slaan, zul je er ook wel een vinden!!

01 mei 2014 9:59
Profiel
964 c2
Den Haag
Aircooler schreef:
Tja, de fundamenten v d rechtsstaat worden hier toch wel makkelijk opzij geschoven. Onder het mom 'baat het niet, schaadt het niet'. Dat laatste is nog maar de vraag. In een samenleving met geautomatiseerde informatieverwerking kan er al snel iets mis gaan. Is het beeld wat ze van je hebben dan op verkeerde info gebaseerd, geef ik je te doen om dat recht te zetten. Dan stuit je op een kafkaiaanse bureaucratie waar de honden geen brood van lusten. Het adagium in dit verband "ze zoeken maar, ik heb niets te verbergen" getuigt van een grenzeloze naiviteit.

Welk fundament is dat dan volgens jou? M.a.w. wat gebeurt er precies wat niet volgens de wet is?

01 mei 2014 10:18
Profiel
964 c2
Den Haag
ASW schreef:
Ik blijf dit goede acties vinden. Op basis van uiterlijke kenmerken (ok, het jonge is er nu wel vanaf maar de rest is er nog) en het rijden van auto's uit het hogere segment ben ook ik talrijke keren aan de kant gezet bij dergelijke controles. Heb altijd netjes meegewerkt en ben (met deze controles) altijd vriendelijk behandeld. Gelijktijdig zag ik altijd wel een opstootje met een balende 'patser' die moest afrekenen of erger. Noem me narcistisch maar kon dat altijd wel waarderen..

+1
Als je slechte ervaringen hebt kan ik me voorstellen dat er tegen bent, maar ik heb bij controles tot nu toe normaal contact, met vriendelijke dienders die ook gewoon hun werk doen.
Vind 't alleen irritant als je haast hebt, maar je kan ook in een file terecht komen..

01 mei 2014 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Quote "Ben ook wel eens aan de kant gezet door de heren maar toen ik het raampje open deed en de heren zagen mijn vrouw en kindjes achter in de wagen voldeed ik ineens niet meer aan het "profiel" (letterlijke woorden)."

Logisch. Want criminelen hebben geen vrouw en kinderen :salut:

Laatst bijgewerkt door porsje911 op 01 mei 2014 12:56, in totaal 1 keer bewerkt.

01 mei 2014 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Ben ooit bij zo'n controle aan de kant gezet met de 997.

Geen papieren bij me, t-shirt en oude spijkerbroek en verlept hoofd na een werkdag. Waren al een Maserati, Infinity en Jaguar in beslag genomen, maar ik mocht m'n werk-id laten zien, naam werd ingetypt in iphone achting politie ding en mocht toen doorrijden.

Gaat me nu niet meer gebeuren denk ik zo...

01 mei 2014 12:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik wordt nooit voor dit soort dingen aan de kant gezet, maar dat is natuurlijk logisch.
Dat Delnoy niet veel vaker de sjaak is, daar begrijp ik helemaal niets van... :mrgreen:

01 mei 2014 13:01
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nou, twee keer in 42 jaar kan ik niet veel noemen. 1x mocht ik doorrijden en 1x hebben ze de wagen nagekeken maar was meer een technisch onderzoek dan dat ze aan het zoeken waren naar "vreemde" spullen.

Citaat:
Logisch. Want criminelen hebben geen vrouw en kinderen :salut:

Jawel hoor, daarom zitten ze in de "handel" om de alimentatie te kunnen betalen :wink:

01 mei 2014 13:46
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zo, en weer een stelletje zware crimi's opgepakt tijdens een controle. Ga zo door mannen. http://www.omroepbrabant.nl/?news/21048 ... epakt.aspx

01 mei 2014 15:34
Profiel
Moderator
PF #57
waarschijnlijk hebben ze een jonge gozer in een ferrari gevolgd die ging bingoen. Tja, dan ben je de sigaar... :mrgreen:

01 mei 2014 16:00
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Die rode Ferrari viel natuurlijk teveel op tussen al die rollators van die bejaarden. :mrgreen:

01 mei 2014 16:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4