Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Lelijk hok.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
03 mei 2014 11:36 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ik vind hem wel wat hebben. Nieuw projectje voor Cloaca?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 mei 2014 13:12 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
zeker van zo'n langjurk geweest!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
03 mei 2014 19:06 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
03 mei 2014 19:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
03 mei 2014 21:43 |
|
|
Driver
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
11 mei 2014 12:48 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Sow, die ziet er erg netjes uit....
|
11 mei 2014 13:32 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ja, mooi ding, maar de prijzen exploderen. Bij Erpa staat een compleet gerestaureerde uit de eerste serie, een carrera Turbo 3.0 Prijs werd niet eens genoemd!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 11 mei 2014 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 mei 2014 18:47 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
In de pitbox van SWS op Spa hing een advertentie waarin een complete verzameling RS-en werd verkocht voor 600k...Die beste man heeft gewoon van alle mogelijke typen er destijds 1 besteld in de kleur grandprix wit. Ik vraag me dan wel af, waarom de liefde ineens over is en de hele verzameling de deur uit moet.
|
11 mei 2014 21:21 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Scheiding......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
11 mei 2014 21:25 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Cashen op het hoogtepunt?
|
12 mei 2014 9:54 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Een RS (kenteken: 61-PN-TR) minder in Nederland vrees ik want afgelopen zaterdag afgehamerd voor EUR 269k bij RM | | | | Citaat: 260 bhp, 3,600 cc air-cooled flat six-cylinder engine with Bosch fuel injection, five-speed manual transmission, independent front suspension and rear suspension, and four-wheel hydraulic disc brakes with ABS. Wheelbase: 2,272 mm
A highly original example of the 964 series Carrera RS Known history and under 12,000 kilometres from new Features desirable factory bucket seats and magnesium wheels One of 290 examples built
The 911 Carrera RS 3.6 was introduced by Porsche in 1992, and it was developed specifically for the European market as a lightweight, track-ready version of the Carrera 2. Whilst the RS did not look much different from the other 911 models on sale, engineers in Weissach utilised the simple and time honoured motorsports philosophy of “reduce weight, add power” to produce the most dynamic 911 since the original Carrera RS in 1973.
Porsche went to great lengths to reduce nearly 175 kilograms of weight off of the Carrera RS. Aluminium was used for the doors and bonnet, and thinner glass was used for the side and rear windows. Inside, Porsche disposed of the 911’s usual luxuries, including its rear seats, power windows, electronically adjustable front seats, and front armrests. Porsche also chose to forgo power steering, allowing for greater steering interaction and feedback for the driver. Thanks to the use of a lightweight single-mass flywheel that weighed just 12 pounds, the Carrera RS received a healthy boost in power, which also helped to make the 3.6-litre flat six more responsive over the standard unit that was featured in the Carrera 2.
This 1992 Carrera RS, finished in Black with a grey leatherette interior, was sold new in March 1993 by Porsche Car Comauto SPA Milano, and its first owner was Sisto Vito, a well-known Porsche enthusiast and collector based in Milan. It was no doubt optioned to reflect the sporting nature of the car, and according to its factory data card, it was equipped with a locking differential; bucket seats; 17-inch magnesium wheels, which helped save an additional 10 kilograms of weight; and the airbag-delete option. Vito preserved this 911 in as-new condition in his collection and used it sparingly, accumulating just 8,400 kilometres in his ownership.
Vito sold the car in late 2001, and it was imported to its native Germany by Oliver Neumann, who in turn sold the car to Hans-Otto Westphal in March 2002. In August 2004, the Carrera RS was purchased by its current owner, who has maintained it to a high standard. Other than a rear bumper re-spray that was performed shortly after it was purchased in 2004, which was due to a scratch on the rear bumper, this 911 is completely accident free, and it is accompanied by a full service record and its logbook, invoice, and paperwork from when the car was sold new.
As air-cooled 911s of any age continue to grow in popularity with collectors, finding an unmolested, unmodified, original example is becoming increasingly difficult. The Carrera RS has always been the darling of the 964 series of 911s, as it represents the purest form of the 911 available for purchase at the time. As it has under 12,000 kilometres from new and it has been incredibly well maintained since the moment it left the factory, this 964 Carrera RS would be an ideal addition to the stable of any Porsche enthusiast.
| | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 mei 2014 17:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
mooi ding man. wow. veel geld man. wow.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2014 19:29 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Belachelijk hoge prijs....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 mei 2014 19:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Gaat nergens over, absurde prijs.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 mei 2014 20:56 |
|
|
Driver
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Aii... Dit gaat de 964 RS markt een extra financiele boost geven... Trouwens er zijn toch meer dan 290 van gemaakt ? Volgens mij bedoelen ze de 964 clubsport version... Anyway; de "verhouding" (964 vs 964 RS) zijn helemaal lost.... Gr. Peter
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
12 mei 2014 22:58 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Wat the F... hoeveel K eetjes? Mooi ding hoor, uniek ook, maar gaat deze nog meer stijgen?
|
12 mei 2014 23:43 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Nog een mooie bij Witmer, 140k
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 mei 2014 8:37 |
|
|
PaulW
Regio Utrecht
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ 993 S
|
14 mei 2014 17:13 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Je kan nog zoveel geld hebben, het blijft raar dat mensen dit zooooo graag in bezit willen hebben, dat ze er een vermogen voor over hebben. Maken de vragers elkaar niet gek? Zelfde verhaal als bij de huizenmarkt destijds?.....is toch een soort piramidesysteem, en kan uiteindelijk in zakken. Er zit vast en zeker een plafond in de prijzen, maar ja, ik weet ook niet alles Maar ja, kennelijk is er een groep die zó godsgruwelijk veel geld verdiend, dat de prijs ze werkelijk geen zak kan schelen....het is maar wisselgeld
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
14 mei 2014 17:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 mei 2014 18:54 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Gelukkig zijn de afleveringskosten in Leusden slechts 1595 eurootjes na het aftikken van de 950.000 euro's
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
14 mei 2014 19:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Iemand hoopt een mooi ritje te maken met dat ding: zie klik. Chassisnummer is waarschijnlijk 0516.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 mei 2014 14:52 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ Nie janken.
|
29 mei 2014 16:56 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
De RS op de foto is alvast geen 'Clubsport' NGT, want geen rolkooi aanwezig. Dus de prijs is dan wel helemaal overdreven...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
30 mei 2014 10:25 |
|
|