Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:36

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
CD wisselaar perikelen PCM2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht CD wisselaar perikelen PCM2
PCM/ CD wisselaar vraag (996 MkII eind 2003)
Blijft een terugkerend fenomeen, posts met vragen over dit stuk elektronica. Ik heb een PCM2 met CD wisselaar voorin, en zoals een ieder (bijna) weet, gaan daar 6 plaatjes in. De mijne ziet er echter maar 4, de twee CDs aan de buitenzijden dus helemaal onder en helemaal bovenaan worden niet gezien/gedetecteerd. Ik kan dus maar 4 CDs spelen, en de buitenste worden beschouwd als leeg. Ook moet ik de cassette er een keer of vijf in- en uitladen voordat hij herkent dat er een inzit.

Kan me voorstellen dan in de afgelopen 10 jaar er e.e.a. aan afstellingen verlopen is, wat vuil geworden, noem maar op.

Is er iemand die zo'n ding kan servicen, tips iemand? Ik begreep ook, ooit eerder gezien, dat je het ding weg kan halen en vervangen door een kastje waarop je MP3 etc kan afspelen? Misschien is dat een optie..

Alvast bij voorbaat dank. Ik heb trouwens wel een nieuwe 2012/2013 kaart kunnen krijgen voor dat ding. Voor weinig uit de UK, werkt als een speer.

30 apr 2014 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: CD wisselaar perikelen PCM2
meestal werkt openschroevenen en met een wattestaafje met alcohol de lens reinigen...stelt niet zoveel voor.

02 mei 2014 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Hartwiek, wel eens gedaan zelf? Ik weet niet of dat de kwaal oplost dat hij de buitenste CDs niet ziet. Volgens mij probeert hij ze niet eens te lezen maar detecteert niet dat ze er zijn. CD 2, 3, 4 en 5 leest hij gewoon en speelt die normaal af ook. ...

03 mei 2014 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Met een lens die vies is kan je wisselaar rare dingen doen.. en ja, ik heb al vaak een lens gereinigd. .weliswaar nog nooit van een porsche wisselaar.

03 mei 2014 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zal het komend weekeinde eens zien of ik hem uitgebouwd en open krijg.zit nooit zo te wachten op dit soort klussen, wanneer iets misgaat heb ik straks helemaal geen CD meer..

05 mei 2014 20:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]