Auteur |
Bericht |
Johan2
't Gooi
|
Multiriem eraf: Prima service ANWB
Vanmiddag een stukje rijden naar Nijhoff in Baarn. Raak ik ineens mijn stuurbekrachtiging kwijt. Multiriem kapot en eraf gelopen. ANWB langsgekomen. Vervolgens auto ambulance gebeld. De auto is naar het ANWB servicepunt in Naarden gebracht en krijgt morgen een nieuwe multiriem (dit type hebben ze niet op voorraad). Schijnt dat ik alleen de riem hoef te betalen en geen arbeidsloon; valt onder het ANWB lidmaatschap. Ik vind dat toch wel bijzonder netjes!
Iemand ervaring met het aflopen van de multiriem? Ik begreep dat als je niet te lang doorrijdt c.q. de motortemperatuur niet laat oplopen, er geen schade optreedt. Afijn, volgende week maar even bij Klaas Willems in Huizen langs.
_________________________________________ 997-1
|
04 mei 2014 19:28 |
|
|
Aircooler
|
Re: Multiriem eraf: Prima service ANWB
Ken het verhaal van een dame met een oude kever. Toen de dynamo snaar eraf liep, vroeg de betreffende wegenwachter of ie een van haar nylonkousen mocht gebruiken. Enigzins onthutst stemde ze toe en de man gebruikte de kous als vervangende snaar
|
04 mei 2014 20:50 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Heb ook een keer zoiets met de 3.2 gehad, op de A9 net voor een Shell pomp ging er een lampje op het dashboard aan. Gelijk gestopt, motorkap open en ik zag dat de V-snaar eraf lag. ANWB gebeld die was er met een kleine 15 minuten, helaas niet de benodigde V-snaar bij zich. Dit was geen belemmering voor hem, hij reed even naar een Porsche dealer in de buurt en was vrij snel weer terug. V-snaar erop en ik hoefde ook alleen de snaar te betalen, niet meer en niet minder
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
04 mei 2014 21:16 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Wat noem jij "niet te lang" De waterpomp staat ook stil, ik zou hooguit vanaf de vluchtstrook naar de 1e afrit of parkeerterrein rijden en geen meter verder.
|
04 mei 2014 21:18 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Ik heb iets van anderhalve km doorgereden. Goed de temperatuur in de gaten gehouden. Ik begreep dat als die niet boven de 110 is gekomen ik mij geen zorgen hoef te maken.
|
04 mei 2014 23:05 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
zorgen maken moet je vooraf doen, niet achteraf.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 mei 2014 7:22 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
inderdaag erg netjes,bij mij deden ze hetzelfde bij een def, waterpomp.super
|
05 mei 2014 8:41 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Begreep inmiddels dat de vrijloop van de dynamo is kapot gegaan en dat er 3 geleide rolletjes moeten worden vervangen. Zegt mij niet heel veel. Ook geen idee wat dat gaat kosten. In ieder geval wel top dat ik alleen de materiaalkosten hoef te betalen! Iemand enig idee wat dit soort materiaal kost?
|
05 mei 2014 11:50 |
|
|
Boxster2010
|
Bij de boxster en denk ook 911 Omloop rollen zitten er 2 in a 60 st ongeveer. Spanrol 1x a 80 ongeveer. Dynamo weet ik zo niet. Misschien te repareren.... Riem 40
Alles ex montage.
Mark
|
05 mei 2014 22:28 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Multiriem: 42 euro Spanrol: 75 euro Omkeerrol 2x 73 euro Vrijloop Poelie: 59 euro. Totaal ca. 391 euro!
|
05 mei 2014 22:42 |
|
|
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Hi Johan, hoeveel km heeft jouw P gelopen? Mijn P heeft nu 40.000 en kan mijn Porsche approved garantie verlengen wat ik nu overweeg.
|
07 mei 2014 18:48 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
58500 km. Hij is vandaag naar Klaas Willems gegaan voor de 60K beurt.
|
07 mei 2014 23:28 |
|
|
Flyingdutch
|
Ben benieuwd wat er allemaal naar boven komt bij een 60K beurt. Dat is ook voor mij de volgende beurt! in mijn P bestaan!
|
10 mei 2014 6:08 |
|
|
Flyingdutch
|
Johan....was de beurt naar verwachting. Ben benieuwd naar je reactie
|
17 mei 2014 9:41 |
|