Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:28



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Overrevs of überdreher 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Overrevs of überdreher
Wat wordt hiermee bedoeld? Is dat als de motor een keer in het rode is geweest, of na een schakelmisser vol het gas is ingetrapt en ver boven de 8000rpm is geweest? Oftewel: wat zijn de criteria, en is dit een officiële Porsche-term?
Wat zijn de gevolgen van zo'n überdreher?
Hoe kan dit uitgelezen worden, en kan je dit zelf doen? Oftewel: hoe kom je daar achter?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 maart 2014 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Ik weet dat voor de 996 en 997 de overrevs (de keren dat je toerenteller in het rood gaat) wordt geregistreerd in het geheugen van het motormanagement. Dit kan dan later worden uitgelezen en afhankelijk van hoe vaak en hoeveel overrevs kan de garantie niet meer van toepassing worden verklaard. Af en toe een overrev van 500 toeren is geen issue maar als het heel vaak is gebeurd met grotere waarde kan het een probleem zijn. Weet niet hoe het met de oudere modellen zit.

hier nog een post met met meer details: http://www.6speedonline.com/forums/997/250171-dme-over-revs-ranges-3-4-5-reported-ok.html


15 maart 2014 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Tegenwoordig kun je toch verder dan max. ingestelde toerental gaan, injectie/ontsteking heeft allang ingegrepen... :?:

Tenzij je bijv. voluit optrekt in de 3 en per ongeluk in de 2 gooit ipv door naar 4.....tis me bijna gebeurd vanwege krampachtig vasthouden vd versnellingspook..... :bang:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 maart 2014 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Volgens mij wordt het vooral gebruikt om aan te tonen of een auto een circuitverleden heeft of niet.
Veel overrevs is waarschijnlijk circuitgebruik.
Vooral van toepassing op GT3tjes 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 maart 2014 13:44
Profiel
Bericht Re: Overrevs of überdreher
964 & 993 slaan het ook op.


15 maart 2014 14:57
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Wat ik me kan herinneren zat er een toerenbegrenzer op m'n 997 die gewoon alles afknijpt als ik in het rood kwam. Weet niet precies bij welk toerental, maar lijkt me dat het is bij het max acceptabele vlgs Porsche.

Wordt het in de toerenbegrenzer komen door het systeem al onthouden als overrevven? Dan ben ik benieuwd wat er dan staat opgeslagen in m'n oude 997.
_________________________________________
Wat is beter dan een Porsche?
Twee Porsches...


07 mei 2014 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Driver4S schreef:
Ik weet dat voor de 996 en 997 de overrevs (de keren dat je toerenteller in het rood gaat) wordt geregistreerd in het geheugen van het motormanagement. Dit kan dan later worden uitgelezen en afhankelijk van hoe vaak en hoeveel overrevs kan de garantie niet meer van toepassing worden verklaard. Af en toe een overrev van 500 toeren is geen issue maar als het heel vaak is gebeurd met grotere waarde kan het een probleem zijn. Weet niet hoe het met de oudere modellen zit.

hier nog een post met met meer details: http://www.6speedonline.com/forums/997/250171-dme-over-revs-ranges-3-4-5-reported-ok.html

Interessante post! :thumleft: Ik had geen idee dat het op deze wijze (in ieder geval voor de modernere P's) zo wordt bepaald. Meteen even verder gelezen.

CRB schreef:
Wordt het in de toerenbegrenzer komen door het systeem al onthouden als overrevven? Dan ben ik benieuwd wat er dan staat opgeslagen in m'n oude 997.

Ligt er bij een 997 aan wanneer de toerenbegrenzer ingrijpt:

Range 1: 7300-7500 RPM
Range 2: 7500-7700 RPM
Range 3: 7700-7900 RPM
Range 4: 7900-8400 RPM
Range 5: 8400-9500 RPM
Range 6: 9500-11000 RPM

Volgens de sites worden deze 'ranges' opgeslagen.


07 mei 2014 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Bij een nieuwe hebben overrevs gevolgen voor de garantie! Dus als je je motor in mekaar naait.... :mrgreen: ....kijken ze gewoon even in het geheugen: "Meneer, dat wordt dokken, U heeft de motor niet volgens instructie gereden".
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 mei 2014 11:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Ja precies, ik lees dat bij 'noteringen' in range 4-6 dit gevolgen kan hebben voor de garantie van een 997.


07 mei 2014 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Kappi2907 schreef:
964 & 993 slaan het ook op.



Is dat zo? En is dat dan ook uit te lezen?


07 mei 2014 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Citaat:
Ik weet dat voor de 996 en 997 de overrevs (de keren dat je toerenteller in het rood gaat)


Overrevs zijn voor zover ik weet het aantal gemeten ontstekingen boven een vastgestelde RPM grens.

Stel er zijn 22200 overrevs in range 1 gemeten dan heb je bijvoorbeeld 1 minuut lang 7400 RPM gedraaid, immers er zijn 3 ontstekingen per krukas omwenteling bij een viertakt 6 cilinder motor.


07 mei 2014 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Ik had altijd begrepen dat vooral het type overrevs ertoe doet. Type 1 ontstaat als je de auto met volle acceleratie de toerenbegrenzer in draait, en type 2 krijg je als je niet goed terugschakelt. Type 2 schijnt veel schadelijker te zijn, lijkt me logisch want is veel minder gecontroleerd en daarmee een grotere kans op motorschade.

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... evs-2.html


07 mei 2014 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Citaat:
Ik had altijd begrepen dat vooral het type overrevs ertoe doet

Ja naarmate de overrevs in een hogere range optreden wordt de kans op schade groter

Citaat:
Type 1 ontstaat als je de auto met volle acceleratie de toerenbegrenzer in draait

Ik weet niet of dit door Porsche als overrevs wordt aangezien


07 mei 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Je bent toch wel een echte baas als je hem in range 6 weet te rammen.


13 mei 2014 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Zal ik het even voordoen? :wink:
_________________________________________
Got coffee?


13 mei 2014 10:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Overrevs of überdreher
Ja, met je eigen auto graag! :mrgreen:


14 mei 2014 4:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.