Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:44



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Het heeft even geduurd maar sinds een paar weken ben ik dan toch de trotse eigenaar van een Porsche, een 924 uit 1978 welteverstaan. Een naar mijn mening bijzonder knappe auto met wat kleine aandachtspuntjes, voornamelijk op het gebied van afwerking en elektronica. Goedlopend blok, strakke carrosserie en mooi in de lak, goed getectyleerd ook. Desalniettemin loop ik al een tijdje met het idee om de RS-filosofie erop los te laten. Alle overbodige luxe eruit, gewichtsbesparing waar mogelijk en verbetering van wegligging en prestaties. Leek me wel een projectje waard!

Afbeelding
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


07 mei 2014 14:27
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een echte Nee-T3
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Proficiat met je aanwinst. :thumleft:
Mocht het tot een 924 "RS" project komen ga ik dit zeker volgen.
_________________________________________
I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk


07 mei 2014 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Leuk, dit ga ik volgen :thumleft:
_________________________________________
Porsche Boxster S
BMW 535i


07 mei 2014 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ik gebruik een 924S als daily (30 000 mijl per jaar op het ogenblik)

968 Castor blokken vooraan
M030 anti roll bars voor en achter van de 968 sport/clubsport
koni adjustable schokdempers
setje goede banden met goede side wall steun in 195/65/15 V op een setje 15 inch spyderwebs (de 924 heeft 4 bouts, de 924 Turbo heeft 5 bouts. De extra langen schroeven die je nodig hebt zijn ERG duur en best gekocht met de wielen erbij!
Afbeelding
uitwegen, uitlijnen
remsysteem mooi in orde hebben (de 924 n/a heeft wel trommelremmen achter, maar het systeem moet wellicht wel even op punt worden gezet)

En je 924 wordt een ERG lekkere wagen om flat- out mee rond te knarren: het chassis kan namelijk veel meer pk's aan, en jij kan met je 125Pk er dus altijd voluit tegenaan!

Als een vergelijkingspunt: mijn vrouw rijdt een 2012 VW Golf 6 2.0 GTD. Ze kan me dus echt niet bijhouden op de kleinere wegeltjes, en ze is wellicht een betere circuitrijder dan ik!

MvG,


Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


07 mei 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ik denk dat je er beter aan doet om deze te verkopen en op zoek te gaan naar een S.

-Met gewichtsbesparing kom je max. op een kleine 900KG uit.
-Wil je schijven rondom moet je al een ander onderstel monteren (lijkt me een wenselijke upgrade) - dan kun je wel 5-gaats velgen gebruiken.
-De S is ~1150 met 160pk, waar de n/a standaard 1070 met 125pk is.
-Wil je vermogen toevoegen, dan steek je relatief veel geld in weinig pk. Bijvoorbeeld webers, scherpe nokkenas en ander spruitstuk en uitlaat krijg je ongeveer 15pk mee voor 1500+ eu.
-Daarnaast, een vroege 924 uit 1978 zal ik ook schaarser worden en dan begint originaliteit ook te tellen voor de waarde. Het is jouw auto dus doe er mee wat je wilt :drive:, maar dit zou ik in ieder geval meenemen in de overweging.


07 mei 2014 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ik snap wat je zegt Thijs, maar bijna elke Porsche is een potentiële spaarpot tegenwoordig. Ik heb de auto om er plezier van te hebben, liefst zoveel mogelijk.

En ik denk liever in mogelijkheden dan beperkingen. 900 kg is heel wat minder dan 1070. De 918 Weissach doet het met minder besparing voor veel meer geld ;-) en tuurlijk, als ik echt iets snels out of the box wil kan ik beter naar een 944 of 968 kijken, maar dat is de easy way.

Dit is juist de fun ervan, haal eruit wat erin zit op een waar je zelf gelukkig van wordt, en dat is precies mijn intentie. Maar schroom vooral niet een sterk bod te doen, misschien bedenk ik me ;-)

.

Mod.: Onnodige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd. Help het forum overzichtelijk te houden!
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


07 mei 2014 22:30
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
S weegt 1220 kg met reservewiel, matjes, compressortje en werktuigen. Enkel modeljaar 1988 heeft 160 pk, de rest 150. (163 zonder kat??)

Ben het verder eens met je, Thijsch, er zijn niet veel goede 924 te koop. Goede Turbo's lijken me nog zeldzamer.

Geert, veel veilig plezier ermee. :popcorn: :drive:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


07 mei 2014 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Geinig project, leuke auto :drive:
_________________________________________
Horses for courses....


07 mei 2014 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Leuke reacties, ook van jou, Thijsch. Dat heeft me geholpen om het nog eens te overwegen. Zoals je hebt gelezen ben ik stront-eigenwijs en kom ik tot dezelfde conclusie: ik ga het doen.

Ik ben maar eens begonnen met het bestellen van een K&N-filter, heb her en der gelezen dat het huidige luchtfilter het vermogen drukt. Nu heb ik blijkbaar niet goed nagedacht, want als kijk naar de huidige luchtfilterbox, zie ik niet hoe daar een K&N-unit op past. Toch staat er bij het type dat ik heb uitgekozen dat deze op de 2.0i uit de 924 past... Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Onder de motorkap:
Afbeelding

De unit die ik heb besteld:
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0112

Verder ben ik aan het inventariseren voor zelfgemaakte deurpanelen. De huidige zijn nu vrij lomp, ik wil deze vervangen door kunststof of board, bekleed met zwart skaileer. De hendels voor het dichttrekken wil ik vervangen voor nylon lussen.
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


08 mei 2014 11:55
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Als je voor een serieuze gewichtsbesparing gaat, kun je natuurlijk altijd nog voor GPRS deuren gaan:

http://teilecar.com/?157,tur-doors-l-r- ... 8&sLang=en

Gewichtsbesparing 13 kg per deur!

http://teilecar.com/?1374,motorhaube-bo ... turbo-944-

Gewichtsbesparing zo'n 10 kg...

En je kunt nog meer gewicht besparen:

http://teilecar.com/?porsche,67
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 mei 2014 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ha, mocht ik niet tevreden zijn over het behaalde resultaat, dan is dit altijd een optie! Voorlopig richt ik me op de dingen die ik zelf kan doen en waarvoor ik geen (prijzige) nieuwe carrosserie-delen hoeven aanschaffen.
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


08 mei 2014 14:37
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
leuk project! het gaat je vooral om de fun lees ik om dit op te pakken, groot gelijk :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


08 mei 2014 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Jep, het is me vooral om de fun te doen. Ik heb nog geen ervaringen met een project als dit, en volgens mij moet je er gewoon mee beginnen om te ontdekken wat wel en niet goed werkt en of het resultaat uiteindelijk wel of niet is wat je had verwacht. Gelukkig wel sleutelervaring (samen met mijn vader een body-off restauratie van een Triumph gedaan, mijn andere trots), een behulpzame vader di e in de jaren '70 en '80 veel aan race-auto's heeft gesleuteld en een hefbrug op 200m vanaf huis met alle gereedschap die ik nodig zou kunnen hebben.
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


08 mei 2014 15:16
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Na contact met de leverancier bleek de bestelde luchtfilter inderdaad niet te gaan passen. Foutje in de vermelding op hun website. Nu een inlegfilter van K&N besteld, ik ben wel benieuwd wat dat gaat doet met geluid en performance, maar ik verwacht er vast teveel van :cheers:
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


08 mei 2014 15:42
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Overigens, voor de RSPM-lezers onder ons, vanaf komende editie is mijn project waarschijnlijk daar te volgen in iets meer dichterlijke vorm :ba:
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


08 mei 2014 16:38
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
van het k&n filter hoef je niks extra`s te verwachten ;)

misschien kan je wat ideeen op doen op het 924 forum.
hebben een aantal mensen een 924 redelijk aan gepast ;)

zoals in bijvoorbeeld:

engine: 2" freeflow exhaust, 280º newman camshaft, weber big bore TB, K&N air filter, Edis Programmable ignition by megajolt.
suspension: 25mm lowering springs front, koni sports schocks, 26,8mm front & 18mm rear stabilisator, 5 lug suspension & brake's from á 944 type 1

succes met je project :drive:
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


08 mei 2014 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Leuk dat je hem wat meer naar RS gaat brengen! Ik hou persoonlijk ook wel van het RS concept en ben met mijn 944 (turbo) bezig om deze wat meer spartaans te maken. Jou 924 is wel mooi op een lekker mager gewicht te brengen :) . Veel plezier met de ombouw, ik ga 'm in ieder geval volgen!
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


09 mei 2014 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Dank voor alle tips en de enthousiaste reacties :-) Ik zal binnenkort eens een lijstje plaatsen van alle dingen die ik wil gaan doen. Zal wel een langdurig projectje worden neem ik aan, maar dat is ook juist de charme, denk ik. :popcorn:
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


09 mei 2014 13:16
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Als jij dat vindt, dan is het ook zo. :thumleft:
Jouw auto, jouw project.

Leuke actie overigens. Geniet er van.


09 mei 2014 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Voordat ik aan de bak kan, is er eerst wat onderhoud aan de orde. Zaterdag 'even' heen en weer Heteren geweest om de Porsche 918 Spyder te bewonderen. 400 zorgeloze kilometers, erg tevreden over hoe de auto zich motorisch gedraagt. Wel slaat de koelfan volgens mij nog steeds niet aan, ondanks de nieuwe thermoschakelaar. Thermostaat boosdoener misschien? En de auto begint nu toch wel opvallend olie te lekken als ie warm is. Even weer op de brug gezet, en ik vermoed toch dat de krukaskeerring zijn tijd heeft gehad. Schijnt een kwaaltje te zijn. Nu maar es zien waar ik een nieuwe kan bestellen, en dan op een zaterdag maar even de handen uit de mouwen steken.
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


12 mei 2014 8:53
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Zou ook nog 's goed naar Bert luisteren... Die weet wel wat van Porsches! :thumleft:


14 mei 2014 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Nou Bert (en anderen), dit is mijn actielijstje tot zover:

Gewicht/handling
- 15 inch "cookie cutter" velgen met goede banden
- anti roll bars Porsche 968 CS (past dat?)
- Lichtgewicht deurpanelen
- verstelbare Koni's
- sportstuur (momo?)
- audio-apparatuur verwijderen achterin
- reservewiel vervangen door thuisbrenger
- betere remmen
- Achterbank verwijderen, stofferen?
- voorstoelen vervangen (Sparco?)
- dashboard vervangen (maar door wat?)
- lichtere oplossing voor middenconsole
- versnellingspook(knop)
- andere transmissie-olie?
- koplamp-conversie

Vermogen
- andere nokkenas?
- ander spruitstuk?
- ander injectiesysteem?
- andere uitlaat?
- lichter vliegwiel?

Benieuwd of ik mogelijkheden over het hoofd zie!
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


14 mei 2014 20:03
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
- anti roll bars Porsche 968 CS (past dat?)

There's no such thing. 968 en 968 CS hebben exact dezelfde stabilisatorstangen...

Zijn wel passend te krijgen.


14 mei 2014 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 924 '78
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Kijk, weer wat geleerd :-) :ba:
_________________________________________

Eigen Porsche 924 RS-project


15 mei 2014 15:00
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Zou Geert doelen op de 968 M030 stabi set? 30mm voor, 19mm achter (bij handbak, uiteraard). Lijkt me zelf wat overdreven voor een 924, maar goed, dat moet ieder natuurlijk voor zich weten! Leuk project, succes en ik ga het volgen!
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


16 mei 2014 10:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.