Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 De Nederlandse overheid en privacy
Niet echt een gouden combi....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 09 mei 2014 9:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 mei 2014 8:15 |
|
 |
Gijs356
|
 Re: De Nederlandse overheid en privay
Geen enkel probleem mee.... Wat wel een issue is, is dat dit soort track, trace and punish een makkelijke manier is om geld binnen te harken. Had liever gehad dat ze iets aan de anarchie bij motorclubs en voetbal"fans" doen.
|
09 mei 2014 8:27 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik was zelf wel laatst verbaasd in amsterdam. Ging ergens parkeren, en de meters waren niet meer met kaartjes, maar moest m'n kenteken invoeren in de automaat en tot hoelang ik bleef. Nou ben ik niet heel paranoia, maar vind het wel apart dat het dus mogelijk is dat er mensen zijn die ergens in een systeem precies kunnen zien waar en hoelang ik parkeer. Na een jaar heb je dan een aardig beeld van vaste plekken, en weet je dus waar elke dinsdagavond tussen 19.00 en 23.00 een 911 staat.. 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
09 mei 2014 9:18 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ze zeggen er alleen niet bij dat ook commerciële bedrijven zoals Vialis beschikken over deze camera's. En omdat die met een een andere doelstelling zijn opgesteld worden hiervan de gegevens wel bewaard. En deze zijn door bv de Politie wel op te vragen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 mei 2014 9:25 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
privay?
Voor de rest vind ik het prima, als er weer een paar boefjes mee gevangen worden.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 mei 2014 9:25 |
|
 |
Maarten
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 mei 2014 9:28 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Hangt ervan af wat je onder boefjes verstaat en waar leg je die grens? Snelheidsovertreders, foutparkeerders of leg je de lat hoger en pak je alleen de overvallers en dieven en laat je daarmee de vandalisten en vechtersbazen lopen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 mei 2014 10:53 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: De Nederlandse overheid en privacy
Waarom niet allemaal?
Meer politiemensen aannemen, verdienen zichzelf terug. Willen we de aso's en de boeven aanpakken, dan zal er meer controle en meer mankracht nodig zijn. Ik heb daar geen problemen mee.
|
09 mei 2014 11:12 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik heb er ook in de basis geen probleem mee dat mijn gegevens dan bij de politie in bezit zijn, t.b.v. algemeen nut. Punt is dat de data, in door mij genoemde geval de kentekens in parkeersystemen, terecht kan komen bij derden. Uiteindelijk is dat haast niet te voorkomen, er zijn altijd wel weer mensen die de info doorspelen..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
09 mei 2014 11:17 |
|
 |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
@ Franz: Waar leg je zelf die grens Afgaande op bovenstaande opmerking uit het patsercontrole topic laat jij liever organisatoren van "kienavonden'' hun gang gaan. Dat er een illegaal kansspel werd gespeeld, waarbij miljoenen werden verdiend is volgens jou dus geen probleem?? Wat mij betreft het cameragebeuren: geen probleem, part of the game. We willen toch zelf ook een veiliger leefomgeving?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
09 mei 2014 11:18 |
|
 |
Maarten
|
Op zich wel maar ik denk dat de overheid zich vooral concentreert op massaal nette burgers bekeuren en het moeilijkere werk lekker laat lopen.
|
09 mei 2014 11:23 |
|
 |
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Totdat iemand jouw kenteken kopieert, overtredingen begaat en de boetes op jouw naam binnenkomen. Nee meneer de rechter ik was het echt niet......
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
09 mei 2014 11:27 |
|
 |
horn
PF #57
|
En iedere jan oetlul kan zie waar jij staat te parkeren. als ik lees dat ingebroken wordt bij nabestaanden naar aanleiding van overlijdingsadvertenties en het daarin genoemde tijdstip van de begrafenis...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 mei 2014 11:35 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Mag jij denken, maar is natuurlijk gewoon onderbuik.
|
09 mei 2014 12:09 |
|
 |
912
|
@horn: Ja, dat is een klassieker... 
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
09 mei 2014 12:10 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ik kan ieder kenteken hier in de straat kopieren als ik een malafide kentekenboer ken die mij de platen wil leveren.
|
09 mei 2014 12:11 |
|
 |
Elferhenkie2
|
Iedere niet blinde Jan Oetjippie kan zien waar wij parkeren  Ik zie zoveel geparkeerde auto's om me heen... Edit: Cazzo was me 9 minuten te snel af Laten we wel wezen dat er verschil zit in cameracontrole door overheid of derden.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
09 mei 2014 12:20 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat jullie dat allemaal zo prettig vinden dat de staat overal meekijkt...
_________________________________________ oud is beter
|
09 mei 2014 12:26 |
|
 |
Maarten
|
Nee hoor. Doe jij maar eens aangifte
|
09 mei 2014 12:32 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Miljoenen verdiend?  Je bedoelt een bingoavond voor bejaarden die in eigen pand gehouden wordt om in deze tijd van allerlei vergunningen en toenemende regeltjes voor de horeca-eigenaren nog enigszins het hoofd boven water te kunnen houden? Maar volgens de wet zitten ze fout. Geen vergunning en kansspelbelasting betaald. Al heb ik hier wat minder moeite mee inderdaad.
|
09 mei 2014 12:35 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
zoals altijd is het niet zwart en is het niet wit maar iets ertussenin. als ze er boefjes mee pakken prima, als ik een bekeuring omdat ik 1x in de 6 jaar 123km p/u rij ipv 120km/u dan vind ik dat geen recht doen aan de resources die hiervoor worden gebruikt. en dat er private bedrijven zijn die bepaalde gegevens in handen hebben zint mij al helemaal niet
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
09 mei 2014 12:50 |
|
 |
Elferhenkie2
|
@Franz: Denk jij nu echt dat de politie ingrijpt op een kleine bingo in een bejaardenhuis?  Dan heb je waarschijnlijk niet meer dan alleen dit artikeltje gelezen? Illegale kienavonden zijn in die regio dagelijks aan de orde. Het gaat in de regel niet om de deelnemers die ze oppakken, maar om de organisatoren. Op een avond zullen ze niet direct miljoenen verdienen, maar tel alles eens bij elkaar op?
|
09 mei 2014 12:52 |
|
 |
bully
|
Tja Sheeple, iedereen slaapt. 
|
09 mei 2014 13:02 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
|
09 mei 2014 13:39 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
en 1x in de 5 jaar? of 3 maanden? of..... onwerkbaar natuurlijk, te snel is te snel.
|
09 mei 2014 13:41 |
|
|