Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:47



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Inhouden 911 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Pensionado
Maarssen
Bericht Inhouden 911 3.2
Mijn 911 3.2, met G50 bak model 88 zonder kat, heeft een probleem bij 2100-2200 tpm. De motor houdt in als ik konstant dat toerental rijdt. Ook raar is dat de oliedrukmeter dan als een gek heen en weer gaat. Als ik normaal doortrek is er niets aan de hand. Het lijkt mij een electrisch probleem maar tot nu toe heb ik niets kunnen vidnen. Ook mijn specialist niet. Iemand een idee ??

gr
Gert911


15 maart 2004 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Het "ruckeln" zoals de oosterburen het zo mooi noemen wordt veroorzaakt door een te arm mengsel in dit toeren bereik. Het beste zou het zijn om het CO. (uitlaatgas-uitstoot) onder belasting te controleren. Echter wordt dit in de praktijk nooit gedaan omdat dit veel kosten met zich meebrengt.

Deze storing komt vaker voor bij de carrera modellen met 3.2 motor,
meestal als de km. stand boven de 160.000 km. ligt.

Het wordt veroorzaakt door de luchthoeveelheidsmeter. Doordat er vaak met constante snelheid gereden wordt in dit toeren bereik slijt het mechanische gedeelte in de luchthoeveelheidsmeter. De sleepcontacten maken dan een slechte verbinding zodat het regelapparaat van de injectie de verkeerde informatie krijgt.

De luchthoeveelheidsmeter is soms op te lappen. Dit kost tijd en heeft niet altijd een positieve uitkomst. De weg die ik zou bewandelen is om de luchthoeveelheidsmeter uit te wisselen met een ander exemplaar en de uitlaatgas samenstelling te controleren cq. af te stellen.

Helaas komt het wel eens voor dat er geen verbetering te bespeuren valt na het uitwisselen van de L-meter, er zal dan verder gezocht moeten worden. Maar wees gerust, het probleem is altijd op te lossen. :D

Erwin


15 maart 2004 9:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Pensionado
Maarssen
Bericht inhouden 911 3.2
Hoi Erwin,

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad heeft de P bijna 185.dkm gereden. Ik kan mij wel iets voorstellen bij jouw uitleg. Wat mij vandaag op viel is dat als de motor echt warm is lijkt het minder te worden. Je advies ga ik proberen op te volgen en een andere luchtmassameter uit te proberen.

gr
Gert911 :ba:


15 maart 2004 21:19
Profiel
PorscheForum Rookie
911 SC
Bericht 
Hoi Erwin,

Ik heb pas dit mediem ondekt dus is nog allemaal nieuw voor mij.
Maar heb een 911 SC uit 1981 en heeft dit zelfde probleem. De vraag is nu waar kan ik de luchthoeveelheidsmeter vinden.

groeten,

Goos Blom


27 jun 2004 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Een SC heeft een ander injectie systeem als een 3.2 Carrera.

Wél kunnen ze dezelfde problemen hebben.

Ook in jouw geval geldt : Eerst het ontstekingstijdstip en CO controleren.

Het CO is redelijk eenvoudig af te stellen, tussen de mengverdeler en de rubberen luchtinlaat. Het moet tussen de 1 en 3% staan.

Verticaal een imbussleutel 3 met een lengte van 10 cm. gebruiken.

Erwin.


27 jun 2004 21:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
911 SC
Bericht 
Beste Erwin,

Bedankt voor deze info

Zal eens gaan proberen of ik dit voor elkaar kan krijgen.

groeten,

Goos Blom


03 jul 2004 19:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flash911, Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.