Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:43

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Losse stekker onder stuurkolom 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht Re: Losse stekker onder stuurkolom 964
Daarom schreef ik ook de bediening van de OBC, niet de aansluiting op de OBC zelf....

22 aug 2013 13:23
Profiel
Moderator
PF #57
Kappie doet zijn naam al snel eer aan :cheesy: Niet doen Kappie. Gewoon blijven en weerwoord geven. Gaat je prima af. En eigenwijsheid brengt de nieuwe ontwikkelingen. Alle grote uitvinders waren eigenwijs. :idea:

22 aug 2013 13:59
Profiel
:thumleft:
horn schreef:
Kappie doet zijn naam al snel eer aan :cheesy: Niet doen Kappie. Gewoon blijven en weerwoord geven. Gaat je prima af. En eigenwijsheid brengt de nieuwe ontwikkelingen. Alle grote uitvinders waren eigenwijs.

:idea:

22 aug 2013 15:19
PorscheForum Junkie
Ik wil niet eigenwijs zijn/doen. :mrgreen:

Maar ik moet dus nog dat pulse signaal af gaan tappen. Achterop de kachel klinkt als dichtbij de radio unit dus wilde die optie maar gaan proberen. Ik heb (volgens mij) namelijk een K-serie. Heeft iemand een fotootje van dit schema? (of anders van de spoiler)

Ik lees dat iedereen dit soldeert maar kan me van die klemmetjes herinneren die je over een draadje heen klinkt waardoor je een aftakking krijgt (ik praat wel over lang geleden, dus wellicht zijn deze niet goed?).

Ik zal wel even wachten met dit klusje totdat de auto goed in de verzekering staat. :mrgreen:

12 mei 2014 14:11
Profiel
Hoi,

Als je de kabel achter op je ccu loshaalt en de rood/wit draad opzoekt kun je daar een pulse aftappen. Geld voor alle series. Ik heb zelf de draad 'ontbloot' en een extra draad erbij gesoldeerd. Goed isoleren (krimpkous) en klaar is klara.

Als je het leuk vindt om deze onder je stoel vandaag te halen van de spoiler controller unit heb je meer draad en geduld nodig.

12 mei 2014 14:56
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Kappi2907 schreef:
Als je het leuk vindt om deze onder je stoel vandaag te halen van de spoiler controller unit heb je meer draad en geduld nodig.

Vanaf '90 zit die spoiler-control-unit boven de voeten van de bijrijder - onder het dashboard ... kan je (nog) beter bij als bij de CCU :wink:

12 mei 2014 16:00
Profiel WWW Facebook 
Verrek, dat wist ik niet. Dat is inderdaad nog handiger. Dan zou ik um daar weghalen.

Succes!

12 mei 2014 16:09
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Kappi2907 schreef:
Verrek, dat wist ik niet. Dat is inderdaad nog handiger. Dan zou ik um daar weghalen.

Succes!

Dat ie daar zat had ik op blz 1 van dit topic ook al gepost :wink: wel even blijven opletten :mrgreen:

In een auto elektrische verbindingen ALTIJD solderen en krimpkous er omheen :!: Ga je met kabelverbinders
of nog erger, kroonsteentjes :bang: , werken is vragen om problemen :!:

12 mei 2014 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Hmmm,

De radio vandaag eruit gehaald. Ging niet helemaal naar wens. Vonken uit het dashboard terwijl alle kabeltjes nog netjes vastzaten......... Zag wel een paar stukjes kabel blootliggen bij verbindingsstukjes toen de radio er eenmaal uit was. Heb de radio afgekoppeld en ben maar even gestopt. Eerst even een rolletje tape halen om de open stukken af te plakken. Het echte werk maar aan de proffesionals overlaten. Geen isostekkers en 2 flinke kabelbomen...

Iets met een brug te ver.. Mooi gat in mn dashboad nu :(

12 mei 2014 21:04
Profiel
Da's niet zo mooi. Hierdoor krijg je brandjes....

Waarschijnlijk een constante 12v voor de voeding van het geheugen van de radio die tegen metaal dendert.

Mijn advies is om hier een deskundige naar te laten kijken indien jezelf twijfelt aan de correctheid van aansluitingen in de kabelboom. Je kunt de werkplaats handboeken downloaden met schema's van de bedrading of gewoon met een multimeter gaan meten. Moet je toch omreden dat bv niet wil dat je de radio met de hand moet uitzetten ipv middels het contactslot.

Tot die tijd de zaak isoleren met isolatie tape.

ISO connectors gebruiken en verbindingen solderen zoals al eerder gesteld.

Succes en stel gerust vragen over de aansluitingen.

Ik kan gerust een keer meekijken, inmiddels weet ik hoe de dradenboel in elkaar steekt van de 964.

12 mei 2014 21:16
PorscheForum Junkie
Tja,

Ik wilde vandaag beginnen om te zien of mn radio werkt die ik heb gekocht. Zover ben ik helaas niet gekomen. Ben ook bang dat wanneer ik deze niet goed aansluit ik de boel zelf verstier.
Er zit ook nog zo'n hele mooie parrot in de auto. Ik was van plan om die eruit te schroeven en simpelweg het draadje door te knippen en af te plakkwn. Maar laat dat ook maar even zitten :P
Ben er nog niet gerust op. Zo eerst nog maar even kijken of alles goed vrijhangt...

Bedankt iig voor het aanbod Kappi

12 mei 2014 21:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2