Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 "Dress code" brrrr stuit me tegen de borst!
Kreeg een mailtje van Pon en ze gaven aan "dress code Teneu de Ville" en dan zakt mijn broek af Het ging om een bezoekje bij een jachtwerf, niks verkeerd maar dat hoeft voor mij niet NPC heeft dit ook wel eens gehad maar lees dit niet veel meer Dat vind ik zo mooi van ons forum, de een komt in zijn trainingspak en de ander in zijn korte broek lekker doen waar je zin in hebt 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 mei 2014 8:43 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
 Re: "Dress code" brrrr stuit me tegen de borst!
En dat is nu precies niet de bedoeling Heb je er niks mee, dan ga je niet.
_________________________________________ Got coffee?
|
14 mei 2014 9:04 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Maak zoals Oostenrijk een statement en ga als Magnus Walker 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2014 9:06 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Stads-kleding ... Nou, daar kan je toch alle kanten mee op zoals Franz al zegt
|
14 mei 2014 10:22 |
|
 |
drknauf
|
smooi man dresscode ff bluffen in je mooie pak .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 mei 2014 10:24 |
|
 |
Pw250
964
|
Bij de jachthaven in Muiden/Almere indd. Tenue de Ville is nie zo bijzonder nie hoor. 
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
14 mei 2014 11:13 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Dit betekent niet meer en niet minder dan je gewone kloffie hoor 
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
14 mei 2014 11:31 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Hé Hans, Dat zij aan moeten geven hoe je je moet kleden zegt wat over hoe zij denken over HUN klanten 
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
14 mei 2014 11:59 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kijk dat is een goede 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 mei 2014 12:01 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ach, zal bij Dacia niet snel gebeuren. Is toch een beetje het merk. Jasje aan, what's the problem? Zolang je niet in zo'n Captain Iglo doublebreasted met gouden knopen en een embleem gaat 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 mei 2014 12:01 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hoef jou niets te vertellen en heb zaken gedaan met mannen van de motorclub in A.dam en ook de KLM open in Zandvoort en met een biertje op zijn we allemaal hetzelfde, vaak mooie vrouwen en auto's 
|
14 mei 2014 12:07 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Als dat normale kloffie een jasje en een das heeft dan wel ja 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
14 mei 2014 12:37 |
|
 |
Blauwe Blazer
|
What's in my name 
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
14 mei 2014 12:48 |
|
 |
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Ben bang dat je gelijk hebt Hans Oger Dresscodes helpt u bij het selecteren van kledij wanneer u een uitnodiging ontvangt met een kledingvoorschrift of dresscode. De eerste die behandeld wordt is Tenue de Ville. Eén van de meest voorkomende kledingvoorschriften die we vandaag de dag zien. Tenue de Ville is eenvoudigweg te vertalen als stadskledij. Dus kleding die men in de stad draagt, maar in tegenstelling tot wat de vertaling suggereert is dit niet helemaal het geval. Sinds steden niet langer zones zijn van verplichte formaliteit dankzij een toename van polyester broeken die menen dat deze zich zowel in de bioscoop als in het restaurant mogen bevinden. Het is dus een dresscode onderhevig aan de tijdsgeest. Vast staat wel dat Tenue de Ville nette kleding is voor overdag. Er zijn eigenzinnigen bij die menen Tenue de Ville op de uitnodiging te moeten zetten voor een evenementen in de avond, echter is dit niet helemaal volgens de regels. Enfin, de tijdsgeest, zullen we maar zeggen. Een andere goede houvast is dat hoe formeler het evenement is, hoe donkerder de outfit. Voor de heren geldt verder: Draag bij voorkeur een (maat)pak. Combinaties zijn toegestaan, maar valt af te raden. Hoe subtieler de outfit, hoe beter. Doorgaans zijn de kleuren van het pak effen blauw of grijs tot zwart. Bruin wordt tegenwoordig geaccepteerd, maar valt niet aan te bevelen. Daarbij draagt u een gladgestreken shirt dat altijd lichter is dan het pak. Daarnaast is een stropdas verplicht, waarbij wederom in acht genomen moet worden dat het credo luidt: hoe subtieler, hoe beter. Qua schoeisel zijn brogues de beste optie. Wederom van donker leder met een bijpassende riem. Voor de dames geldt: Het mantelpakje of japon hoeft niet per se meer, echter een nette jurk, een deux-pièces al dan niet met broek of een combinatie van op elkaar afgestemd jasje en rok wordt op prijs gesteld. Wanneer u besluit een rok te dragen, wees er dan wel op geattendeerd dat deze over de knie dient te vallen en blote benen uit den boze zijn. Wanneer u geen japon draagt, houdt u altijd uw blazer aan, zowel bij het dragen van een mantelpak als bij het dragen van een broekpak.
|
14 mei 2014 12:49 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
En als je er niet aan voldoet, sturen ze je weer naar huis. 
|
14 mei 2014 13:59 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Ach een beetje behoorlijk kleden, daar is toch niets mis mee. Ik houd wel van een pak, of een jasje, ik zal wel ouderwets zijn.
|
14 mei 2014 14:04 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
@993Aventuragroen: Nu we toch op de formele toer zijn: Bij een pak ("kostuum" mag je niet zeggen  ) horen gladde bruine of zwarte schoenen. Maar het kan natuurlijk zijn, dat dit weer veranderd is. Net zoals die stropdassen waarvan ik er meer dan 100 heb en die nu kennelijk te breed zijn 
|
14 mei 2014 14:59 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar is zeker niets mis mee, maar ze hoeven het mij niet voor te schrijven 
|
14 mei 2014 15:08 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ach als men dat nu graag wil! Heb er nooit moeite mee.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
14 mei 2014 15:18 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hans is een ouwe hippie.
_________________________________________ oud is beter
|
14 mei 2014 15:48 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik over het algemeen ook niet, maar soms zijn het echt wel situaties waarbij "deftige kledij" overbodig is.
|
14 mei 2014 16:01 |
|
 |
horn
PF #57
|
hoor nog wel eens mensen lopen zeiken over een dresscode Tenue debiel of Blacktie op een huwelijk... Als het bruidspaar dat nou leuk vindt, doe je dat toch? Zo niet, blijf je gewoon weg... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 mei 2014 16:14 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Helemaal eens...is gewoon een stukje respect naar de gastheer/gastvrouw!
|
14 mei 2014 16:28 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Klopt
|
14 mei 2014 16:29 |
|
 |
Patrick
|
Welke maat heb je ? Ik kan je wel een pak lenen. 
|
14 mei 2014 16:42 |
|
|