Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
Cayman GT3
|
13 mei 2014 15:03 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Cayman GT3
Eindelijk goed nieuws!
|
13 mei 2014 17:36 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Cayman GT3
Zet maar voor de deur hoor!!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
13 mei 2014 18:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Als dat een officiele Porsche is; super gaaf ding. Maar kan ook een tuning-apparaat zijn...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 mei 2014 19:56 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Cayman GT3
Lekkahhhh hoor!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
14 mei 2014 12:44 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Cayman GT3
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
14 mei 2014 18:07 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Cayman GT3
Komt de nieuwe 4 cil. turbo boxer in, volgens Porsche ongeveer 400 pk. Wordt een raket. Goeie move van Porsche, eerst de 4 cilinder in een apparaat wat alle 6 cil. laat staan. Maar niks voor mij, wanstaltige spoilers. Ben meer van de old school Porsche zeg maar en niet van die circuit dingen.
|
14 mei 2014 21:16 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Cayman GT3
Heel slim inderdaad. Ik sta er in principe ook nog sceptisch tegenover. Maar wie zeurt er straks nog over een 4 cilinder als die auto superieur is aan de (meeste) 6 cilinders? De 919 Hybrid heeft natuurlijk ook al een viercilinder (V4) aan boord, daar waar Audi nog met V6 rijdt en Toyota met een V8. Porsche accepteert dat sportieve nadeel en die grotere technologische uitdaging, omdat dat onderdeel uitmaakt van een lange termijn strategie van downsizen. De 981 en 991 zijn echt de laatste generaties volgens het klassieke 6-cilinderboxer concept.
|
14 mei 2014 21:59 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: Cayman GT3
Uitfaseren van de flat 6 / 911? Dat heeft Porsche al eens eerder gedacht: 928/924 ipv 911?OK, lucht heeft plaatsgemaakt voor water, maar 4 ipv 6?
_________________________________________ Horses for courses....
|
14 mei 2014 22:10 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Cayman GT3
Die historische fout gaat Porsche natuurlijk nooit meer maken. Dat was echt disruptief en bijna destructief. Nu bouwen ze geleidelijk aan acceptatie van kleiner, efficienter.
|
14 mei 2014 22:15 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: Cayman GT3
Op zich niet zo vreemd, iedereen doet aan die trend mee: Audi, BMW (nu zelfs met een 3-cyl), etc. Ik kan me voorstellen dat Porsche - als toch al niet meer zuivere SPORTautofabrikant z'n modellenrange uitbreidt in deze richting, zeker aan de 'onderkant'. Maar daadwerkelijk de flat-6 eruit werken lijkt me - hoe langzaam ook - nogal riskant. Maar goed, niets is uitgesloten, we shall see
_________________________________________ Horses for courses....
|
14 mei 2014 22:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Ben wel van die circuitdingen, maar een 4 cilinder Cayman vink echt nix.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 mei 2014 9:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman GT3
als de prestaties goed zijn en het geluid ook: laat maar komen. ik ben niet zo puur in die 4 of 6 cilinder discussie. Als je maar niet gevoel hebt met een soort van golfbuggy op pad te zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2014 10:02 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Cayman GT3
Chris Harris: "Een sportwagen is pas een sportwagen als er een 6-cilinder in zit of meer....." Heeft ook met geluid en beleving te maken, daar kan een 4-cilinder (of minder) nooit aan voldoen, behalve bij Lotus(-derivaten), maar das een heel ander concept. Helaas gaf Chris Harris dit commentaar bij de Exige, terwijl dat echt een bom op wielen is.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 mei 2014 10:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman GT3
Mijn mini works is ook een 4-cilinder maar icm die works uitlaat vind ik het een heerlijk karretje met dito geluid. Maar ja, dat is persoonlijk. Vind overigens een 964 met cuprohr een mooier geluid hebben.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2014 11:30 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Cayman GT3
Wel eens in een Sud Sprint gereden? DIE gaf pas echt beleving! Zal nu wel helemaal tegen vallen, maar destijds was dat een spektakel! Alles is zo strak en zakelijk tegenwoordig, minder emotie. Alles rijdt tegenwoordig goed, geen rammeltjes, betrouwbaar......beetje saai Cayman met een lekkere platte 6......ik wil m wel proberen hoor!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 mei 2014 11:47 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Tuurlijk zijn er prachtige 4 cil turbo motoren met giga vermogens maar, call me old-fashioned, doe mij maar 6 cil atmosferisch met hetzelfde vermogen. Een 4 cilinder 2 liter boxerturbo met 400pk, of een 6 cilinder 3,8 boxer met 400PK, ik wist het wel
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 mei 2014 11:55 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Cayman GT3
+1
Al is het alleen maar voor het geluid!!!
Ik vind die spoiler trouwens maar "er op geplakt". Geen gezicht....voor de rest....een strak bakkie!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
15 mei 2014 12:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman GT3
Zou ook liever een 6 cilinder hebben, maar zou deze Gayman niet laten staan omdat het een 4 cilinder is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2014 13:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Cayman GT3
Over 10 jaar weten we niet beter. Rijdt iedereen met een kleine 2,3,4 cilinder met turbo en elektromotor voor het turbo-gat en met de mogelijkheid helemaal elektrisch te rijden omdat het in de steden niet toegestaan is om met verbrandingsmotor te rijden. Waarom hangt toch iedereen toch zo aan het oude (en vertrouwde). Kijk vooruit en zie de voordelen ipv kijk achteruit en zie de nadelen.
|
15 mei 2014 13:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Dan liever vol-electrisch (Tesla)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 mei 2014 13:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman GT3
nee. da's een lekker geluid....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2014 14:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Soms is geen geluid best lekker.
laatst ff naar de bouwmarkt met de 535. kom ik terug bij de auto, blijktie gewoon nog aan te staan... Maakt zo weinig geluid dat ik m vergeten was uit te zetten.
Als ik hem wel uit zet, check ik ook altijd de toerenteller, want je voelt/hoort echt nix, voor ik mn voet van de rem afhaal...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 mei 2014 15:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman GT3
Weet ik. Ik heb 3 kinderen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2014 15:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman GT3
Me too....
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 mei 2014 16:22 |
|
|