Even voorstellen - eindelijk is hij er dan: P996
Dag mede-Porsche liefhebbers!
Graag zou ik me willen introduceren op dit leuke, zeer waardevolle forum. Lees er veel op en wordt er veel wijzer van, erg leuk!
Na jaren lang dromen (al 25 jaar in bezit van het rijbewijs) en veel zoeken op MP en Duitse sites om te kijken naar al die mooie Porsches is het er dan toch van gekomen. Vorig jaar mijn eerste Porsche gekocht; YES!
Ik had een motor (Ducati Monster900) en wilde die eigenlijk wel kwijt, met een gezin, drukke baan en vele andere hobby's kwam het motorrijden er niet meer van en was de lol er een beetje af. Daarom Duc op MP gezet, paar reacties, erg weinig tot mijn verbazing (was een mooie, zeer nette rode Monster, 1e eigenaar, weinig KMs...), maar goed. Toen een P996 Cabrio in de picture, bij een Alfa dealer. Afspraak gemaakt, proefrit en toen... tja een Monster 900 wil ik erop inruilen.. Aangezien het een Alfa dealer is en er dus al Italiaans bloed stroomt was mijn gevoel goed.
Uiteindelijk tot een deal gekomen! YES! Nieuwe APK, nieuwe achterbanden en 2 nieuwe condensors er nog bij weten te "bedingen".
Via, via ben ik er nog achtergekomen dat er een originele hardtop bij de auto hoort en dat er een winterbanden set was, deze weten te bemachtigen en is zelfs bij me thuis bezorgd
Nu al aardig wat leuke (en minder leuke
€..) dingen gedaan aan de Porsche, hieronder een opsomming:
- nieuwe radiator (2x)
- nieuwe koplampsproeier
- nieuwe schakelaar voor de geheugen standen van de stoel
- beurt
- nieuwe oliedruk meter
- K&N Sportluchtfilter
- nieuw pollenfilter
- Parrot carkit ingebouwd (9200 - over de boxen, dus met MP3 stick van 32Gb mijn eigen muziek collectie aan boord
)
- Water-lekkage verholpen in de auto (slang van de airco condensor in de auto was los, mat compleet nat
- Accu (druppel) lader ingebouwd in de kofferruimte (zeer netjes op het frame van de versterker) - CTEK MXS 5.0
- 4 nieuwe matten voor in de auto (met porsche tekst erin geborduurd)
Nu heb ik de volgende klussen nog in de planning:
- Koeling MOD bij Resto (auto vanochtend bij Michel gebracht
)
- nieuwe krukas-keerring (wordt gelijk door Michel meegenomen met de klus)
- nieuwe draagarmen, de bekende die uitdrogen (heb er 4 besteld en zijn binnen) - auto piept nu en de rubbers zijn echt op.
- nieuwe schokbrekers (wil de auto eigenlijk ook ietsje lager hebben, maar geen 2-3 cm, dat is teveel in mijn ogen) - na veel zoek en speurwerk besloten een M030 set te nemen. Vandaag binnen met de post, complete set, 4 schokbrekers, 4 veren (ongev. een kleine cm lager), 2 stabilisator stangen.
- een bypass op de originele dempers (dempers zijn 2 jaar "oud") - uitlaat materiaal op de kop getikt voor 20,-, alleen nog "even zagen, slijpen en lassen"..
- Spacers - heb ze gekocht van 7 mm, kijken of dat met de M030 set niet te gek wordt, ben benieuwd.
1. Leeftijd (en of geboortedatum!) - 43
2. Gezins situatie - vriendin en 2 dochters (3 en 5) - mijn naam: Tijs
3. Beroep - Sales in de IT
4. Porsche geschiedenis (type en ect.) - Geen
- Nu mijn eerste Porsche 996 Carrera 2 Cabriolet 3,4L 1998
5. Tweede auto - Volvo V70 D5 2007 (getuned 225PK) en een Volkswagen CC 1,8 TFSI 2013
6. Droom auto - nieuwe 911 4S Cabriolet
7. Hekel aan - mensen die niet nakomen wat ze beloven
8. Wie zou je nog weleens willen ontmoeten - Obama, lijkt me een inspirerende man.
Foto: