Auteur |
Bericht |
Pw250
964
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
16K.....?! Wat een knaken... lijkt mij een beetje (Heeeeeeeul erg) overdreven
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
12 mei 2014 12:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Zit denk ik veel marge in voor tegenvallers (en het PC...). Eigenlijk is het onmogelijk om vooraf de hoeveelheid werk in te schatten, eerst maar eens wat onderdelen demonteren en kijken wat de werkelijke staat van de carrosserie is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 mei 2014 12:39 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
klinkt als veel, maar als ie daarna in concoursstaat is en het niet alleen spuiten betreft dan is het mss wel redelijk. Dan is nog de vraag of dit het jou waard is en wat je ervan verwacht; wil je een auto in concoursstaat die weer als nieuw is? (als dit tenminste in die 16K valt )
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
12 mei 2014 12:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
tja. moeilijk wat je nog in een 300k olieboot investeert.
_________________________________________ oud is beter
|
12 mei 2014 13:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
per jaar 2-3000 euro aan Mobil1 10W40...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2014 13:44 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
In het verleden eens prijs op gevraagd bij wittebrug porsche voor wat spuitwerk ook veel te duur naar mijn mening en niet gedaan.Een paar weken later had ik een ster in mijn voorruit en ging er heen voor een nieuwe ruit, toen verwezen ze me door naar hun schade afdeling,toen ik daar was voor de ruit vroeg ik waarom een deel spuiten bij hun zo duur was ze hebben daar toen ook even gekeken en prijs opgegeven,die was eenderde van het bedrag dat ze bij porsche uitgevogeld hadden.Heb dus wel het idee dat ze bij porsche zeer ruim schatten.
Gr. gert
|
12 mei 2014 18:35 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Zoals ik al eerder schreef, je weet gewoon domweg niet wat je gaat tegenkomen, als je een 20+ jarige auto gaat demonteren. Vandaar dat een terzake kundige een hogere offerte zal uitbrengen dan een leek op Porsche gebied. Of een olieboot met 300K het waard is, geen idee Mijn 964 heeft dit weekeinde de 250K doorbroken, maar ik zie de prijzen voor luftie's voorlopig alleen maar stijgen, ook die met de hogere km standen mits het onderhoud gedocumenteerd is. Porsche's zijn net als ijsbergen, je ziet iets kleins maar daaronder is het veeeeeeeeel erger is mijn ervaring Ik ben trouwens wel benieuwd wat die "oude schade" nu precies is.
|
12 mei 2014 18:53 |
|
|
duc11
iets met geld en gezondheidverre oosten
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
zie onder....
_________________________________________ speed is lekker, maar dan wel op de weg
Laatst bijgewerkt door duc11 op 12 mei 2014 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 mei 2014 18:58 |
|
|
duc11
iets met geld en gezondheidverre oosten
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
_________________________________________ speed is lekker, maar dan wel op de weg
|
12 mei 2014 18:59 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
16k veel ? en is het de Porsche wel waard moeilijk in te schatten. Hoe lang wil je deze Porsche behouden en wat is er al aan de motor geïnvesteerd.
Spuiten buitenzijde incl. binnenzijde portieren motorkap, kofferklep en instappen etc. is in te schatten basis 3/4,5 k Dé- en montage is ook redelijk in te schatten met portieren en schermen 2./2.5 k. Plaat en strak maakwerk is niet in te schatten op een Porsche van 20 jaar, hiervoor is het voor een specialist gewoon het verstandigst om de auto te bekijken en dan nog is het moeilijk want je kan niet door de lak heen kijken. De meer kosten zal afhankelijk zijn wat er tevoorschijn komt na demontage en wat voor staat de carrosserie is . Deze kosten kunnen meevallen ,maar ook zomaar oplopen naar de dubbele cijfers. Communicatie is wezenlijk van belang bij zo'n project
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
12 mei 2014 22:25 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
@topic starter: als je die prijs overweegt. Ga dan eens langs bij ccr timo die op je topic reageert. Wat zij leveren is vakmanschap qua metaal en spuitwerk. heb geen aandelen overigens. voor 16k moet een eventuele top end rebuild bij 300k kilometers erbij kunnen. Misschien dat ze dat er bij ccr meteen bij kunnen doen (eerst ff compressietest doen en o.a. olieconsumptie meting doen). Als je dan nog zakgeld overhoudt. Dan wat upgrades aan onderstel.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 mei 2014 0:45 |
|
|
Kappi2907
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Even niet vergeten om zaken als nieuwe rubbers ramen, deur rubbers, afwerkstrips, nieuwe voorruit (als je toch bezig bent), overige kunstof zaken (b.v. rubbers tussen schermen , viltje schuifdak)etc. Advies om origineel Porsche te gebruiken, anders krijg je pas problemen. Ik denk dat je per scherm/dak/koffer- motorkap ex demontage 400,- euro excl moet aanhouden. Ervan uitgaande dat delen niet kaal worden gemaakt, wat ik zeker zou adviseren om barsten en reacties met de oude (grond)lak te voorkomen. Postje onvoorzien is verstandig. Je gaat zeker roest tegenkomen.
Ballpark, 8000,- euro excl minimaal.
Als je het zuiden komt heb ik wel een goed adres voor je.
|
13 mei 2014 7:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Als er nog niks met de motor gedaan is - qua revisie - zou ik het bij zo'n Km-stand niet bij een 'top end rebuild' durven laten ....
|
13 mei 2014 9:09 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
@Rijn
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
16 mei 2014 12:42 |
|
|
oljebyte
Amsterdam
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
FF voor de duidelijkheid. De 964 in mijn bezit verbruikt weinig olie.
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
16 mei 2014 20:59 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
964 blok is onverslijtbaar, en wordt in veel gevallen onnodig vroeg gereviseerd omdat er een druppeltje olie onder hangt. De constructie laat nou eenmaal toe dat er wat olie kan zweten, maar ook mijn 964 verbruikte nauwelijks olie. (wel een druppie onder de eerste cilinder). Niet voor niets werden deze blokken gebruikt in de 996/997 GT3/GT2/Turbo's. Als het je auto is, gewoon elk jaar wat goed aan laten pakken, dan heb je voor een habbekrats een auto voor je leven. En waardevast. Dacht je dat al die klassieke T's en E's allemaal een sluitende historie hadden? Dat bestond vroeger nog geeneens. Dat is iets van de laatste jaren. Het overgrote deel is reeds gereviseerd/gerestaureerd, en doet belachelijk hoge prijzen. Matching is, denk ik, wél belangrijk! 16 Mille?? Beetje veel, maar er zijn vast andere wegen.......lekker uitzoeken! Blok kan altijd nog gereviseerd worden, carrosserie is misschien wel het belangrijkste.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 mei 2014 21:15 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Excuus voor mijn woordkeus, was meer een "por" richting Herr Dr. Wolf Afgelopen weekeinde is mijn "olieboot aka 964" ook de 250.000 kilometer gepasseerd, en heb geen olie bij hoeven te vullen sinds de beurt einde vorige jaar.
|
16 mei 2014 21:19 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Prachtig, die dealerprijzen. Altijd 3x teveel plus nog een schep dr boven op
|
16 mei 2014 21:31 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Met 10-12.000 km/jaar vul ik af en toe wel wat bij (geen schande), ook ik ga het komend weekend de 250.000 km. passeren en daarna gaan er binnenkort weer veel kilometers bijkomen => vakantie ! Ernstig off-topic, dus geen reacties op deze mededeling graag ... of in een ander onderwerp,
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
16 mei 2014 23:15 |
|
|
oljebyte
Amsterdam
|
Re: wel/niet laten spuiten 964 kosten 16k
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik een aantal adressen waar het spuiten goedkoper kan dan 16K. Wat betreft die oude schade dat is stukje boven achterlicht links dat bij is geplamuurd ooit, vandaar dat lak daar nu ietsje scheurt. Wat dat ooit is geweest is moeilijk te zeggen, zal ergens tegen aan hebben gezeten. Begreep nu ook dat visie van PC is dat bij plamuren niet is wat zij willen omdat dit nooit perfect zou kunnen, zij zouden dan liever vervangen, wat dan weer meer kosten met zich meebrengt.
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
17 mei 2014 11:24 |
|
|