Auteur |
Bericht |
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Daar doelde ik wel op. Waarom lijkt het je overdreven? Leek mij wel een goed idee, wat meer stabiliteit in de bochten is geen overdreven luxe bij mijn 924 vind ik, maar ik weet ook niet alle opties natuurlijk, alleen dat ik het goed wil doen.
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
16 mei 2014 23:31 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
je moet bij de voorzijde wel wat aanpassen gezien je momenteel een stabilisator stang heb die tegen de carrosserie aan gemonteerd zit en met droplinks aan je draagarmen. de nieuwere type`s hebben dit niet gezien deze met strips aan je carrosserie hangen en dan direct tegen je draagarmen aanzitten. heb je aan de achterzijde al een stabilisator stang? zo niet moet je hier op je achteras 2 bevestiging beugels lassen en 2 bouten kopen die in je draagarmen achter komen. zelf heb ik 26,8mm voor en achter 19mm dan is de auto goed te berijden. 30 om 19 schijnt minder fijn te zijn, lees ook eens op het http://www.924board.orgje hebt dan 2 optie`s voor de voorzijde: andere draagarmen met blokjes de stabilisatorstang hier aan monteren of deze draagarmen houden en dan met droplinks van de 944 type 1 de stabilisatorstang vast zetten aan je draagarmen. je moet zoiezo iets verbouwen om je stabilisator stang met strips op te hangen. als je dan gelijk je remmen wilt aanpassen kan je er gelijk een 944 type 1 onderstel onderbouwen heb je gelijk rondom geventileerde schijven. alleen 15 inch cookie cutters gaat niet lukken ivm de verkeerde ET waarde. verder zal je met vermogen maar weinig voordeel boeken in verhouding met het geld wat het kost. de 2.0L uit de 924 is gewoon een blok waar niet veel vermogen uit te halen is zonder een compressor of turbo. of je moet heel goed weten wat je doet: compressie verhogen, andere nokkenas, ander injectie en ontsteking systeem. stuur is goed mogelijk heb zelf een 360mm stuurtje er in van QSP met een naaf van een golf 1. het stuur: de stabilisator bevestiging met 944 type 1 systeem:
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
Laatst bijgewerkt door -bassie- op 18 mei 2014 22:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 mei 2014 12:26 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Dank voor de input Bassie, daar kan ik wat mee. De foto's werken helaas niet Ik heb inmiddels een specialist gevonden die meedenkt en helpt bij de wat ingrijpender zaken.
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
18 mei 2014 8:42 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Gisteren werkten de foto's wel nog bij mij, nu ook niet meer. Er moet toch een gemakkelijker manier bestaan.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
18 mei 2014 16:16 |
|
|
Patrick
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Gewoon de foto's in je album zetten.
|
18 mei 2014 16:41 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
had per ongeluk de foto`s in m`n photobucket naar een ander album verplaatst daarom waren ze weg succes er mee leuke maar kostbare klus maar her rijd echt super leuk
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
18 mei 2014 22:46 |
|
|
TonD
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Met een beetje overdreven bedoel ik, naast de complexiteit zoals bassie liet zien, dat dit systeem is ontworpen voor een auto met bijna 2x zoveel vermogen. En met alle respect, ik denk niet dat je heel veel vermogen aan de 924 gaat kunnen toevoegen. Dus de setup van een 968 M030 is m.i overkill voor de 924.
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
19 mei 2014 16:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
wat heeft motor-vermogen met je wielophanging te maken
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 mei 2014 17:33 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
inderdaad heeft weinig met vermogen te maken.
de auto rijd er gewoon echt stukken beter door.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
19 mei 2014 22:43 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Maar dat is ook het enige wat ik ermee beoog.
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
20 mei 2014 10:12 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Je zou het niet zeggen met zo'n waslijst aan wensen, maar ik heb voor mezelf de grens gelegd de basis onaangetast te laten. De ophanging verbeteren staat op mijn lijst, deze vervangen is (voor mij) een stapje te ver. Niet? Ik zag dit en was meteen verkocht: Maar dat kan dus niet?
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
20 mei 2014 10:28 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
20 mei 2014 10:37 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Even wat nuance door ervaring toevoegen. In de UK, hebben we jaren de BRSSC Porsche 924 Championship gehad. http://www.porscheracingdrivers.co.uk/Een 2 liter werd ontdaan van het interieur, plexiglas all round behalve de voorruit, GAZ of Leda adjustable shocks/Coilovers, verlaagd, powerflex bushes, strakkere anti roll bars, 15 inch Azev alloys (IIRC) op de 4 boutige assen, Piper cam, andere throttle body en AFR, blueprinting van de motor, EBC remblokken en geventileerde remschijven en, indien ik me goed herinner, standaard trommelremmen achter, en je had een set up van 950 kg en 145 pk. Die aldus geequipeerde 924 reden een rondje op Mallory Park van 51-59 seconden! Mijn absoluut standaard (toen toch) 924S reed met een professionele racing driver 66 seconden. de RS filosofie is, mijns insziens, lichter, zeer pragmatisch (maar daarom niet noodzakelijk zeer bruikbaar op de weg), beste onderdelen die er op de markt beschikbaar zijn en 90% van het potentieel van onderstel, motor, gearbox, stuuring etc toegepast. RS is, helaas ook, £££££££. betreffende de cookie cutters: je vindt deze in 6 j x 15 en 7j x 15 en met ET waarden van 52.3 en 23.3 (de 911 2.7 kwamen met 6 j x 15 all round, de 911 SC kwamen met 6 and 7 x 15 je all round, de 944 type 1 kwam met 7j x 15 ET 23.3 all round). De enige cookies die passen zijn de 6 j x 15 all round op de 924 body, aangezien de 7j te breed zijn. Steve, een maat op http://www.porsche924oc.co.uk, rijdt zijn 924 turbo op 6 x 16 fuchs all round, en dat vind ik een erg mooie combinatie! Good luck, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
20 mei 2014 10:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Cookie-cutters (of andere 5 gaats porsche velgen) gaan niet passen onder een 924 Als je dat wilt zal je toch naar een 944 onderstel moeten...
Met de plannen (en verwachtingen) die je hebt is het handiger (en goedkoper) om de 924 te laten zoals ie is en er een 924S of 944 voor in de plaats te kopen Dan heb je in 1 keer meer vermogen en meer opties qua onderstel
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 mei 2014 12:21 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Volledig correct. Je had 4 gaats versies in the 15 inch cross spoke alloys (optioneel op de 924) en aftermarket ATS telefoon velgen in 4 gaats. Dus, misschien geen cookies, fuchs of andere Porsche wielen, maar je kan toch een leuke 15 incher eronder zetten. MvG, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
20 mei 2014 12:28 |
|
|
TonD
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
In directe zin natuurlijk niets, maar ik bedoel meer dat ik niet allemaal dit soort (best wel kostbare) dingen in een 924 zou bouwen en inderdaad liever voor een 924S of 944 zou gaan. Maar goed, iedereen zijn eigen project natuurlijk.
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
20 mei 2014 16:50 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
oke ik dacht dat cookie`s er niet waren in ET 52.3 dat maakt het wel weer mogelijk ja, ik heb volgens mij momenteel 6j voor en 8j achter. dat gaat allemaal net, en ja dat geld stoppen in een 924 tja dat is een keuze. je komt wel wat vermogen te kort ten opzichte van de hedendaagse auto`s maar lol kan je er zeker mee hebben. @bertroex: inderdaad die auto van steve is echt super gaaf ken de auto van het 924board
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
20 mei 2014 23:23 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ik vind de discussie over ET-waarden lastig maar als ik het goed begrijp zijn er bepaalde cookie cutters die dus wel passen? Geld stoppen in een 924 is zeker een keuze. Het gaat me vooral niet om het vermogen, maar om de lol die ik ermee kan hebben.
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
25 mei 2014 9:58 |
|
|
Sid86
Den Haag
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Leuk project! Nankang LingLong Wanli etc banden daarentegen... niet doen, dan hebben al die onderstel aanpassingen alsnog geen zin
|
29 mei 2014 23:53 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Vandaag zou ik de auto naar een Porsche-specialist brengen, zijn we halverwege gestrand. Gelukkig had de specialist een ambulance dus de auto staat waar ie zijn moet. Eerste diagnose: kapotte verdelerkap. Die blijkt niet origineel en heeft al die tijd klem gezeten tegen de motorkap, waardoor ie flink is beschadigd. Verder hangt de dynamo niet lekker in zijn rubbers en is de aansturing van de brandstofpomp niet goed. Gelukkig is ie nu in vakkundige en liefdevolle handen. Over een week of twee zou ik hem weer moeten hebben...
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
30 mei 2014 20:36 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Ondertussen ook besloten 15 inch ATS teledials op te snorren aangezien cookie cutters niet gaan passen, meteen maar even een oproepje geplaatst en binnen paar uur reactie, ga donderdag even langs Renntech om een setje te bekijken!
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
01 jun 2014 23:35 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
En inmiddels ook een polyester turboneusje met permanente koplampen gereserveerd.
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
02 jun 2014 22:17 |
|
|
Geert64
Porsche 924 '78
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Deze set werd aangeboden door VOF de Loods. Omdat ik de lijnen van de 924 te mooi vind om de auto uit te bouwen heb ik alleen het neusje en de lampen overgenomen. Daarmee komen de openklappende koplampen dus te vervallen. Scheelt weer gewicht en bovendien staat zo'n turbo-neus natuurlijk prachtig
_________________________________________
Eigen Porsche 924 RS-project
|
03 jun 2014 10:18 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
"Omdat ik de lijnen van de 924 te mooi vind om de auto uit te bouwen ..." +1
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
03 jun 2014 16:04 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: Porsche 924 uit 1978 volgens RS-filosofie
Koplampen ala 924 GTP LeMans Dat gaat mooi worden! Bij de 944 scheelt het met soortgelijke koplampen 13,5 kilo (heb ik horen zeggen / gelezen) ivm vervallen van het complete mechanisme en de toch al zware OEM koplampen. Ik weet niet wat dit bij de 924 scheelt (of het mechanisme überhaupt hetzelfde is), maar de gewichtsbesparing zit wel helemaal voorin het neusje. Ben benieuwd naar het resultaat als ze gemonteerd zijn .
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
04 jun 2014 9:53 |
|
|