Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Sprak gisteren ook zo iemand die. Tegen de dealer had gezegd hou die kabel maar dat is voor mij te veel werk.
En had voor die 1000 euro die het per maand scheelt wijn gekocht
_________________________________________ remmen is angst
|
18 mei 2014 22:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Zie elders het "Volvo V60 verrek Hybrid" topic
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 mei 2014 23:05 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Is dat zo? Word je verplicht om zo veel mogelijk elektrisch te rijden?
|
19 mei 2014 17:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Nee hoor. Dat is natuurlijk de grap.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 mei 2014 18:07 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Het wordt onderhand tijd dat ze wakker gaan worden in Den Haag en deze onzinmaatregel gaan afschaffen. Ik gun iedereen zijn pleziertje maar dit soort auto's en maatregelen hebben gewoonweg niet de toekomst. Al is het alleen al vanwege het misbruik ervan. Volgend jaar komt Toyota met de waterstofauto. Dat heeft meer kans van slagen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 mei 2014 18:49 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Volgend jaar al? Zo snel had ik het niet verwacht , goeie ingenieurs daar bij toyota dan. BMW was er ook hard mee bezig, maar wegens de technologie hebben ze het project maar opgeschoven en focussen ze nu op elektrische wagens. Ik dacht dat het zeker nog 5-10j ging duren. Als het echt klopt van toyota en dat ze een deftige en veilige waterstof wagen kunnen produceren, dan is het nu al gedaan met elektrische wagens denk ik .
|
20 mei 2014 8:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Dat weet ik wel zeker dat het dan over is. Met de veiligheid zal het ook wel goed zitten. Er zijn in die afgelopen 100 jaar automobiel ook geen auto's spontaan ontploft. Maar 2015 komt ie in Japan op de markt en dan gaat het snel.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 mei 2014 10:38 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Waterstof is perfect, maar daar kunnen ambtenaren niet van leven, daar zit het probleem. Waterstof is ook heel eenvoudig zelf te 'stoken', tegen nul kosten. Wat denk je dat er met de wereldeconomie gebeurd? Dat is de reden waarom er nog geen waterstof gebruikt wordt. Het is allang toepasbaar.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
20 mei 2014 11:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
??? Nu ben ik ambtenaar en chemicus. Leg eens uit "zelf stoken". En dan niet komen met een bak water en een elektrode erin, zo kan ik het ook. Benzine maken, gewoon ruwe olie een beetje stoom doorheen blazen. En die van die ambtenaar begrijp ik niet.
|
20 mei 2014 12:52 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
20 mei 2014 12:56 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Nou..........gewoon een bak water met een elektrode erin
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
20 mei 2014 13:04 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Ik vermoedde al zo iets....
|
20 mei 2014 13:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Het waterstof zal onder druk (700bar) in je auto gepompt worden dus dat lijkt me niet iets wat je zomaar effe doet thuis.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 mei 2014 14:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Wil nog wel eens zien dat electrisch het verliest van waterstof. Electromotoren zijn goedkoop, simpel en onderhoudsvrij, kun je van een verbrandingsmotor niet zeggen. Over 5 jaar 800 km actieradius met je Tesla en in 2 uur weer opgeladen, wie wil er nog waterstof???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 mei 2014 14:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Auto's met accu zoals de Tesla is niets meer dan een tussenoplossing. Rijden op waterstof kent geen verbrandingsmotor, maar een elektromotor icm een brandstofcel, dus in dat opzicht niet meer of minder onderhoud. Daarbij is het echt beter voor het milieu en kunnen de bestaande benzinepompen overstappen op waterstof. Het indirecte voordeel is ook nog eens dat al die 'gevaarlijke' oliestaten buitenspel worden gezet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 mei 2014 16:29 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Onzin, waterstof is slechts een energiedrager. De energie moet nog steeds opgewekt worden, en dat kost ook weer energie. En dat is juist weer goed voor de olie boeren
|
20 mei 2014 16:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
A Tanis was me voor
@ Franz;
Kan allebei; waterstof verbranden in brandstof motor, of brandstofcel. Beiden hebben het nadeel dat je eerst elektriciteit op moet wekken voordat je waterstof kunt maken. Beiden ook gecompliceerder dan een elektromotor. Wat is dan nog het voordeel van waterstof, afgezien van de actieradius, tov elektrisch? Ik denk dat mits er betere batterijen ontwikkelt worden, de elektro-auto wint.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 mei 2014 16:38 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Je zit nog steeds met de vervuiling bij het produceren van batterijen. En ook wanneer ze terug afgebroken moeten worden.
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met gewicht van waterstofmotor (voor zover het een motor is?), veel lichter dan batterijen wellicht?
|
20 mei 2014 22:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Die batterijen maken ze in China dus dat is uitstoottechnisch gezien veel gunstiger
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 mei 2014 22:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Gewichtsbesparing. Een brandstofcel is vele malen lichter dan een accu wat ook weer ten goede komt aan het verbruik. En een volle tank binnen drie minuten. Ook niet geheel onbelangrijk. En als daarbij ook de grootste autoproducent ter wereld en zo'n beetje alle Aziatische automerken er in gelooft kan het heel snel gaan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 mei 2014 1:19 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Hoezo nieuw? In de VS rijdt deze al enige tijd rond:
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
21 mei 2014 7:59 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Dat zal ook grotendeels gaan gebeuren met duurzame energie. De pieken kunnen altijd opgevangen worden met fossiele brandstoffen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 mei 2014 9:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Blijft natuurlijk dat het heel onlogisch is om eerst electriciteit op te wekken, waar je prima op kunt rijden en waar ook wereldwijd een distributienetwerk voor is, en dan vervolgens waterstof gaan produceren, wat weer verbrandt moet worden om de energie er uit te kunnen krijgen. En dan moet vervolgens nog een distributienetwerk aangelegd worden, wat (lijkt mij) aan zeer hoge eisen moet voldoen, gezien de risico's. Zou de ontwikkelingscapaciteit liever in zetten in betere accu's (hogere capaciteit, sneller laden)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 mei 2014 10:03 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Wat het verschil is tussen een waterstof auto en een elektrische auto is het ontbreken van opslag van elektriciteit. De energie is opgeslagen in de waterstof, niet in zware batterijen. Daarom is het net zo logisch om over te gaan naar waterstof.
|
21 mei 2014 10:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Precies, die logica ontgaat mij ook even.
Maar het is natuurlijk veel beter om de energie ergens anders te produceren, op te slaan, om deze vervolgens weer ergens anders te gebruiken om er zo voor te zorgen dat de uitstoot in steden en woongebieden af zal nemen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 mei 2014 10:33 |
|
|