Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Mijn punt is: op elektriciteit kun je rijden, en is overal beschikbaar. Waarom er dan eerst waterstof van maken, wat vervolgens weer verbrandt moet worden, en wat nog nergens beschikbaar is? Snap de nadelen van een accu, maar ook daar gaan de ontwikkelingen hard.
Los daarvan is het gewicht van de batterijen niet echt een heel groot issue lijkt me, een Tesla weegt 2100kg, een Jag XJ 1900kg.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 mei 2014 11:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Geen groot issue??? Zo'n batterij weegt ruim 500 kilo!!! Alleen al de distributie van dit soort accu's naar van die wisselstations lijkt me een logistiek probleem worden als straks steeds meer mensen elektrisch willen gaan rijden. Vergeet ook niet de kosten aan onderhoud en aanleg van elektriciteitsnetwerken tbv de oplaadstations niet. Daarom durf ik ook te stellen dat rijden met accu's een prima tussenoplossing is om mensen alvast te laten wennen aan het elektrisch rijden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 mei 2014 12:18 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Maar niet al rijdend. En daar zit het probleem, je hebt batterijen nodig voor opslag. Wat net het grote nadeel is bij elektrisch rijden. Haal die batterijen weg en laat elektriciteit rechtstreeks naar je auto stromen op een of andere manier, dan heb je het gouden ei. Tot dan geloof ik in waterstof auto's.
|
21 mei 2014 12:20 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
inductie via het wegdek op snelwegen. Met onze big brother overheid kunnen ze dan meteen de energie stroom beperken zodat je niet 200+ kan rijden grofweg. Daarnaast kunnen ze je dan weer laten betalen naar gebruik (lees: verder uitmelken) omdat je de stroom via het wegdek krijgt. Ik hoop op 'n flinke breakthrough in accu technologie, en dan liefst zonder de bijzondere ertsen want de vervuiling die dat met zich meebrengt is echt gigantisch Anders toch waterstof...
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
21 mei 2014 12:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Gaat toch om het netto gewichtsverschil, niet om het gewicht van de accu's? Netto is het verschil veel kleiner, want een elektrische auto heeft geen verbrandingsmotor/versnellingsbak/koppeling/diff/cardan/uitlaat/brandstoftank/brandstof- en lucht filters/radiateur/accu(!)/startmotor/dynamo.......... Stel de accu technologie wordt zo goed dat je niet 350 maar 500 km per lading kunt rijden.(lijkt me best realistisch) Dan is onderweg accu's wisselen of laden veel minder van toepassing. Savonds aan de stekker, morgen weer genoeg opgeladen voor 500km, dat is voor 99% van de ritten in Europa meer dan genoeg (gok ik).
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 mei 2014 13:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Cazzo, een accu van 500kg of een brandstofcel van ruim 2 kilo. Dat maakt nogal een verschil in gewicht, en dus verbruik en wegenbelasting. Daardoor ben je vanwege dat gewicht altijd aangewezen op de daarvoor gespecialiseerde bedrijven als je een accuwissel overweegt. Dat soort bedrijven zullen zelf moeten zorgen voor de faciliteiten en voorzieningen om zelf de accu's te kunnen opladen in grote aantallen omdat vanwege het gewicht het een logistiek probleem kan gaan opleveren. Waterstof tank je in drie minuten en je kan weer 700 km onderweg.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 mei 2014 16:54 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Ik mis benzine nu al....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
21 mei 2014 16:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
In de categorie: 'je verwacht het niet'
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 mei 2014 22:39 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
10 aug 2014 21:45 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Gaan we lekker op Thorium rijden. Geen gedoe met stekkers, geen gedoe met tanken. Lekker toeren. Hopelijk dat Cadillac 'm door ontwikkelt..
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 aug 2014 14:32 |
|
|
mgm
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
https://www.volkswagen-xl1.com/en/conte ... gistration110.000 euro gaatie kosten!! bizar... ik had eerder bedragen rond de 60K gehoord, dat leek me stiekem wel interessant, maar 110k slaat werkelijk alles...
|
13 aug 2014 16:19 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Omdat dit limited edition is zeker? Maar het lijkt me sterk dat ze 200 kopers gaan vinden voor die prijs . Zelfs 60k zou ik te veel vinden. Het enige voordeel aan die auto is het verbruik, voor de rest zie ik alleen maar nadelen. Zo klein dat die auto is..
|
13 aug 2014 17:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Volkswagen XL1 : verbruik 1 op 100 !
Leuk speledingetje voor de filmsterren die een statement willen afgeven, net als de Prius toentertijd. Naast die overvolle garage vol benzineslurpers.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 aug 2014 18:19 |
|
|