Auteur |
Bericht |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Zwaar balen, Léon. Je liefde voor Porsche wordt wel op de proef gesteld. Eerst op je dak in de greppel en nu dit. Echt helemaal balen. Succes en ik hoop dat de Foolish British met een scherp geprijsd voorstel komen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 mei 2014 18:07 |
|
 |
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Hoi Leon, erg balen, hoop voor je dat het meevalt. Ik heb altijd begrepen dat Michel (Resto) het geplofte blok naar Hartech in UK opstuurt... Arbeidsloon ligt bij hem evt wat lager, maar ter plekke repareren heeft waarschijnlijk meer voordelen. 
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
01 mei 2014 19:14 |
|
 |
Robbe
lada
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Balen!!! Maar er zijn verschillende oplossingen, In Engeland Hartech (Artech?) die erg ver is op dit gebied, Autofarm die er mee begonnen is in 2005 al, LN engineering in The US, en een aantal in Duitsland waar me de naam even niet van te binnen schiet. Ook is NIck Fulljames van Autofarm zelf ook ergens mee bezig, iets van Redteck . Hij heeft het ontwikkelt voor autofarm.
De full works van autofarm (Silsleeve) kost inderdaad iets van 6000 gbp, maar dan wordt er veel gedaan, en dat is bij de 997 veelal niet nodig ( tussenas bijvoorbeeld is bij de 997 normaliter geen probleem meer).
Eerst goed rondbellen in Engeland, voordat je paragon de opdracht geeft. Zij doen het zeker niet zelf, en meneer Sumpter moet ook ergens van leven. Dus beter rechtstreeks naar autofarm of een van de anderen gebracht.
Succes, Robbe
|
01 mei 2014 20:22 |
|
 |
de911gek
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Balen voor je Leon! Ik weet hoe het voelt, heb ik ook moeten doormaken met mijn 996 destijds. Sterkte!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
01 mei 2014 20:54 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
in een volgende post corrigeerde je deze tekst al, want moet zijn TOT nieuwe blok in 997-II wil ik blijven geloven 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 mei 2014 23:23 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Verbazingwekkend dat zoveel specialisten al oplossingen toepassen, terwijl Porsche het rustig aan lijkt te doen. 30-40 jaar terug fixte Porsche nog problemen in een lopend bouwjaar, nu lijken ze zich te conformeren aan een strakke modellen- en upgradesystematiek. Kan misschien ook niet anders met de huidige ontwikkelkosten.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
02 mei 2014 8:13 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Kijk!..... Dat bedoel ik. Porsche zou de ogen uit hun kop moeten schamen, dat dit bekende probleem zo lang door kan blijven gaan. Een auto van Chineze makelij wordt nog eerder aangepast of gemodificeerd. Mijn overtuiging, dat Porsche degelijke sportauto's bouwt, heeft inderdaad een flinke deuk opgelopen en ik zal ook zeker niet meer naar vrienden of bekenden zo'n auto aanprijzen. Het is nu eerder melden van: "bezint eer ge begint", want de naam Porsche is zeker niet heilig. In mijn geval spreek ik eerder van "POORSCHE" met de nadruk op "POOR", want op ons huis na, is dit veruit de grootste kostenpost die ik heb gekend. In ieder geval bedankt voor alle bijval mensen en alle tips. Een bezoekje aan het forum stemt mij toch weer wat beter. Groet, Léon ............  << (de boer met kiespijn)
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
02 mei 2014 10:14 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik heb in ieder geval een nieuwe troetelnaam voor onze 997: **** PLOFMOF **** Léon. 
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
02 mei 2014 10:20 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ook het onderschrift maar even aanpassen Ben het voor de rest wel met je eens, niebest van Porsche 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 mei 2014 10:24 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Héeée, da's gek, ik HAD het onderschrift aangepast, maar is niet door gekomen. Nog 's proberen. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
03 mei 2014 22:02 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik vroeg me idd al af waar het mis ging maar nu zie ik m'n eigen typo pas  idd, vanaf 997MKII = feest! 
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
04 mei 2014 12:19 |
|
 |
erwin996
M140i
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Vanaf 997 MKII 0,0% kans op problemen 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 mei 2014 12:23 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
op de brandstof pomp na dan 
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
04 mei 2014 17:42 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Als je het kan lijden. Slikken die financiele drol, je huiswerk doen en naar juiste adres brengen. Dan kan hij er straks weer harder tegenaan. Erg jammer dat porsche zo om is gegaan bij problemen. Bij de 991 gt3 lijken ze in ieder geval geleerd te hebben dooreen total recall te doen (maar dan weer een internationaal scheve schaderegeling uit te rollen).
Jammer dat porsche zelf niet met een oplossing komt voor een vergelijkbare prijs als bij hartech. Kan me voorstellen dat dit in ieder geval nog wat positief imago oplevert bij de dealer bezoekende porsche liefhebber.
@ts: nogmaals succes.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
05 mei 2014 10:27 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Er is ook een Recall geweest voor mijn model 997: Recall: 2006 Recall ID: # 36110 Affected cars: 5094 Engine cooling and exhaust system. Dat stelde weinig voor meen ik. Wat uitlaat betreft ging het alleen om de eindstukken en wat de cooling betreft, daar ben ik niet helemaal uit, maar er werd niets ingrijpend mee gedaan. Gr. Léon 
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
05 mei 2014 21:32 |
|
 |
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik zou niet in dit soort auto's blijven rijden, het zal je maar gebeuren. Ook niet iedereen heeft 10k gereserveerd denk ik. Vindt het wel klote voor je Leon, kun je de auto niet naar nl halen, Hier kun je misschien wat meer shoppen? Misschien zelf wat demonteren en monteren? Succes iig, ben benieuwd naar de afloop.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
05 mei 2014 23:34 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
zwaar klote Leon. Zou dan toch de snelheid waarmee Porsches ontwikkeld en gebouwd worden debet zijn aan de kwaliteitsverlaging van de producten? De oude P's kennen ook hun probleempjes maar gaan daarbij niet stuk. Succes met de reparatie.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
06 mei 2014 3:55 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Bericht van het westelijk front. Cilinder 4 is "heavily scored". Wat zoveel betekent als zware krassen/schrammen in cilinder 4. Cilinder 5 en 6 zijn lightly scored. Alle drie de cilinders laten we bij Hartech modificeren en we monteren 3 nieuwe zuigers. Bij cilinders 1, 2 en 3 laten we, door Hartech ontwikkelde verstevigings platen monteren. Big end lagers worden uit voorzorg ook vervangen en er komt een gemodificeerde/alternatieve thermostaat in, die eerder opengaat. Hartech heeft het druk! Onder andere met diverse van dit soort klussen.  Dat is toch een slechte zaak hoor, familie Porsche. Een dergelijk probleem zou een half jaar in een nieuw model voor kunnen (mogen) komen en daarna zou het opgelost moeten zijn. Maar goed....... daar waren we het allemaal geloof ik al over eens. Hopelijk eind juni weer gereed. Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte. Léon 
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
11 mei 2014 19:21 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Wat een ellende...
Dat Porsche hiermee wegkomt vind ik onbegrijpelijk en het merk onwaardig. Of past dit in de businesscase van Porsche? Bij bijvoorbeeld een Ferrari gaat ook vanalles stuk en dat wordt normaal gevonden (karakter noemen ze dat...).
In ieder geval hoef jij je na revisie en modificatie geen zorgen meer te maken, dat is dan weer het positieve aan je leed.
Zelf ben ik me voorzichtig weer aan het oriënteren en mocht het een 997 worden, dan zal ik alle modificaties preventief uit laten voeren... Beter dan met de billen bij elkaar "genieten" van je waterkoker...
_________________________________________ Wim
|
11 mei 2014 19:51 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik ga toch een email opstellen aan Pon. Eén en ander uitleggen en eens kijken wat voor antwoord daar nou uit voort komt. Moet toch wel een enorm goeie smoes verzinnende persoon op die plek zitten, om dit zolang als "normaal" of "binnen de tolleranties" vallende probleempjes af te doen. Zo gauw ik een antwoord heb, laat ik 't weten. Léon 
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
21 mei 2014 20:13 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
viewtopic.php?f=3&t=12460&hilit=PlofNeem dit maar eens door van Rob, jaaaaaaaren terug 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 mei 2014 20:51 |
|
 |
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Hoi Rob, Ik schat in dat Pon gewoon meeleest. Ik zou dit medium niet gebruiken om ' uit coulance'. een handreiking te vragen. Bovendien laat je de auto (om logische redenen!) herstellen bij een specialist die geen deel uitmaakt van het dealernetwerk. Er zit weinig anders op dan 'slikken'  en straks weer maximaal genieten.... 
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
21 mei 2014 21:14 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Pon/coulance/zo´n relatief oude auto/niet door hen geleverd. Yeah right. Dream on.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 mei 2014 22:58 |
|
 |
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik heb mijn ongerief over het koelprobleem van 996 en 997 modellen kenbaar gemaakt aan Pon en hun mijn geval vermeld. Niet dat ik de illusie had, dat er een serieus geïnteresseerd antwoord op zou komen, maar ik moest het och even kwijt. Dit is het antwoord dat ik vandaag ontving:............................... Geachte heer Pleging, Dank voor uw email, allereerst willen wij u melden dat wij het betreuren dat u geconfronteerd bent met een defect aan uw auto. Wij hebben uw relaas aandachtig gelezen en doorgenomen. Toch kunnen wij het niet eens zijn met uw bewoording dat er een constructiefout zou zijn die Porsche niet heeft aangepakt. Zeker, er zijn een aantal gevallen bekend waarbij er een motor defect is geraakt en dat deze moest worden vervangen, echter de oorzaak hiervan is in veel gevallen niet te wijten aan een productfout. Wij zullen uw klacht doorgeven aan Porsche AG. Helaas zijn wij ook niet in staat om hier een verdere analyse te doen aangezien u er voor heeft gekozen om de auto niet bij een officiële Porsche dealer te laten repareren. Met vriendelijke groet, Ronald van Hattem manager After Sales & Service Pon's Automobielhandel B.V. Porsche Import Zuiderinslag 8 3833 BP Leusden Postbus 72 3800 HD Amersfoort Nederland T +31 33 494 98 36 M +31 6 53 88 69 61 E ronald.van.hattem@porsche.nlI http://www.porsche.nl KvK 31038797 Hierop heb ik weer gereageerd met: Beste Heer van Hattem, Dank u voor uw snelle antwoord. Het probleem komt echter vaker voor dan u mij doet geloven. Het forum staat vol met dit probleem en vanmorgen kreeg ik weer een reactie van een forum lid met de tekst: Vreselijk ! Heb nog steeds dezelfde Porsche (996 3.4 uit 2000) Inmiddels wel de derde motor ! De eerste begaf het na 130000 km de tweede (nieuwe !) al na 90000 km Nu een ruilmotor (Porsche gaf niet thuis !!) met 10000 km voor 8000 euro erin laten zetten……………..
Groet W.3 keer hetzelfde koelingsprobleem!!! Naar de officiële Porsche dealer gaan betekent, dezelfde onderdelen in het nieuwe wederom monteren. Maar die onderdelen zijn hetzelfde en het probleem kan dus wéér de kop opsteken. (zie tekst in het rood hierboven). Ik begrijp dat u achter uw product moet blijven staan, maar dit probleem zien wij op forums in diverse landen steeds terugkomen, dus laten we daar niet omheen draaien. De auto is inderdaad niet naar een officiële Porsche dealer gegaan, omdat daar de oorzaak van het probleem niet wordt verholpen, maar alleen de gevolgen worden verholpen, als gezegd. Hartech heeft zich in het probleem verdiept en is met oplossingen gekomen die werken. Hoogachtend: Léon Pleging - Leiden
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
22 mei 2014 18:06 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 Re: JA HOOR! De sigaar!
Zuur verhaal. En dit is natuurlijk feitelijk liegen: Geen productfout? Really 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 mei 2014 18:09 |
|
|