Auteur |
Bericht |
Vuurfox
Ede
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Houd er wel rekening mee dat de FSD natuurlijk niet is afgesteld op de verlagingsveren. Mijn Boxster staat op dit moment bij Koni waar ze de FSD en de Sport (Yellow) dempers gaan afstellen voor de Amerikaanse markt. Dit is mij net allemaal nog uitgelegd. Daarom zal misschien de sport demper beter uit komen met veren dan de FSD. Ik krijg straks de H&R 30mm verlaging er op alleen moet ik nog kiezen tussen de FSD of de Sport. Als het FSD wordt gaan ze de dempers op mijn auto en de veren afstellen. Ze maken er voor mij Sport FSD van want dit is mijn wens Maar dit zul je dus niet bereiken met een normale FSD als je opeens verlagingsveren monteert. Dit zal bij elk merk demper zo zijn omdat ze op de ideale stand zijn afgesteld i.c.m. standaard veren.
|
19 mei 2014 17:23 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Ben zeker geen expert, maar Vuurfox heeft wel gelijk. Ik ben er ook mee bezig geweest en ooit een mailtje gekregen van Koni Duitsland:
...But above all, you cannot use them with FSD shocks, as these dampers should be used with original springs or lowering of max. 25 mm.
Best regards,
Beate Auster Koni Deutschland
|
20 mei 2014 11:28 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Aangezien 1 demper, vanwege de leeftijd, inmiddels iets minder is, ook in de wereld van dempers gedoken. Meerdere partijen al gesproken (oa PC,specialist, Madeno Racing & Biesheuvel). En het is niet moeilijk om door alle info de bekende bomen in het bos niet meer te zien. Ook revisie is een optie en deze ochtend (Op advies van Biesheuvel) contact gehad met Jurgen van Dutch Damper Development. Zeer informatief gesprek over de revisie van Bilstein dempers. Geen flauw idee of dit ook voor andere merken mogelijk is.
|
20 mei 2014 13:04 |
|
|
auto mt motortje achterin
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Betreft: 993 cabrio C2 handgeschakeld 1994
Onlangs gemonteerd: Bilstein B8 M033 Power flex bussen in voorste draagarmen. Uitgelijnd en uitgewogen bij een specialist in Brabant.
Ohwww wat stuurt en rijdt dat lekker. En comfort is goed. (heb ook B8 met H&R met 40mm verlaging gehad op mijn coupe en was veel harder) Beste investering welke ik aan mijn cabrio gedaan heb.
Wens was iets verlagen en toch comfort behouden. (het blijft toch een cabrio om lekker te cruisen) Geadviseerd werd Bilstein B8 + M033 of Koni FSD + M033. Ik heb gekozen voor Bilstein omdat deze nog af te stellen zijn bij het uitwegen.
Bilstein B8 Met M033 is een goede optie. Dit kan ik zeggen uit ervaring. Koni FSD met M033 kan zeker een goed alternatief zijn.
_________________________________________ allemaal ex-en: 3.2 cabrio '86, 993 cabrio '94, 993 c2 coupe '94, 996 c2 coupe '99, 3.2 coupe '87, 3.2 coupe '88
|
21 mei 2014 21:59 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
KW Variante 3
Veerpoten, in tegenstelling tot sommige anderen, volledig r.v.s. Geen "gehannes" met welke dempers met welke veren . . . en de daarbij behorende kans op een "mindere" combi. Volledig instelbaar, hoogte, in- en uitgaande slag Behoorlijk comfortable d.w.z. niet snoeihard.
Uitgewogen en uitgelijnd op RS specificities . . . kortom een zeer tevreden KW gebruiker.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
22 mei 2014 8:25 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Heb c4s met standaard M033 komen nieuwe onder Maar blijft originele hoogte
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
28 mei 2014 15:33 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Ok, dat zal een fijne combinatie zijn en als je al M033 had ,dan zat je al std op -20mm Mvg marco PS Zit zelf met de gedachten te spelen om ook voor FSD te gaan, maar dan m'n H&R veren te gaan monteren icm een opvulring om toch aan die max. 25mm verlaging te voldoen.
|
29 mei 2014 16:26 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
M033 standaard op mijn n993 4s, maar nu er toch nieuwe KONI FSD op komt meteen de veren ook, vind die hoogte overigens prachtig zo, lag in verleden iets lager vond ik minder mooi (sorry Knauf) als ze erop zitten ga ik zeker uitgebreid melden hoe het rijdt, kan niet wachten!
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
29 mei 2014 17:43 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
en heb je al iets ondernomen? als ik tijd heb gaan ze eronder, de KONI's zijn binnen als ze erop zittten kan je bij mij testen
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
17 jun 2014 12:15 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Ik heb gisteren mijn 993 bij Paul Geeris opgehaald na montage van Koni FSDs. Hoewel ik alleen nog maar een klein stukje heb gereden voelt de auto ontzettend goed aan. De eerste indruk is een auto die veel zekerder aanvoelt en scherper stuurt. Bochten met hoogteverschillen in de weg geven geen gewaggel meer aan de achterzijde. De demping is comfortabel maar voelt toch ook solide aan. Op basis van deze eerste indruk zeker een aanrader voor eenieder die zijn 993 wil upgraden en niet voor een schroefset wil gaan. Dat was in ieder geval mijn startpunt, want op het cir uit zal je mij niet vinden met de Targa. De Koni's zijn gecombineerd met orginele veren omdat ik de auto op originele hoogte wil houden. Zodra ik de auto wat meer heb uitgetest dan zal ik wel laten weten.
_________________________________________ air supremacy
|
15 nov 2014 18:13 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Gied nieuws! Wellicht dat ik ze er deze winter ook onder knal. Liggen nog steeds in de kast. Welke veren gebruikte je? Orginele? Hoeveel km's zijn je ouwe shocks mee gegaan?
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
15 nov 2014 19:45 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Als je de FSDs hebt liggen dan zou ik ze zeker monteren. De dempers combineren prima met originele (niet verlaagde) veren.
Mijn oude schokbrekers zaten er voor 130K onder en achter waren ze tussentijds al een keer vervangen.
_________________________________________ air supremacy
|
16 nov 2014 22:56 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Merk je iets van het aanpassen van de shock bij sportiever weg gedrag?
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
16 nov 2014 23:06 |
|
|
Hans44
|
Re: Nieuw onderstel 993, Koni FSD maar welke veren?
Heb zelf KW V3 op de 996-GT3 gehad. Was niet onder de indruk. Niet of nauwelijks beter dan standaard (die al 40k km's erop hadden). Bilstein B16 (PSS10) een stuk prettiger, maar de veren zijn eigenlijk te hard. Dat KW zoveel gebruikt wordt op de Nordschleife, is vooral in reclame en stikkers. Vaak zit er heel wat anders onder, Öhlins bijvoorbeeld. Wil je echt een goed advies, ga eens langs bij Leo vd Made (Madenoracing) in Oude Tonge.
|
17 nov 2014 16:07 |
|
|