Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:45

Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Circuit-training 

Wat willen de PF'er op gebied van "circuit" onderwijs ?
Ik wil graag mee doen met de ERAN circuit experience op Zolder 36%  36%  [ 8 ]
Ik wil graag mee doen met de ERAN racing experience (in een andere dan m'n eigen auto) op Zolder. 9%  9%  [ 2 ]
Ik wil graag mee doen met een "fahrer-training" op Zolder. 9%  9%  [ 2 ]
Ik wil graag mee doen met een "fahrer-training" op Spa. 14%  14%  [ 3 ]
Ik wil graag mee doen met een "fahrer-training" op Zandvoort. 32%  32%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Circuit-training 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Hé jongens, ik heb mij ondertussen met mijn 930 voor de experience ingeschreven op 12 augustus. Zal wel wat voorzichtig moeten zijn want ik haat grindbakken. :twisted:

En nu maar hopen dat het die dag niet regent :arrow: het circuit kan namelijk zeer veradelijke gladde stukken hebben

:res:

25 jul 2005 9:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
ik heb de licentie al gehaald voor zolder (eran racing pass) is maar eene keer per maand en je kan me altijd vinden daar..
ik ga nu weer met de race 993.. en het is er altijd super gezellie..
en in het restaurant is het goed te eten trouwens..

maar ik heb niet zoveel last als jullie met de banden wat ik op de foto zag
en geloof mij er wordt heus op het gas gestampt..
ben zelf 2 keer goed hard eruitgevlogen maar er is genoeg ruimte om hem te corrigeren.. en als je eruit vliegt er is genoeg grind.. en dan pas de wand die ligt toch een eindje verder. (behalve bij de chicane)

hoop jullie daar te treffen m.v.g marco

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

25 jul 2005 9:47
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
don_carrera schreef:
..... maar er is genoeg ruimte om hem te corrigeren.. en als je eruit vliegt er is genoeg grind.. en dan pas de wand die ligt toch een eindje verder. (behalve bij de chicane)

AUW :!: :wink: :^:

25 jul 2005 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Toen ik er een paar maand terug voor de eerste keer naartoe ben gegaan om eens poolshoogte te nemen viel het mij op dat 's morgens tijdens de experience sommigen met hun bijrijder lang bleven rijden maar anderen er slechts een paar rondjes mee deden. De uitleg die ik te horen kreeg - als ik het tenminste goed gesnapt heb - was dat sommigen met een eigen bijrijder waren afgekomen en daar dus "les" van kregen. Weet iemand hier daar meer over hoe dat dat eigenlijk zit ?

25 jul 2005 20:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hoezo circuittraining als het ook op de OPENBARE WEG gaat :wink: :lol: :^:

Laatste update 22/10/2013

25 jul 2005 20:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Chris_lbr schreef:
.... was dat sommigen met een eigen bijrijder waren afgekomen en daar dus "les" van kregen. Weet iemand hier daar meer over hoe dat dat eigenlijk zit ?

Wij waren daar met een eigen instructeur ... die een overeenkomst heeft met ERAN .... volgens mij laten ze geen "prive" instructeurs toe tijdens de experience :idea:

25 jul 2005 21:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
zijn er nog mensen van hier die vrijdag 12 augustus de Circuitexperience gaan doen op Zolder???
of zijn er s'middags ook nog mensen die vrij gaan rijden op Zolder???

wij zijn er ook,met een 10 tal porsches en wat andere circuit auto's.
3 man gaan eerst de experience rijden en de rest gaat s'middags lekker vrijrijden.

misschien tot ziens op circuit Zolder ,Belgie.

10 aug 2005 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Wie zijn die 2 andere die de experience meerijden ????

10 aug 2005 19:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
3 andere. :wink:

want ik weet niet dat jij ook meedoet. :lol:
nu weet ik dat dus wel.:lol:

10 aug 2005 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Ik doe idd. ook mee, had ik aangekondigd op de vorige pagina.
En kort uit mijn buurt is er nog eentje met een 996 Turbo die zich heeft ingeschreven. We rijden tesamen naar Zolder.

10 aug 2005 21:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
ik ben vrijdag ook daar met de 993... zal er zijn rond 11 uur...
en nou hopen dat ik niet weer die turbo achter me kont heb hangen.. en toch net iets hard door de bocht wil gaan er er vol uit vliegt..

tot vrijdag.. gr marco

10 aug 2005 22:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ha, dat gaat gezellig worden op zolder.
wij zijn te vinden aan het begin van de pitstraat.
box 7 of 9 ,kom gerust gezellig even buurten als je ff tijd hebt.

@ Chris,volgens mij hebben wij elkaar al eerder op zolder ontmoet.
jij kwam toen even kijken als ik het goed heb.
je stond toe achter onze pitbox geparkeerd met de 930 als ik het goed heb.

10 aug 2005 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Yep, dat klopt. :D

Maar als het :twisted: nondemilj**r :twisted: morgen zo'n weer wordt als ze voorspeld hebben dan kom ik met onze TDI de kursus doen i.p.v. met de 930. Een buitje, daar wil ik in deze situatie nog een uitzondering voor maken. Maar een hele dag met de 930 weg terwijl ze onweer geven, :twisted: :twisted: :twisted: NO F*CKING WAY :!:

Grrrrrrrrr ! Ik word nog DEPRESSIEF van dat *$§#$# weer !!!!!!!!!!!

11 aug 2005 19:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Yep, dat klopt. :D

Maar als het :twisted: nondemilj**r :twisted: morgen zo'n weer wordt als ze voorspeld hebben dan kom ik met onze TDI de kursus doen i.p.v. met de 930. Een buitje, daar wil ik in deze situatie nog een uitzondering voor maken. Maar een hele dag met de 930 weg terwijl ze onweer geven, :twisted: :twisted: :twisted: NO F*CKING WAY :!:

rustig rustig... morgen wordt het 35 gr met in de avond een buitje...

heb het wel over italie... sorry..

11 aug 2005 22:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Chris_lbr schreef:

Morgen komen in het hele land buien voor. Het kan soms hard regenen en ook onweer is goed mogelijk. Voor de zon is maar weinig ruimte en het wordt 18°C.

Hier nog een :cry: ik ben al twee weken terug uit Griekenland (40gr) en heb sindsdien nog niet fatsoenlijk met m'n cabrio kunnen rijden. :cry:

Vorige week vrijdag kwam de taxateur en begon het te regenen, toen ben ik nog even gaan rijden omdat ie toch al nat was, maar dat doe ik niet meer, it hurts too much... De volgende dag alle kieren en naadjes droog gemaakt.

11 aug 2005 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Weet je ook hoe gezellig dat is. En d'er zitten zo wel veel naadjes en kiertjes aan een P, nietwaar ?

Maarre...volgens het laatste weerbericht op teletekst geven ze morgen in de voormiddag nevelig maar vrij droog weer. Pas in de namiddag vanuit het zuidwesten regen.

Héhé ! De kans dat de 930 morgenvroeg 't circuit op gaat begint terug te stijgen :D . Wait and see (and/or curse :twisted: )...

11 aug 2005 23:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Weet je ook hoe gezellig dat is. En d'er zitten zo wel veel naadjes en kiertjes aan een P, nietwaar ?

Maarre...volgens het laatste weerbericht op teletekst geven ze morgen in de voormiddag nevelig maar vrij droog weer. Pas in de namiddag vanuit het zuidwesten regen.

Héhé ! De kans dat de 930 morgenvroeg 't circuit op gaat begint terug te stijgen :D . Wait and see (and/or curse :twisted: )...

Ik ben benieuwd hoe het is je vergaan vandaag, zal wel tegenvallen want mijn computer knettert zelfs van het onweer en de wolkbreuk die op dit moment bezig is boven Krimpen...

12 aug 2005 12:20
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
het weer is helemaal niks

ik heb eigenlijk nog nooit zo'n kl@te zomer meegemaakt

@ koen filmpje :waren dat drifttrainingen :twisted:

12 aug 2005 14:08
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marcos schreef:
Ik ben benieuwd hoe het is je vergaan vandaag, zal wel tegenvallen want mijn computer knettert zelfs van het onweer en de wolkbreuk die op dit moment bezig is boven Krimpen...

Inderdaad .... was een uurtje geleden uitgestapt om wat op te halen .... wil ik weer naar buiten lopen :arrow: hagelstenen van bijna 2 cm in doorsnede :( gelukkig had ik het dak dicht :twisted:

12 aug 2005 14:34
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
Inderdaad .... was een uurtje geleden uitgestapt om wat op te halen .... wil ik weer naar buiten lopen :arrow: hagelstenen van bijna 2 cm in doorsnede :( gelukkig had ik het dak dicht :twisted:

Het is hier (Venlo) al de hele dag droog hoor... Waterig zonnetje... :cheesy:

12 aug 2005 15:31
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
paSCal schreef:
Het is hier (Venlo) al de hele dag droog hoor...

Wacht maar tot je buiten komt.. :mrgreen:

12 aug 2005 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
paSCal schreef:
Olaf schreef:

Het is hier (Venlo) al de hele dag droog hoor... Waterig zonnetje... :cheesy:

lig je onder de zonnenbak paSCAl :twisted:

12 aug 2005 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Mensen mensen, wat een dag !

't Begon vanmorgen al goed. :evil: Ze hadden 'buien' voorspeld en ik was nog maar 4 km van mijn deur of 't goot. :twisted: :twisted: :twisted: Voor 1 keer dan toch maar verder gereden, hopende dat het rap droog ging worden. Gelukkig regende het in Zolder (nog) niet maar lang duurde dat niet. Zeiltje dan maar over de Porsche gedaan tot de briefing over was. Nadien nog steeds regen. Tja geen keus dus. :roll: Met de wagens een kletsnatte baan op een tijdje achter de pace-cars aan om de ideale lijn aan te leren. Nadien kregen we dan bijna 2 uur om vrij te kunnen rijden tot 12u00. Tijdens deze sessie konden we vragen om een instructeur mee te krijgen wat overigens een dikke aanrader was :!:

Eerste ronde had ik al prijs. :( Ferme schuiver en ik kwam dwars over de baan te staan. Te bruut gestuurd bij het uitkomen van een bocht en te snel het gas erop was de oorzaak. Het is wel schrikwekkend hoe snel je dan 270° ronddraait op zo'n nat wegdek. :shock:

Maar een beetje daarna werd het menens :!: :!: :!: Na enkele ronden ineens rode vlag want ... er lag er ene op zijn kop. Ik kon mijn ogen niet geloven :shock: :shock: :shock: toen ik die wagen daar zag liggen. Het was een zwarte 944 (een Nederlander). Ik ken hem niet maar mogelijk zullen er hier zijn die hem wel kennen. De piloot zelf is er gelukkig goed van af gekomen maar met zijn 944 was het wel droevig gesteld, m.i. total loss :oops: . Ik heb de man nadien niet meer gezien maar ik had wel erg te doen met hem, een hele dag aan moeten denken. Ik weet niet of hij hier ook op het forum komt maar als hij dit misschien vroeg of laat zou lezen, kop omhoog houden jongen :!: !!!!!!!!!! :!:

Naarmate de tijd verliep droogde de baan langzamerhand op :D en dat was te voelen aan de grip die je kreeg. Je begint op dat moment ook goed te voelen hoe je wagen begint af te zien en te kreunen.

Namiddag stralende zon en terug de baan op. Nog een uurtje meegedaan en het dan voor bekeken gehouden. Ik was blij, heel blij zelfs :D :D :D dat mijne 930 nog steeds was zoals ik er 's morgens mee gestart was (alleen de tank was leeg en de banden waren wat rubber kwijt) want er waren er andere die hun kar links en rechts wel wat hadden bijgewerkt.
En dan lap ! Ik was 10 minuten binnen en ineens BANG :shock: ! Ene zijn motor die de geest had gegeven en rook langs alle kanten. Een uurtje later weer prijs, kwam er een 944 de pits in die in brand stond :shock: :shock: :shock: . Een benzineleiding die was afgebroken. Hebben ze moeten ondersteboven spuiten om het te blussen.

Wel, ofschoon het heel leuk is om zo op circuit te gaan scheuren heb ik vandaag genoeg gezien om te besluiten dat ik met de 930 niet meer 't circuit op ga :cry: . Ik vind het allemaal een beetje te riskant om serieuze averij op te lopen + dat je voelt dat de wagen zwaar afziet. 350 PK geeft een heel leuk gevoel als je doortrapt maar ik wil dat gevoel dus wel blijven behouden. 8)

12 aug 2005 21:46
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Mensen mensen, wat een dag !

...... Wel, ofschoon het heel leuk is om zo op circuit te gaan scheuren heb ik vandaag genoeg gezien om te besluiten dat ik met de 930 niet meer 't circuit op ga :cry: .

:res: :thumright:

12 aug 2005 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik snap wel wat je bedoelt chris

:res:

12 aug 2005 22:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende