Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:39

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
944 turbo vs Boxster.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Zijn er hier dan echt geen boxsterrijders die een lans willen breken voor hun model? Mijn mening slaat nu wel erg door naar de andere kant :)

04 sep 2006 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Het is appels met peren vergelijken: turbo vs. atmosferische motor, 4 vs. 6 cylinder, transaxle vs. middenmotor, 25 vs. 10 jaar oude techniek, coupe vs. cabrio, en ga zo maar door. Het zijn fundamenteel andere auto's. Maar misschien wil je juist daarom veranderen?

Leuk hoor, al die 944 turbo fanaten met verhalen over acceleratie en zo, maar dat is toch niet het enige waar het om gaat. Daar hoef je niet per se een Porsche voor te hebben. Het gaat toch ook om STIJL en die heeft een Boxster volop.

Een Boxster is 90% van de lol van een 911 cabrio voor 50% van het geld. Dat is het motto (komt eigenlijk van Jeroen). Maar als je geld voor een 996 cabrio hebt...

Je moet van cabrio rijden houden (dat is belangrijker als acceleratie willen), geen gehoorschade hebben (want een Cup rohr kan er niet onder, dus je moet tevreden zijn met een beschaafd geluid), een fenomenaal bochtengedrag kunnen waarderen, blij zijn met moderne techniek en vormgeving (en bekleding zonder scheuren), airco kunnen waarderen, CV met alarm kunnen waarderen, plastic ruitje even buigen bij top omlaag doen, jaloerse blikken kunnen weerstaan, en immuun zijn voor dat kappersgezeik, krukaskeerrring ellende (is overigens nog geen 986/996 mee langs de weg komen te staan...), en commentaar van eigenaren met een luchtgekoelde P met rechtopstaande voorruit ("ik zou toch liever een...").

Nee, vooral geen Boxster doen. Je zou er nog eens heel veel plezier van kunnen hebben. Ik ben net terug van een vakantie naar Italie met de Boxster: S U P E R.

Als je een keer mee wilt rijden: be my guest.

Zo, nu mag de rest weer :mrgreen:

16 sep 2006 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht 
Overgestapt van een 911 carrera 3.0 1977 naar een Boxster 2.5 1999, wilde toch een moderne auto. Cabrio gevoel geweldig en voor het eerst na 5 jaar als Pbezitter hiermee op vakantie.
Natuurlijk is een Boxster een heel andere auto maar prima weggedrag en heb ondanks dat het anders is met een Boxster zeker geen spijt.

Sterkte met je beslissing

16 sep 2006 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Hoi Brian,

Ook ik speel wel eens met de gedachte over te stappen naar een Boxster. Kan me dus heel goed je dilemma voorstellen. Ik zou dit dan doen voor de modernere looks en om een beetje af te komen van het 'transaxle-stigma', als je begrijpt wat ik bedoel.

Echter qua rijden denk ik dat ik er met een 2.5 niet op vooruit ga, zou dan zeker een 2.7 moeten kopen. En voor het dan bij te betalen bedrag rijdt mijn 968 te goed, dus hou ik hem maar.

Ben er toch wel aan gehecht merk ik steeds...

Good luck!

20 sep 2006 11:52
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
???waarom de boxster vergelijken met de 944 Turbo? zit best wat verschil in jaartal en Pk\s in dat geval toch... ?
En waarom zou een 944 Turbo beter zijn dan de Boxster die jonger is en levendiger, sportiever? Zou mij iemand kunnen uitleggen waarom mensen er aan het einde spijt van hebben dat ze hun 944 hebben verkocht?? In dat geval hoef ik later alleen een 944 aan te schaffen en niet mijn oog te laten vallen op de nieuwste generatie Boxster :twisted:
Heeft het misschien ook iets met wegligging te maken?

Groetjes van een in de war gebrachte forummer :wink:

20 sep 2006 12:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
het gaat bij mij juist over de Boxster 2.5 waar te weinig leven in zit, de wegligging is uitstekend, zelfs beter dan de turbo op de limiet, + dat je niet moet nadenken wanneer je volgas wilt geven als je uit een bocht komt, alles voelt goed aan behalve het vermogen, en men kan zeggen dat het een cabrio is maar het is ook een Porsche, dus een sportwagen en daar moet je de duw in de rug goed voelen als je eens wilt optrekken of een wagen wilt inhalen. En juist dat gevoel mis ik teveel, een Boxster S heeft dit gevoel wel en is een droom om met te rijden

20 sep 2006 12:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
brian951 schreef:
Tja...ben alleen bang dat de buren gaan klagen met twee P`s, een A-manta en een kever op de parkeerplaats... 8) Maar wat zou het leven dan mooi zijn... :lol:

Ik vind vier auto's ook wel veel hoor :wink: Ik heb er maar drie. Als je geen afscheid wilt nemen van je 951 (en waarom zou je) de Manta of de Kever inruilen/verkopen.

Verder is een Boxster een uitstekende auto. Niks mis mee en geeft veel rijplezier. vergelijken met andere modellen is altijd maar betrekkelijk vind ik. Kiezen en doen wat jezelf mooi vindt.

20 sep 2006 12:48
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hoe 4 is veel , wat moet ik dan zeggen met mijn (nog maar) zes :roll: :? :wink:

Laatste update 22/10/2013

20 sep 2006 12:55
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
911-lover schreef:
Hoe 4 is veel , wat moet ik dan zeggen met mijn (nog maar) zes :roll: :? :wink:

Baas boven baas :D

20 sep 2006 13:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
brian951 schreef:
Tja...ben alleen bang dat de buren gaan klagen met twee P`s, een A-manta en een kever op de parkeerplaats... 8) Maar wat zou het leven dan mooi zijn... :lol:

A-manta en Kever verpatsen :arrow: de 951 is zo langzamerhand toch ook een klassieker :idea:

Boks.... eh ... boxt ... eh ... Bock .... eh .... Boxster er voor in de plaats :wink:

Mocht willen dat ik m'n SC, Kever en Volvo nog had ..... maar geef toe, je kan er maar in eentje tegelijk rijden :!:

20 sep 2006 13:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Olaf schreef:
Mocht willen dat ik m'n SC, Kever en Volvo nog had ..... maar geef toe, je kan er maar in eentje tegelijk rijden :!:

ja maar je kan dan afwisselen met wat je rijdt naargelang je zin hebt :wink:

20 sep 2006 19:51
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
KEV-911 schreef:
ja maar je kan dan afwisselen met wat je rijdt naargelang je zin hebt :wink:

.... met het rijtje wat er nu nog staat, zou dat elke dag een ander voertuig kunnen zijn :shock:

20 sep 2006 21:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ja maar dat maakt het ook leuk, cabrio, targa, coupé, 4-6-8 cilinder, turbo of niet, zo blijft elke rit boeiend :D

20 sep 2006 22:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht Re: 944 turbo vs Boxster..
iemand ervaringen met een 944 cabrio versus een boxster? Ik heb jaren geleden een 924 gehad en mis een Porsche... ik rijd nu een Saab 9-3 cabrio die onder de motorkap enzo gemodificeerd is tot 215 pk... maar een Porsche weer erbij speelt wel door mijn hoofd...

24 mei 2014 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ondernemer
Dinteloord west brabant
Bericht Re:
brian951 schreef:
Misschien is het een goed idee om eerst maar eens een stukje in een boxSter (mee..?) te rijden, dan kan ik ook een wat beter beeld vormen over de rijeigenschappen en het 'gevoel' wat er bij komt...voelt er een boxsterrijder zich hier geroepen om bij mij een lichtje op te steken? 8)

Momenteel rijd ik een Boxster waarom? ik ben een cabriorijder puur sang.
Een vriend van mij heeft een tijdje een 968 cabrio gehad eerst hadden we beide een Audi cabrio maar hij wilde wel eens een Porsche.
Dus wij samen naar de dealer in Amsterdam die had er een staan we gingen een proefrit maken maar ik mocht rijden.
Wat vind jij er van zei hij, geweldig was mijn antwoord rijdt super dan koop ik hem zo snel ging het.
Uiteindelijk vond hij het niets terwijl ik gelijk verliefd was wat een heerlijke auto was dat, conclusie als we gingen toeren zei hij pak jij de Porsche maar rij ik wel in jou Audi.
Hij heeft de Porsche 1 zomer gehad, verkocht en weer een Audi cabrio gekocht ik heb er die zomer vele kilometers in gemaakt en had hem graag overgenomen, maar had de centen toen niet.
Als ik nu moet kiezen weet ik het echt niet, qua rijeigenschappen wint de 968 qua beleving de Boxster.
Dus wil ik er ooit nog wel een keer een 968 cabrio bij hebben gewoon omdat ik er goede herinneringen aan heb.

Eind conclusie je mag wat mij betreft wel een ritje maken in de Boxster.
Stuur me maar een PM dan maken we wel een afspraak!

24 mei 2014 0:33
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
@Don Pedro, je had gezien dat het een draadje was uit 2006? VonG heeft een vergelijkbare vraag en heeft dat oude draadje daarvoor gebruikt. Ik denk dat de originele TS ondertussen wel in een Boxster heeft gereden. :mrgreen: Neemt niet weg dat het een uitermate sympathieke reactie van je is. :res:

24 mei 2014 0:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ondernemer
Dinteloord west brabant
Michiel911 schreef:
@Don Pedro, je had gezien dat het een draadje was uit 2006? VonG heeft een vergelijkbare vraag en heeft dat oude draadje daarvoor gebruikt. Ik denk dat de originele TS ondertussen wel in een Boxster heeft gereden. :mrgreen: Neemt niet weg dat het een uitermate sympathieke reactie van je is. :res:

Helemaal over het hoofd gezien sorry!

24 mei 2014 1:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Ben van een boxster naar een 968 gegaan. 968 is een fijne auto. Sneller dan de boxster. Boxster is gewoon niet echt vlot. Mis in de 968 wel boxer geluid. Ben geswiched vanwege de ruimte die de 968 wel heeft.

24 mei 2014 5:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Brian heeft als wijs man uit het Oosten gekozen om een 964C2 te kopen , was al in 2007 :mrgreen:
De 951 heeft ie ongeveer 3 jaar geleden verkocht. 8)

24 mei 2014 7:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooiland
Ik vind de 944 cabrio beter kloppen esthetisch als de 968 cabrio... dus daarom heb ik die niet genoemd in mijn vraag... :)

24 mei 2014 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Ookal is het een antiek topic; Als je al een overstap overweegt vergeet dan de 2.5 die zijn echt te traag. En je wil er niet op achteruit gaan denk ik? Heb proef gereden in een gewone en een boxster s en die laatste was wel echt een leuke rijdersauto. Maar de echte kick mis ik daar wel in. Zou zelf nooit de 951 voor een boxster wisselen. Evt de rest van je wagenpark wisselen voor een leuke boxster s zou wel leuk kunnen zijn. Of voor een 987 gaan die rijden alweer een stuk beter.

24 mei 2014 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Bericht Re:
brian951 schreef:
Zijn er hier dan echt geen boxsterrijders die een lans willen breken voor hun model? Mijn mening slaat nu wel erg door naar de andere kant :)

Ik zou zeggen Boxster ik ben dan ook niet erg opjectief :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

24 mei 2014 12:35
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Boxster natuurlijk. (En weer wat gewicht naar de ene kant).

24 mei 2014 15:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gooiland
Het gaat mij echt om de rij ervaring... die van een 944 cabrio (s2/turbo) vs een booster (s)... zijn er mensen die in allebei gereden hebben?

24 mei 2014 23:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2