Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:53



Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
JA HOOR! De sigaar! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
"in veel gevallen niet te wijten aan een productfout"

dus in een aantal gevallen wel. M.a.w. constructiefout of onbetrouwbaar productie proces....


22 mei 2014 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
mee eens!!!!!!


22 mei 2014 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
ze moeten maar eens contact opnemen met Michel van auto Resto....dan zullen de ingeneurs van Porsche AG nog vreemd opkijken als ze uitgelegd krijgen wat er allemaal mis is met hun blokjes... en niet alleen de 3.4 , 3.6...maar ook de 3.8 van de 997. :evil:


22 mei 2014 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Dat is balen.....heb mede door dit verhaal mijn Porsche garantie met 2 jaar verlengt op mijn 997 MK1 / 4S van 2008. Toch ben ik van mening dat wij als Porsche forum toch een betere stelling moeten kunnen in nemen tegen Porsche AG. Er zijn ongetwijfeld advocaten hier op het forum die hierbij zouden kunnen helpen om zodoende een goede case te maken. Ook zouden we als forum leden de handen ineen kunnen slaan en desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt. Zo'n onderzoek met rapport kan ons natuurlijk niet de kop kosten maar wel de zwakke punten van Porsche naar boven halen als die er zijn. Ik krijg het gevoel dat het probleem niet gestructureerd aangepakt wordt om zodoende een vuist te maken! Misschien zouden we een special team kunnen opzetten met specialisten op ieders vakgebied om ons gelijk te krijgen. Of is dit Utopia?


22 mei 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Zeker. Porsche weet echt wel wat de problemen zijn. Dit gaat gewoon over geld. Niets meer dan dat. En blijkbaar is dit de goedkoopste oplossing.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 mei 2014 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Imagoschade is nul blijkbaar. De hele wereld wil nog steeds een nieuwe P.
Zolang dat het geval is, leiden terugroepacties of coulance alleen tot teveel negatieve publiciteit.

Denk ik.... :scratch:


22 mei 2014 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Frits77 schreef:
Imagoschade is nul blijkbaar. De hele wereld wil nog steeds een nieuwe P.

Ik schat dat 98% van de kopers van een nieuwe Porsche niet op dit (of een ander) forum kijkt en leest wat de huidige problemen zijn.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


23 mei 2014 8:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Hartwiek schreef:
ze moeten maar eens contact opnemen met Michel van auto Resto....dan zullen de ingeneurs van Porsche AG nog vreemd opkijken als ze uitgelegd krijgen wat er allemaal mis is met hun blokjes... en niet alleen de 3.4 , 3.6...maar ook de 3.8 van de 997. :evil:


Ik denk dat de P techneuten echt wel weten wat er aan de hand is en denken Michel van wie??? Beetje realiteitszin kan geen kwaad joh :wink:


23 mei 2014 8:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Natuurlijk. Voor (zeg) 1990 werd Porsche bestuurd door ingenieurs die toevallig geld verdienden. Daarna door managers die andere normen hebben. Zelfde met Mercedes.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 mei 2014 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Is er ooit aandacht besteed aan een kennelijk structureel probleem van gevoelige IMS Lager motoren in de 996- en 997 series in een serieus autoprogramma (topgear etc.)? Of is de fa Porsche te machtig?


23 mei 2014 9:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Standaard antwoord. Te vinden op de K-schijf onder Porsche/template1/antwoord motorschade.doc :twisted:
En dan hopen dat je het erbij laat zitten. :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 mei 2014 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Technical Property Manager
BMW 540 Sedan
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
"desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt.".

Porsche stemt niet in met een onderzoek waarvan zij weten wat de uitkomst is..............
_________________________________________
Nu BMW 540 Sedan op Lpg. Aan het oriënteren op een 996.


23 mei 2014 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Heren: Porsche weet echt precies wat er aan de hand is. En blijkbaar kunnen ze zich dit veroorloven.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 mei 2014 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Klopt, zie hier de kracht van goede marketing.
VAG verkoopt (ook) al jaren rotzooi, maar heeft een ijzersterk imago.
Alfa verkoopt producten die minimaal gelijkwaardig zijn, maar hebben een iets roestiger imago...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 mei 2014 16:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
VAG heeft naast gevoelige IMS Lager blokken ook nog brekende kettinggeleiders.
Duitse degelijkheid; das war einmal.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


23 mei 2014 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Zoek eens op VW TSI en je hebt uren 'leesplezier'.


23 mei 2014 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Technical Property Manager
BMW 540 Sedan
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Ieder merk heeft wel een "zeper" van een motor of bak e.d. Echter VAG spant echt de kroon met de diversiteit aan problemen. En dan hebben ze de pech diverse (volume)merken uit te brengen.
Marketing is voor de eerste kennismaking.... en werkt zolang het goed gaat.
_________________________________________
Nu BMW 540 Sedan op Lpg. Aan het oriënteren op een 996.


23 mei 2014 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..


23 mei 2014 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Muhahahaha... Poorsche, Plofster, het is gedaan met het degelijke imago...
:wink:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


23 mei 2014 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
@ peter....of de hele mikmak preventief aan laten passen.....


23 mei 2014 18:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Peter schreef:
Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..

wat een bs. omdat er Porsche op staat is het heilig? vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen en een hoop porsche rijders in de kou laten staan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 mei 2014 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Eric H schreef:
"desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt.".

Porsche stemt niet in met een onderzoek waarvan zij weten wat de uitkomst is..............


Je hebt helemaal gelijk. Daarom is het belangrijk dat je met een gerenommeerd instituut werkt om onafhankelijkheid te waarborgen zoals een TNO. Ik weet niet welke instituut normaal gebruikt wordt in de auto industrie?

Ik heb zelf jaren lang in de garantie sfeer gewerkt voor een motoren bouwer in de marine sector. Heb diverse zaken geleid waar een klant d.m.v zo'n instituut zijn gelijk probeerde te halen. Klant wint vaak in zulke situaties al is het maar een goede coulance regeling en/of een modificatie. De grote vraag altijd is, hoever wil bijv. Porsche AG zo'n geval laten escaleren. Porsche AG zal altijd standard zegen dat het een specifiek geval is. Als je kan aantonen door een onafhankelijke onderzoek dat er sprake is van een trend dan wordt het een stuk lastiger en krijg het risico management een andere wending. Daarom denk ik dat wij als forum leden deze forum eigenlijk niet goed benutten.

Ik ben er van overtuigd als die "PLOF" gevallen beter worden gedocumenteerd en men weet relaties te leggen met andere gevallen op basis van een design fout dan staat men veel sterker in de schoenen. Tuurlijk blijft altijd de vraag, "hoe is de bedrijfsvoering van de motor geweest?" wat natuurlijk een zwart gat is en blijft in zo'n onderzoek tenzij dat uitgelezen kan worden via het motor management system?

Ik denk meer dat we ons zelf de vraag moeten stellen, Wat is er nodig als forum om ons sterk te maken? . Mijn eerste gedachte...een goede registratie van de gevallen op dit forum waar iedereen zijn schade kan rapporteren maar in een vaste formaat.


24 mei 2014 4:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
ik denk dat dat niet de functie van het forum is. via een forum kunnen de slachtoffers elkaar vinden en vervolgens, los van het forum, samen een zaak beginnen of informatie delen. om nou forumtemplates te gaan maken waarin slachtoffers van een motorschade hun informatie kunnen registreren, lijkt me een brug te ver. denk overigens ook dat je de 'macht' van een forum vooral niet moet overschatten. Porsche AG heeft echt schijt aan die paar mensen die in een tweede- of derdehands Porsche rijden en hier hun belevenissen neerpennen. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 mei 2014 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik zou niet weten waarom een forum hiervoor niet gebruikt mag worden??? Porsche is toch geen sponsor? Overigens, afgezien dat je misschien een Porsche rijdt heb je ook nog andere relatie met Porsche Horn?

Jouw commentaar betreffende tweede en derde hand eigenaars kan ik me wel voorstellen omdat die vaak geen sluitende onderhoud historie hebben en ook geen service doen bij een erkende Porsche dealer. Ik denk dat een vaste klant bij een erkende dealer meer kans maakt en daar zijn ze wel denk ik gevoelig voor.


24 mei 2014 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Peter schreef:
Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..


Of n luftie :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 mei 2014 10:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.