Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:26

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Verlichting 996 werkt niet juist 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 3.6 BJ 08-2003
Bericht Verlichting 996 werkt niet juist
Heeft iemand een idee wat het volgende probleem kan zijn. Als ik mijn 996 op contact zet en mijn verlichting aanzet brandt deze prima, echter op het moment dat ik de motor start gaat het licht uit.

21 mei 2014 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Verlichting 996 werkt niet juist
Is geen probleem :!: , gewoon starten met je lichten uit en daarna pas verlichting aanzetten :idea:

21 mei 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Rookie
996 3.6 BJ 08-2003
Het had waarschijnlijk te maken een lege batterij van de sleutel. De deur was handmatig met de sleutel op slot gedraaid, hierdoor is waarschijnlijk het systeem ontregeld. Met de reserve sleutel zijn de problemen opgelost.

21 mei 2014 22:06
Profiel
PorscheForum Rookie
996 3.6 BJ 08-2003
Helaas, ik was te voorbarig, blijkbaar toch een elektronisch probleem, dacht eerst dat het licht alleen niet werkte, ben er inmiddels achter dat de airco/verwarming en de ruiterwissers ook niet werken. Ben nu eerst maar ten rade gegaan bij Erwin Jansen van Rebel Engineering in Steenwijk. Mochten jullie nog suggesties hebben laat het mij dan even weten.

26 mei 2014 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Nou, als je iemand met kennis van zaken zoekt dan heb je die nu wel gevonden in de persoon van Erwin :D

26 mei 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Rookie
996 3.6 BJ 08-2003
Zojuist contact gehad met Jan-Dirk Nieuwehuijse van "Auto Nieuwehuijse" http://www.nieuwenhuijseautos.nl in Soest, waar de auto vandaan komt. Volgens Porsche garage Visser http://www.carservicevisser.nl/zit het probleem in het contact slot van de Porsche. Morgen gaat de auto naar Visser en hij probeert het probleem op te lossen. Tot nader bericht.

26 mei 2014 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Dat is zeker mogelijk dat het contactslot dit veroorzaakt. Het is het electrische gedeelte (plastic) van het contactslot dat intern wat versleten is of kapot is gegaan. Goed navragen wat de kosten zijn om alleen dit onderdeel te vervangen. Voor zo'n 20 euro heb je dit onderdeel bij je thuis bezorgd en je hebt dit in zo'n 45 minuten in je auto gemonteerd. Het is een aardig klusje, aangezien je niet veel ruimte hebt en onder het dashboard zal moeten werken. Als je het niet zelf wilt doen, het is jouw keuze. Maar let op de bedragen.

26 mei 2014 17:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]