Auteur |
Bericht |
Don Pedro
ondernemerDinteloord west brabant
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Wat mij wel opvalt hier is dat verschillende personen toch wel een aversie hebben tegen een bepaald type Porsche. Als het niet de auto is waar ze zelf mee rijden hoor je er niet bij lijkt het wel. Jammer om te lezen het gaat toch om het merk Porsche of heb ik het mis? Natuurlijk kun je voorkeur hebben maar om zo negatief te doen nergens voor nodig. Porsche is een auto waar je best gas mee kunt geven, doe je dat constant heb je kans dat de boel kapot gaat. Ik ken er ook genoeg die zonder problemen al jaren rond rijden. Voor mij persoonlijk maakt het type of de staat van de auto niets uit zo lang jij maar plezier hebt.
_________________________________________ Sex in de ochtend is als een boterham waar de jam van afdruipt, sex in de avond als het temperament van een Porsche!
|
28 mei 2014 23:38 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Als je een probleem met iets of iemand hebt, heb je vooral een probleem met jezelf
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
28 mei 2014 23:50 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Idd, heb toch heel wat mensen hun auto zien berijden onder het motto: Un porsj is toch gemaakt om hard te rijduh? Om vervolgens de 10-15 jaar oude techniek constant af te rammelen op de autobaan, constant plankgas acceleren en dan vreemd op te kijken dat ze met uitgerookte motor langs de weg staan. Zou eerder opkijken als dat niet het geval was, als je een beetje nadenkt, en weet hoe de techniek er ongereviseerd uit ziet na 15 jaar. Trouwens geen toepassing op TS allicht.
|
29 mei 2014 8:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Voel me inmiddels niet meer aangevallen. werk niet bij Porsche, heb er idd zelfs geen. Vind het ook een prima plan dat de eventuele slachtoffers zich via het forum verenigen en proberen een gezamenlijk standpunt in te nemen tegen Porsche. Ik wilde alleen je suggestie dat 'het forum(team) daarin een rol zou moeten spelen' nuanceren. Wat mij betreff kan je dit forum gebruiken als onderling communicatiemiddel, als vraagbaak of als "spiegel", maar ik zie geen enkele actieve rol hierin voor het forumteam. Daarbij denk ik persoonlijk dat je geen schijn van kans maakt en dat Porsche AG met hun leger advocaten al lang de boel dichtgetimmerd hebben. Tenslotte is Porsche anno 2014 voor mij als organisatie iets heel anders dan de passie die ik voor het merk en haar historie heb. Het blijft voor velen een droomauto, slechts degene die op de hoogte zijn van de shit van de laatste jaren balen ervan. Ik heb veel autoliefhebbers in mijn omgeving die Porsche gewoon een gaaf merk vinden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 mei 2014 19:16 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Ja hoor, goed gezegd maar daar gaat het hier dus helemaal niet over.
|
29 mei 2014 20:29 |
|
|
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
|
29 mei 2014 20:58 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar naar wat ik hoor en zie zijn moderne Ferrari's ook niet geheel zorgenvrij en schrijven ze toch ook flink af. Een 575 kostte standaard 9 jaar geleden (in België) ook meer dan 200.000 euro en deze vind je nu voor minder dan 60.000... http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248502682&asrc=st|s,srIk vrees dus dat vele 'exclusieve' merken vandaag de dag ziek zijn in dit bedje...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
30 mei 2014 12:04 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Wel grappig: 996C2 = exoot.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
30 mei 2014 16:19 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Ik heb een prijs afgesproken van 8000.- engelse ponden! Maar als het bij een Authorised Porsche Dealer zou gebeuren, zou ik daar ook wel zo'n beetje op uit komen en dan heb ik WEER de kans op dezelfde problemen, want er zijn GEEN modificaties aan de cilinderbanks aangebracht. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
31 mei 2014 20:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Het blijven criminele bedragen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 jun 2014 1:23 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Zaterdag 21 Juni 2014: De 997 weer opgehaald bij Paragon in East Sussex. Het weerzien was wel heel prettig hoor. We misten d'r nogal! Stukje gereden in de buurt en alles lijkt weer in orde. Voor de zekerheid, na de rit in de buurt daar, 's-avonds een groot stuk karton onder de auto gelegd en de volgende ochtend lag er slechts één klein drupje héél schone olie onder. Maar de dag erna was het karton "onbevlekt". Nu voorlopig even rustig aan doen en alles netjes in laten lopen. Op het factuur stond inderdaad: rechter cilinderbank alle drie cilinders van bussen voorzien en Nikasil, 3 nieuwe zuigers, linker cilinderbank verstevigd bovenlangs, big end lagers (eigenlijk mee shims) rechter bank vervangen, lower temperatur thermostat geplaatst, koel systeem rechterbank gemodificeerd, 6 nieuwe bougies, etc. etc. klein materiaal ........ Total: 8052.00 British pounds. Dat is dus nét boven de € 10.000,00 aan reparatie aan een Porsche van zo'n € 150.000,00 met nog geen 90.000 km op de klokken! Duitse degelijkheid is bij mij wel afgegleden naar twijfelachtige dieptes hoor. En met Pon gesproken, die dus gewoon ontkennen dat er produktie of technische fouten in deze auto's (996 en 997) zitten. Glashard! De reparatie zou bij de officiële dealer ook minstens op deze prijs uitkomen en dan had ik een nieuwe cilinderbank gemonteerd gekregen, met het risico, dat het probleem zich weer gaat voordoen, omdat er geen enkele modificatie aan dat onderdeel is aangebracht. Maar goed, met Pon heb ik gelukkig niets te maken, want naar de officïële dealer ga ik al helemaal niet. Het belangrijkste is, dat ik (hopelijk) weer lange tijd kan gaan genieten van die prachtige uitlaatgeluiden, met een open auto, op mooie zonnige dagen en plezier hebben in het fijne sturen en remmen! Hopelijk weer tot gauw bij een rit van het forum! PS Had de auto nét op tijd terug voor de Jubirit, speciaal meteen geregeld dat we d'r op konden halen. Nu is de Jubirit verplaatst en mis ik die, omdat we dan, met de 997 weer in Engeland rijden! Jammer. Tot later beste medeliefhebbers!! Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
29 jun 2014 22:20 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Mooi dat je 996 weer gerepareerd is, en zo te lezen op een manier waarop hij het wel lang vol moet houden. Iedere kenner die "in" is voor een 996/997 met de "verkeerde" motor calculeert dit dus in bij de prijs waarvoor hij een gebruikt exemplaar wil kopen. Verder is de 996 een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de turbo / 4s voorkant best aardig en zou het een leuke auto kunnen zijn. Maar qua beleving wint mijn 964 het, en aangezien één Porsche voldoende is, blijft het daarbij!
|
29 jun 2014 22:44 |
|
|
de911gek
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Fijn dat je je 997 terughebt in good shape! Alsof je nu een nieuwe auto hebt. Snel vergeten die onkosten en genieten maar! Ik wens je vele mooie en probleemloze kilometers toe!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
30 jun 2014 10:25 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
30 jun 2014 18:33 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
veel plezier met genieten nu dodootje; mooi dat het allemaal geregeld is. Snel proberen te vergeten!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
30 jun 2014 20:57 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Nou, de eerste 1000km zitten er zo ongeveer weer op. Eerdaags de olie verversen en het toerental mag dan ook weer wat omhoog. So far, so good. De rit naar Engeland verliep prima, maar was een beproeving voor m'n geduld met max. toerentallen van 3500 tot 4000 rpm. Ook zwaar belasten en dus hard accelereren werd mij gedurende de eerste 2000km afgeraden. Daar houd ik mij dan ook vrij netjes aan. Zo en nu maar even klikken naar de afdeling meetings en ritten. Kijken of ik nog een rondje mee kan rijden met jullie! Gr. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
30 jul 2014 11:38 |
|
|
de911gek
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Goed nieuws Leon! Even nog inhouden en straks lang en ultiem genieten! Tot ziens op 1 vd komende ritten/evenementen
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
31 jul 2014 11:26 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Nou goed......... Nu is de airco voor de tweede keer defect. De lucht met airco aan op koudst is dezelfde temperatuur als airco uit en buitenlucht naar binnen laten stromen. (zucht). Kwaliteit vind ik toch wel een beetje tegenvallen hoor! 85000 km nu en al heel wat kwaaltjes. Léon.
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
02 aug 2014 19:47 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Het is helaas een bekende kwaaltje, je heb vast een gaatje in een van je condensors. De mijne is ook allebei rondt 90k vervangen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 aug 2014 22:35 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: JA HOOR! De sigaar!
Een goed onderhouden 924, nog geen horrorverhalen gehoord! Erg balen voor je Leon.
Ik hoop dat je er gauw weer van kan genieten en dat het geen litteken heeft achtergelaten op het Porschegevoel.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
09 aug 2014 12:19 |
|
|