Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:34

Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
JA HOOR! De sigaar! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ondernemer
Dinteloord west brabant
Bericht Re: JA HOOR! De sigaar!
Wat mij wel opvalt hier is dat verschillende personen toch wel een aversie hebben tegen een bepaald type Porsche. Als het niet de auto is waar ze zelf mee rijden hoor je er niet bij lijkt het wel.
Jammer om te lezen het gaat toch om het merk Porsche of heb ik het mis?
Natuurlijk kun je voorkeur hebben maar om zo negatief te doen nergens voor nodig.
Porsche is een auto waar je best gas mee kunt geven, doe je dat constant heb je kans dat de boel kapot gaat.
Ik ken er ook genoeg die zonder problemen al jaren rond rijden.
Voor mij persoonlijk maakt het type of de staat van de auto niets uit zo lang jij maar plezier hebt.

28 mei 2014 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Don Pedro schreef:
Wat mij wel opvalt hier is dat verschillende personen toch wel een aversie hebben tegen een bepaald type Porsche. Als het niet de auto is waar ze zelf mee rijden hoor je er niet bij lijkt het wel.

Als je een probleem met iets of iemand hebt, heb je vooral een probleem met jezelf :idea:

28 mei 2014 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
F360M
Don Pedro schreef:
Porsche is een auto waar je best gas mee kunt geven, doe je dat constant heb je kans dat de boel kapot gaat.
Ik ken er ook genoeg die zonder problemen al jaren rond rijden..

Idd, heb toch heel wat mensen hun auto zien berijden onder het motto: Un porsj is toch gemaakt om hard te rijduh?
Om vervolgens de 10-15 jaar oude techniek constant af te rammelen op de autobaan, constant plankgas acceleren en dan vreemd op te kijken dat ze met uitgerookte motor langs de weg staan. :bang: Zou eerder opkijken als dat niet het geval was, als je een beetje nadenkt, en weet hoe de techniek er ongereviseerd uit ziet na 15 jaar.

Trouwens geen toepassing op TS allicht.

29 mei 2014 8:20
Profiel
Moderator
PF #57
Flyingdutch schreef:
Overigens, afgezien dat je misschien een Porsche rijdt heb je ook nog andere relatie met Porsche Horn?.

Voel me inmiddels niet meer aangevallen. :mrgreen: werk niet bij Porsche, heb er idd zelfs geen. Vind het ook een prima plan dat de eventuele slachtoffers zich via het forum verenigen en proberen een gezamenlijk standpunt in te nemen tegen Porsche. Ik wilde alleen je suggestie dat 'het forum(team) daarin een rol zou moeten spelen' nuanceren.

Wat mij betreff kan je dit forum gebruiken als onderling communicatiemiddel, als vraagbaak of als "spiegel", maar ik zie geen enkele actieve rol hierin voor het forumteam.

Daarbij denk ik persoonlijk dat je geen schijn van kans maakt en dat Porsche AG met hun leger advocaten al lang de boel dichtgetimmerd hebben.

Tenslotte is Porsche anno 2014 voor mij als organisatie iets heel anders dan de passie die ik voor het merk en haar historie heb. Het blijft voor velen een droomauto, slechts degene die op de hoogte zijn van de shit van de laatste jaren balen ervan. Ik heb veel autoliefhebbers in mijn omgeving die Porsche gewoon een gaaf merk vinden.

29 mei 2014 19:16
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Don Pedro schreef:
Jammer om te lezen het gaat toch om het merk Porsche of heb ik het mis?
Natuurlijk kun je voorkeur hebben maar om zo negatief te doen nergens voor nodig.
Ik ken er ook genoeg die zonder problemen al jaren rond rijden.
Voor mij persoonlijk maakt het type of de staat van de auto niets uit zo lang jij maar plezier hebt.

Ja hoor, goed gezegd maar daar gaat het hier dus helemaal niet over.

29 mei 2014 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Voel me inmiddels niet meer aangevallen. :mrgreen:

:thumleft: :thumleft:

29 mei 2014 20:58
Profiel
PF #911
België
ASW schreef:
Onlangs een leuk gesprek met een paar petrolheads en met de nodige passie over Porsche gesproken (voornamelijk over mijn eerdere GT3 en huidige 964). Op een bepaald moment zeg ik; "Jij hebt toch ook Porsche gereden? Trekt het niet om er nog eens eentje aan te schaffen?". Hij: "Nee, nooit meer! De kwaliteit is niet goed, ik blijf bij Ferrari".

Hoewel mij dit aanvankelijk enorm verwonderde, vertelde hij mij daarop dat de eerste 'exoot' die hij ooit aanschafte een bijna nieuwe 996C2 was en dat hij nog nooit zoveel gedoe met en afschrijving op een auto heeft gehad. Porsche was voor hem eenmaal en nooit weer.

Daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar naar wat ik hoor en zie zijn moderne Ferrari's ook niet geheel zorgenvrij en schrijven ze toch ook flink af. Een 575 kostte standaard 9 jaar geleden (in België) ook meer dan 200.000 euro en deze vind je nu voor minder dan 60.000...
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248502682&asrc=st|s,sr
Ik vrees dus dat vele 'exclusieve' merken vandaag de dag ziek zijn in dit bedje...
Ex: Elise S1 111S

30 mei 2014 12:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Wel grappig: 996C2 = exoot.

:lol:

30 mei 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
outletvalve schreef:
Léon schreef:
Mijn blok ligt in ieder geval bij de Hartech boys en daar gaat de rechter cilinderbank behandelt worden + 3 nieuwe zuigers + bigendlagers. Cilinders krijgen dus bussen met een speciale coating. Linker bank wordt "fortified". Hoe dat gaat moet ik ze nog vragen en er wordt een thermostat met een lagere temperatuur gemonteerd. Verder doet Hartech de modificaties aan het cool circuit. Gr. Léon

Kun je ons vertellen hoeveel euri's wij apart moeten leggen voor een dergelijke revisie?

Ik heb een prijs afgesproken van 8000.- engelse ponden! :pale:
Maar als het bij een Authorised Porsche Dealer zou gebeuren, zou ik daar ook wel zo'n beetje op uit komen en dan heb ik WEER de kans op dezelfde problemen, want er zijn GEEN modificaties aan de cilinderbanks aangebracht.

Léon

31 mei 2014 20:55
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Het blijven criminele bedragen!

01 jun 2014 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Zaterdag 21 Juni 2014: De 997 weer opgehaald bij Paragon in East Sussex. Het weerzien was wel heel prettig hoor. We misten d'r nogal!
Stukje gereden in de buurt en alles lijkt weer in orde.
Voor de zekerheid, na de rit in de buurt daar, 's-avonds een groot stuk karton onder de auto gelegd en de volgende ochtend lag er slechts één klein drupje héél schone olie onder.
Maar de dag erna was het karton "onbevlekt". Nu voorlopig even rustig aan doen en alles netjes in laten lopen.
Op het factuur stond inderdaad: rechter cilinderbank alle drie cilinders van bussen voorzien en Nikasil, 3 nieuwe zuigers, linker cilinderbank verstevigd bovenlangs, big end lagers (eigenlijk mee shims) rechter bank vervangen, lower temperatur thermostat geplaatst, koel systeem rechterbank gemodificeerd, 6 nieuwe bougies, etc. etc. klein materiaal ........ Total: 8052.00 British pounds.
Dat is dus nét boven de € 10.000,00 aan reparatie aan een Porsche van zo'n € 150.000,00 met nog geen 90.000 km op de klokken! Duitse degelijkheid is bij mij wel afgegleden naar twijfelachtige dieptes hoor. En met Pon gesproken, die dus gewoon ontkennen dat er produktie of technische fouten in deze auto's (996 en 997) zitten. Glashard!
De reparatie zou bij de officiële dealer ook minstens op deze prijs uitkomen en dan had ik een nieuwe cilinderbank gemonteerd gekregen, met het risico, dat het probleem zich weer gaat voordoen, omdat er geen enkele modificatie aan dat onderdeel is aangebracht. :scratch: :cry:
Maar goed, met Pon heb ik gelukkig niets te maken, want naar de officïële dealer ga ik al helemaal niet.

Het belangrijkste is, dat ik (hopelijk) weer lange tijd kan gaan genieten van die prachtige uitlaatgeluiden, met een open auto, op mooie zonnige dagen en plezier hebben in het fijne sturen en remmen!
Hopelijk weer tot gauw bij een rit van het forum!

PS Had de auto nét op tijd terug voor de Jubirit, speciaal meteen geregeld dat we d'r op konden halen. Nu is de Jubirit verplaatst en mis ik die, omdat we dan, met de 997 weer in Engeland rijden! Jammer.

Tot later beste medeliefhebbers!!

Léon :cheers: :drive:

29 jun 2014 22:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Mooi dat je 996 weer gerepareerd is, en zo te lezen op een manier waarop hij het wel lang vol moet houden.

Citaat:
Dat is dus nét boven de € 10.000,00 aan reparatie aan een Porsche van zo'n € 150.000,00 met nog geen 90.000 km op de klokken!

Iedere kenner die "in" is voor een 996/997 met de "verkeerde" motor calculeert dit dus in bij de prijs waarvoor hij een gebruikt exemplaar wil kopen. Verder is de 996 een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de turbo / 4s voorkant best aardig en zou het een leuke auto kunnen zijn. Maar qua beleving wint mijn 964 het, en aangezien één Porsche voldoende is, blijft het daarbij!

29 jun 2014 22:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Fijn dat je je 997 terughebt in good shape! Alsof je nu een nieuwe auto hebt. Snel vergeten die onkosten en genieten maar! Ik wens je vele mooie en probleemloze kilometers toe!

30 jun 2014 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
We gaan ons best doen 911GEK!!! :drive: :drive: :drive: :drive: :drive: :thumleft: Léon

30 jun 2014 18:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
veel plezier met genieten nu dodootje; mooi dat het allemaal geregeld is. Snel proberen te vergeten! :drive:

30 jun 2014 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Nou, de eerste 1000km zitten er zo ongeveer weer op. Eerdaags de olie verversen en het toerental mag dan ook weer wat omhoog.
So far, so good. De rit naar Engeland verliep prima, maar was een beproeving voor m'n geduld met max. toerentallen van 3500 tot 4000 rpm.
Ook zwaar belasten en dus hard accelereren werd mij gedurende de eerste 2000km afgeraden. Daar houd ik mij dan ook vrij netjes aan.
Zo en nu maar even klikken naar de afdeling meetings en ritten. Kijken of ik nog een rondje mee kan rijden met jullie!

Gr. Léon :thumleft:

30 jul 2014 11:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Goed nieuws Leon! Even nog inhouden en straks lang en ultiem genieten! Tot ziens op 1 vd komende ritten/evenementen :-)

31 jul 2014 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Nou goed.........
Nu is de airco voor de tweede keer defect. De lucht met airco aan op koudst is dezelfde temperatuur als airco uit en buitenlucht naar binnen laten stromen. (zucht).
Kwaliteit vind ik toch wel een beetje tegenvallen hoor! 85000 km nu en al heel wat kwaaltjes. :cry:

Léon.

02 aug 2014 19:47
Profiel Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Het is helaas een bekende kwaaltje, je heb vast een gaatje in een van je condensors. De mijne is ook allebei rondt 90k vervangen.

02 aug 2014 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Een goed onderhouden 924, nog geen horrorverhalen gehoord! Erg balen voor je Leon.

Ik hoop dat je er gauw weer van kan genieten en dat het geen litteken heeft achtergelaten op het Porschegevoel.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

09 aug 2014 12:19
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5